MetaHumans to narzędzie, które stworzy fotorealistyczne modele 3D w kilka minut

MetaHumans to narzędzie, które stworzy fotorealistyczne modele 3D w kilka minut

MetaHumans to narzędzie, które stworzy fotorealistyczne modele 3D w kilka minut
Marcin Watemborski
12.02.2021 13:32, aktualizacja: 12.02.2021 14:32

MetaHumans to kreator postaci, który jest oparty na silniku graficznym Unreal Engine. Efekt robią wrażenie i ci, którzy nie są wprawieni w rozpoznawaniu tego, co prawdziwe od grafiki 3D, mogą się z łatwością pomylić. Ilość szczegółów w modelach zachwyca, a gra światłem nadaje prawdziwości.

Unreal Engine zaprezentowało film, który pokazuje efekty mające dawać MetaHumans Creator. Zobaczymy tam bardzo rozbudowaną mimikę twarzy modelu 3D z licznymi szczegółami, jak mikroskopijne naczyńka krwionośne pod skórą. W połączeniu ze światłem, zaawansowanymi teksturami, a nawet przypadkowymi mikroruchami gałek ocznych, ci cyfrowi ludzie wyglądają, jak żywi.

Poziom, na który obecnie wchodzi grafika komputerowa, jest czasem wręcz przerażający. W środowisku utarło się określenie "Doliny niesamowitości" (ang. uncanny valley), czyli wirtualnej utopii – miejsca, bez terenu, czegoś wszechogarniającego, gdzie "żyją" wirtualne postaci do złudzenia przypominające ludzi. Świetnym przykładem tego świata jest wirtualna modelka Irma, która m.in. brała udział w japońskiej kampanii sklepów meblowych IKEA. Oprócz tego, na początku pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 zaczęła działanie agencja wirtualnych modelek.

MetaHuman Creator: High-Fidelity Digital Humans Made Easy | Unreal Engine

Technologia pokroju ray tracingu, czyli zaawansowanej kontroli świateł w środowisku wirtualnym nadaje wszystkiemu realizmu. Po dodaniu kilku efektów imitujących ludzkie widzenie lub działanie aparatu fotograficznego, końcowy obraz jest naprawdę niesamowity. Wystarczy rzucić okiem na tryb fotograficzny w produkcji "Cyberpunk 2077" studia CD Projekt Red, która działa w oparciu i silnik graficzny Red Engine.

W przyszłości ta odmiana zaawansowanej grafiki komputerowej może sprawdzić się nie tylko w grach wideo czy filmach, ale nawet asystentach głosowych, którzy nabiorą niejako fizycznego wymiaru. Brzmi jak film science-fiction? Nic z tego. To wszystko dzieje się teraz.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)