Dwoistość rzeczywistości ukryta w portretach

Podwójna ekspozycja staje się coraz częstszym narzędziem w rękach fotografów, z lepszym lub gorszym skutkiem. Dan Mountford pokazuje, jak posługiwać się nią we właściwy sposób.

© Dan Mountford / danmountford.bigcartel.com

Dan Mounford to 22-letni student Graphic Design na University of Brighton, fotograf i grafik, freelancer. Mimo młodego wieku może pochwalić się całkiem sporym doświadczeniem komercyjnym: współpracował między innymi z Urban Outfitters, The Economist, Ogilvy New York, EMI records.

O swojej serii portretów “The Worlds Inside of Us “ mówi, że jest to wizualna podróż przez nasze umysły, ukazująca w staranny i spokojny sposób to, czego nie dostrzeżemy w rzeczywistości codziennego życia.

Przypatrując się poszczególnym elementom serii, nietrudno dostrzec delikatność, z jaką Mounford obchodzi się z bohaterami swoich dzieł. Nadaje im drugi wymiar i ujmuje trochę realności.

Tym, co wyróżnia prace Mountforda z morza portretów budowanych metodą podwójnej ekspozycji, jest graficzny charakter wypełniania przestrzeni. Istotne jest też to, jak powstają te zjawiskowe obrazy. Jak podkreśla sam autor, portrety tworzy in camera, po czym dokonuje niewielkich zmian w Photoshopie i Adobe Illustrator.

Prace Brytyjczyka można śledzić w serwisach Facebook i Flickr oraz na jego blogu.

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Królewski retusz z Krakowa Na jego zdjęciach eksponaty obserwują zwiedzających Śladami współczesnego nomada „Gdzieś na znikającej ścieżce” – pochwała wiejskiego życia na zdjęciach Ivety Vaivode LOMOGRAFIA. Nie myśl! Działaj szybko! The Sochi Project. Siedmioletni dokument fotograficzno-dziennikarski "Frymografia" - ryzyk-fizyk Dramaturgia monumentalnych przestrzeni 365 portretów w 365 dni. Projekt fotograficzny Tomasza Janusza Szeremety „Lubię pozostawiać niedosyt” - fotografie z lotu ptaka Kacpra Kowalskiego Emocjonalna podróż między fotografią a literaturą Eksplodujące, ulotne piękno przypadkowości Oto co robi mama-fotograf, kiedy jej syn śpi "1001 złych uczynków", czyli cała prawda o chłopakach ze Śląska "Lens chimping", czyli po co nam dodatkowa soczewka do obiektywu? Richard Tuschman pokazuje, jak połączyć malarstwo z fotografią Fotografia uliczna to "umiejętność machania młotkiem". Wywiad z Maciejem Jeziorkiem [cz.2] Urok fotografii analogowej, czyli kto jeszcze powiększa zdjęcia w ciemni? "Polska to fascynujący i fotogeniczny kraj podobny do Indii". Wywiad z Maciejem Jeziorkiem [cz.1] "Frymografia" - w złym jest dużo dobrego Extra bokeh, czyli freelensing doprowadzony do perfekcji? 5 analogowych aparatów fotograficznych, które chciałbym mieć Ty fotografujesz mnie, ja fotografuję ciebie "Frymografia": W sekundę dookoła świata

Popularne w tym tygodniu:

Wzruszająca sesja noworodków, wykonana tuż przed odejściem jednego z nich Potraficie dostrzec coś wyjątkowego w portretach autorstwa Yigala Ozeriego? Drzewa przewrócone przez orkan. Stworzyły fantastyczną kompozycję do zdjęcia Przez dwie zimy fotografował ludzi marznąc na moście. Tak powstał projekt "Tramwaj" Czekał godzinami, by dopasować odbiorców do obrazów w muzeum. Zdecydowanie się opłaciło Kiedyś i dziś – mężczyzna wkleił dorosłego siebie na zdjęcia z dzieciństwa. Wyszło świetnie! Magiczne, poetyckie portrety na gorącej Kubie to specjalność Gillian Hyland Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą Zdjęcie z lądowania na Księżycu to prawda czy wielka mistyfikacja? Usunął ze zdjęcia dźwig, którego nikt nie chciał wymazać. Zobacz jak retuszował obraz krok po kroku Wildlife Photographer of the Year 2017. Wygrało zdjęcie opowiadające historię zbrodni na nosorożcach Roni Landa sfotografowała interesującą martwą naturę, zrobioną z... mięsa?!