Sony A7S III w połączeniu z Super Resolution w Photoshopie to aparat idealny?

Sony A7S III w połączeniu z Super Resolution w Photoshopie to aparat idealny?

Sony A7S III w połączeniu z Super Resolution w Photoshopie to aparat idealny?
Marcin Watemborski
19.03.2021 09:37, aktualizacja: 19.03.2021 10:37

To, co sprawia, że fotografowie często nie są skłonni kupić Sony A7S III to kwestia rozdzielczości. 12 megapikseli to dla wielu osób za mało. Ten problem jednak może niebawem… przestać być problemem. Wszystko za sprawą algorytmu sztucznej inteligencji w Photoshopie.

Sony A7S III to aparat, który kochają filmowcy za jego rozbudowane funkcje nagrywania oraz matrycę pozwalającą uzyskać obraz doskonałej jakości przy wysokiej wartości ISO. Fotografowie również cenią go za czułość i niskie szumy, ale problem leży w rozdzielczości. 12 megapikseli w 2021 roku to trochę za mało. O ile fotografowie sportowi, prasowi czy fotoreporterzy nie będą aż tak narzekać, to portreciści, fotografowie lifestyle’owi, miłośnicy mody czy zdjęć komercyjnych już tak.

Przy okazji ostatniej aktualizacji Adobe Photoshop, producent zaimplementował do Adobe Camera Raw (wtyczki do wywoływania RAW-ów) algorytm sztucznej inteligencji Super Resolution, który pozwoli powiększyć zdjęcia nawet 4-krotnie. Innymi słowy ze wspomnianych 12 Mpix można zrobić nawet 48 Mpix, co jest zachwycającym wynikiem. Nawet 24 Mpix spokojnie wystarczą do pracy komercyjnej, więc tym bardziej robi się ciekawie.

TURN 12MP PHOTOS into 48MP! (Double Resolution for any camera)

O ile korzystanie z ACR jest dla wielu osób niewygodne, to wrzucenie powyższej opcji do Adobe Lightroom mogłoby sprawić, że fotografowie skłoniliby się ku Sony A7S III. W końcu mieliby aparat, który pozwoli na rejestrowanie zdjęć doskonałej jakości przy wysokim ISO, ma doskonałego autofokusa, świetne opcje filmowe i pozwala na rejestrowanie 10 kl./s. Na dodatek nie kosztuje 35 000 złotych, jak Sony A1, a niecałe 20 000. Różnica jest znaczna.

Dzięki sztucznej inteligencji Adobe, Sony A7S III może stać się podstawowym narzędziem pracy zawodowców, którzy koncentrują się wokół łączenia filmowania oraz fotografowania. Na pewno z czasem algorytm zostanie dopracowany jeszcze bardziej, a efekty będą lepsze. Być może skończy to wyścig producentów na megapiksele, a pozwoli im skoncentrować się na innych funkcjach.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)