PROT wyjaśnia kwestię sprzedawania zdjęć z konkursu fotograficznego

PROT wyjaśnia kwestię sprzedawania zdjęć z konkursu fotograficznego

PROT wyjaśnia kwestię sprzedawania zdjęć z konkursu fotograficznego
Marcin Watemborski
24.01.2020 09:16, aktualizacja: 26.07.2022 15:01

Dosłownie 2 dni temu pisaliśmy o konkursie ”Podkarpackie ulubione – ZIMA”, wokół którego wybuchła niemała dyskusja po tym, jak uczestnicy zorientowali się, że ich kadry krajobrazowe trafiły do banku zdjęć. Napisała do nas pani Anna Brzechowska-Rębisz, dyrektor biura Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej z wyjaśnieniem.

Całe zamieszanie dotyczy regulaminu konkursu z 2018 roku, przeprowadzonego przez National Geographic. Był w nim zawarty zapis dotyczący przekazania praw autorskich i sposobów dystrybucji zdjęć zgłoszonych do konkursu. Jakiś czas później w internecie pojawiła się platforma służąca do sprzedaży zdjęć, w ramach której można było kupić kadry konkursowe w cenie 25 złotych za jedno.

Dzięki interwencji uczestników oraz nagłośnieniu sprawy przez stronę Fototanio, bank zdjęć zniknął z sieci. Pojawił się natomiast komentarz Podkarpackie.Travel, w którym znalazła się informacja o e-narzędziu i jego testach. Ten temat poruszyła również pani Anna Brzechowska-Rębisz, dyrektor biura Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w mailu, który otrzymaliśmy. Cytujemy go w całości (pisownia oryginalna) poniżej:

Szanowni Państwo,W nawiązaniu do wpisu pani Justyny Kocur-Czarny na blogu Fotoblogia pn. [i]PROT ogłosiła konkurs fotograficzny sygnowany National Geographic. Ze zdjęć uczestników stworzyła bank zdjęć[/i] przesyłam wyjaśnienie, które rozjaśni sytuację.

[b]Otóż Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna nie sprzedawała zdjęć konkursowych.[/b] Jak już pisaliśmy, upublicznienie strony było wynikiem przedwczesnej informacji o e-narzędziu, które jest jeszcze na etapie testów. Jego celem było właściwe zmagazynowanie i uporządkowanie zdjęć (z uwzględnieniem autorstwa i możliwości dystrybucji) wykorzystywanych przez PROT i stowarzyszone z nim podmioty do promocji podkarpackiej turystyki. [b]Podane kwoty przy zdjęciach miały charakter przykładowy a ich podanie miało umożliwić techniczne funkcjonowanie strony. Właśnie z tego względu, jak Państwo zapewne zauważyli, ceny zdjęć były identyczne.[/b] Dodam, że właśnie ów element (funkcjonujący niezgodnie z naszymi założeniami) zadecydował o konieczności dalszych prac nad stroną.

O istnieniu banku poinformowani byli jedynie członkowie stowarzyszenia PROT. Organizacja nigdy nie sprzedawała fotografii pozyskanych w konkursach. Były one wykorzystywane wyłącznie w celu promocji regionu i zawsze z uznaniem autorstwa.

[b]Powstała sytuacja była wynikiem niedopatrzenia. Nie było naszym zamiarem zarabianie kosztem autorów zdjęć.[/b] Przedwczesna publikacja e-narzędzia przed ostatecznym zakończeniem prac nad narzędziem i jego zabezpieczaniem (kodem dostępu dla członków) stanowi niedopatrzenie PROT, za co możemy jedynie przeprosić.

[b]Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna jest organizacją non-profit a jej celem jest promocja regionu, budowanie jego marki i rozwój branży turystycznej. Zawsze działaliśmy i działamy zgodnie z przepisami prawa oraz ogólnie przyjętymi normami.[/b]

PozdrawiamAnna Brzechowska-Rębisz

Pani Brzechowskiej-Rędzisz serdecznie dziękujemy za wyjaśnienie. Wciąż czekamy na komentarz National Geographic w całej sprawie.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)