Jak otrzymać ok. 20 000 zł z urzędu pracy na fotografowanie – cz. 2 [poradnik]

Jak otrzymać ok. 20 000 zł z urzędu pracy na fotografowanie – cz. 2 [poradnik]

fot. JK
fot. JK
Jakub Kaźmierczyk
16.09.2011 13:35, aktualizacja: 01.08.2022 14:30

Pora na drugą część poradnika dotyczącego dofinansowania z urzędu pracy dla fotografa. Zaczynam od kwestii najprzyjemniejszej, czyli wyboru sprzętu. Zapraszam do lektury.

Pierwszą część poradnika zakończyłem na wyborze miejsca zarejestrowania działalności. Dziś przechodzę do konkretów, czyli jak stworzyć listę sprzętu, założyć firmę i dopełnić formalności, dzięki którym pieniądze z urzędu pracy wylądują na koncie.

Po wpisaniu w tabelę sprzętu trzeba następnie określić, ile zapłaci za niego urząd pracy, a ile Wy. Mile widziany jest wkład własny - zarówno finansowy, jak i rzeczowy. Następnie musicie uzasadnić, dlaczego taki, a nie inny aparat lub obiektyw są Wam potrzebne. Urzędnicy to niekoniecznie fotografowie, więc nie używajcie specjalistycznego języka. Jeśli napiszecie, że duży otwór względny umożliwi skrócenie czasu otwarcia migawki - możecie nie zostać zrozumiani. Lepiej napisać, że taki obiektyw pozwala na robienie ostrych zdjęć w ciemnych pomieszczeniach. Pojawiały się również opinie, że ceny wpisane do tabeli nie mogą się różnić nawet o złotówkę od ceny później zakupionego sprzętu. To błędna informacja. Urzędnicy to wiedzą, że przez miesiąc (bo tyle urząd ma na rozpatrzenie wniosku) ceny mogą wzrosnąć. Ważne jednak, żeby różnice nie były znaczące.

Kolejny krok – rejestracja bezrobotnego

To chyba najdziwniejszy moment. Staniecie w kolejce do tajemniczego pokoju, dostaniecie wniosek do wypełnienia, urzędniczka spojrzy na Was przygnębiającym wzrokiem, ale... już na drugi dzień możecie złożyć wniosek o dofinansowanie (chyba że wymagany jest 3-miesięczny okres bezrobocia). Warto zrobić to jak najszybciej, żeby urząd nie zdążył wysłać Was na jakieś szkolenia itd.

Do zarejestrowania się wymagane są:

  • Dowód osobisty
  • Świadectwo ukończenia szkoły
  • ew. świadectwo pracy (jeśli wcześniej pozostawaliście w stosunku pracy)

W momencie składania wniosku potrzebne będą:

Ostatni etap w urzędzie** **
Firma
Wniosek o przyznanie dofinansowania
Wniosek o przyznanie dofinansowania

Następnym krokiem są zakupy. Po ich zrobieniu trzeba rozliczyć się z urzędem, przedstawiając faktury, i można wreszcie przystąpić do założenia firmy. Po odwiedzeniu odpowiednich urzędów wreszcie będzie mieć własną działalność!

Co kwartał trzeba odwiedzać urząd pracy z wydrukami bankowymi potwierdzającymi comiesięczne wpłaty do ZUS-u. Pamiętajcie, że z wpłatami do ZUS-u nie możecie się spóźnić się nawet jeden dzień!

Czego nie wolno robić przez pierwszy rok prowadzenia działalności?

Przepisy mogą się nieznacznie różnić w poszczególnych urzędach pracy, więc nie traktujcie tego poradnika jako wyroczni. Mam jednak nadzieję, że dzięki niemu będzie Wam łatwiej zorientować się w urzędniczych zawiłościach.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)