Google rezygnuje z marki Picasa


Firma Google postanowiła pożegnać się z jednym ze swoich najbardziej znanych brandów. Krok ten podyktowany jest nową polityką firmy, zakładającą unifikacje wszystkich produktów pod wspólnym szyldem. Co się zmieni?
Photovine – nowy fotograficzny projekt Google’a?
Jak informuje serwis Mashable, po zmianie, która nastąpić ma za 4–6 tygodni, produkt będzie nazywał się Google Photos. Rebranding obejmie również słynnego Bloggera — od tej pory platforma ta będzie nazywać się Google Blogs. Zmiany te mają zapewne związek z niedawnym uruchomieniem konkurencyjnej względem Facebooka platformy społecznościowej - Google+.

Nic póki co nie wiadomo na temat zmian w layoucie aplikacji, czy też w podstawowych funkcjonalnościach, jednak nie należy się raczej spodziewać przełomu — w końcu mawia się: "jeśli nie jest zepsute, nie naprawiaj". Dokładnie to założenie przyświecało zresztą niedawnej decyzji Google, które w maju ogłosiło pożegnanie ze swoją autorską platformą do dzielenia się plikami wideo. Wprawdzie istnienie marki YouTube wyłamuje się z jednolitej konwencji nazewniczej, jednak jest ona o niebo lepiej rozpoznawalna niż GV, więc Google będzie musiało jakoś przełknąć tę żabę, lub wymyślić alternatywne wyjście; może zmiana nazwy na Google YouTube?
Zdaniem Mashable, największy w historii firmy rebranding zbiegnie się w czasie z publiczną premierą Google+, który póki co dostępny jest dla zamkniętego grona testerów. Sama firma Google nie udziela w tej sprawie komentarzy.
Źródło: Mashable


Polecane przez autora:
- Najgorsza sesja sportowców USA w historii?
- Samsung EX2F - superjasne szkło i łatwe udostępnianie
- Fotografowie (wreszcie) kontratakują?
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze