Najdroższe zdjęcie w historii fotografii

Najdroższe zdjęcie w historii fotografii

Aukcja
Aukcja
Łukasz Łusiak
14.05.2011 07:34, aktualizacja: 01.08.2022 14:40

Nie tak dawno pisaliśmy o rekordowej fotografii, do zrobienia której użyto 300 lamp błyskowych. Wczoraj padł kolejny rekord: zdjęcie amerykańskiej fotograf Cindy Sherman o nazwie "Untitled #96" zostało sprzedane za rekordową sumę: 3.9 miliona dolarów. Nigdy wcześniej w historii odbitka zdjęcia nie osiągnęła na aukcji tak wysokiej ceny.

Nie tak dawno pisaliśmy o rekordowej fotografii, do zrobienia której użyto 300 lamp błyskowych. Wczoraj padł kolejny rekord: zdjęcie amerykańskiej fotograf Cindy Sherman o nazwie "Untitled #96" zostało sprzedane za rekordową sumę: 3.9 miliona dolarów. Nigdy wcześniej w historii odbitka zdjęcia nie osiągnęła na aukcji tak wysokiej ceny.

Poprzedni rekord, który należał do niemieckiego fotografa Andreasa Gursky’ego. Jego "99 Cent II Diptychon" sprzedano w 2007 r. za 3,3 mln dol.

fot. Andreasa Gursky - 99 Cent II Diptychon
fot. Andreasa Gursky - 99 Cent II Diptychon

Po trzech latach rekord został pobity. Jak podaje artinfo.com, szczęśliwym (bogatym) kupcem był mieszkaniec Nowego Jorku. Kupił je na aukcji Christie's. Zapłacił dokładnie 3,890,500 dolarów. Przed aukcją szacowano, że zdjęcie zostanie sprzedane za około 1,5-2 miliony dolarów. Nie jest to jedyny tak dobry wynik za prace Sherman. W  ubiegłym roku jej zdjęcie "Untitled #153" zrobione w 1985 roku na aukcji Phillips de Pury poszło za 2,7 mln dolarów.

fot. Cindy Sherman "Untitled #96"
fot. Cindy Sherman "Untitled #96"

Zdjęcie "Untitled #96" zrobione w 1981 roku przez amerykańską artystkę Cindy Sherman, jest częścią z serii zdjęć-autoportretów "Bez tytułu". Zdjęcia powstające w kolejnych latach różnią się tylko numerami – każde nosi nazwę "Untitled" ("Bez tytułu") i kolejny numer lub rok powstania.

Jak wam się podoba najdroższe zdjęcie? Warte swojej ceny?

Źródło: Pop Photo

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)