Ci fotografowie zarabiają krocie na Instagramie. Oto sprzęt, którego używają

Popularni na Instagramie fotografowie często pełnią rolę influencerów. Krótko mówiąc – posty sponsorowane to dla nich sposób na dodatkowy zarobek, poza sesjami zdjęciowymi. Kilku z nich na pewno znacie, bo są znaczącymi nazwiskami w środowisku. Oto, czym robią zdjęcia foto-influencerzy, którzy zarabiają na Instagramie.

Fotografowie zarabiają nie tylko na robieniu zdjęć, sprzedawaniu odbitek , presetów czy na prowadzeniu warsztatów. Jeśli mają duże zasięgi w mediach społecznościowych, mogą liczyć na to, że odezwą się do nich różne firmy zainteresowane promocją. W ten sposób stają się influencerami – narzędziem marketingowym gigantów.
Pewnie się nie spodziewacie, ale wśród tych nazwisk znajduje się m.in. Mario Testino. W świecie fotografii znany jest od dziesięcioleci w związku ze swoją oszałamiającą karierą w świecie mody. Warto pamiętać o tym, że Mario Testino został wspomniany również podczas głośnej akcji #MeToo i w związku z oskarżeniami został na niego nałożony zakaz publikowania prac w tytułach należących do wydawnictwa Conde Nast, czyli m.in. "Vogue".
Testino ma na swoim Instagramie ponad 5,2 mln obserwujących. Zgodnie z informacjami ze strony Giggster, fotograf bierze za post od 16 tys. dolarów (ponad 64 tys. zł), a za odbitki nawet 80 tys. dolarów (ok. 320 tys. zł). Ze względu na charakter pracy, aparatem pierwszego wyboru dla Mario Testino jest średnioformatowy Hasselblad H6D z matrycą o rozdzielczości 100 Mpix.

Innym znanym artystą jest Paul Nicklen. Ma on 7,2 mln obserwujących, a cena za jednego posta to 21 tys. dolarów (poand 84 tys. zł). Odbitki to koszt ok. 80 tys. dolarów — podobnie jak u Testino. Jako że Nicklen specjalizuje się w fotografii krajobrazowej oraz dzikiej przyrody, potrzebuje aparatu szybkiego i gwarantującego dobrą jakość obrazu. Musi być też wszechstronny. Jego wybór padł na Sony A7R IV.
Zobacz również: Zobacz to, co nieuchwytne, czyli fotografia highspeed w domu
Natomiast Chris Buckard (3,7 mln obserwujących) bierze za post 16 tys. dolarów, ale jego odbitki są tańcsze – do 55 tys. dolarów (ok. 220 tys. zł). Specjalista od krajobrazów i podróży korzysta z Sony A7R IV, tak samo jak Nicklen.
W kontekście producentów sprzętu fotograficznego, wielu influencerów korzysta z aparatów marki Sony, aczkolwiek najpopularniejsze są Canon i Nikon. Trzecie miejsce to szwedzka legenda – Hasselblad.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze