Fotograf przed ołtarzem - poradnik początkującego fotografa ślubnego [część 2]

Fotograf przed ołtarzem - poradnik początkującego fotografa ślubnego [część 2]

© Tomasz Woźny
© Tomasz Woźny
Tomasz Woźny
27.09.2010 10:00, aktualizacja: 01.08.2022 15:06

Jak przygotować się do zlecenia? Na co zwracać uwagę podczas ceremonii ślubnej? Co wolno fotografowi w kościele? Jakie są najczęstsze problemy w realizacji reportaży ślubnych? Innymi słowy: co powinien wiedzieć fotograf idący na ślub?


PRZECZYTAJ TAKŻE:

______

5. Pilnuj stanu pamięci i baterii

Warto kontrolować stan karty pamięci i baterii. Wierzcie mi, głupio jest "wystrzelać się" w momencie składania przysięgi i rozpaczliwie zmieniać kartę lub zasilanie. Wiem z autopsji.

6. Czujny jak harcerz, czyli przyglądaj się emocjom

Ceremonia ślubna jest dla pary młodej wielkim przeżyciem. Obserwowanie i uwiecznianie emocji malujących się na ich twarzach jest naprawdę fascynujące, wymaga od nas jednak bacznej obserwacji i ciągłej gotowości. Nigdy przecież nie wiemy, kiedy panna młoda rzuci na swojego ukochanego czułe spojrzenie albo kiedy pan młody wybuchnie nerwowym śmiechem w odpowiedzi na żart księdza. Innymi słowy - bądźmy czujni, fotografujemy bowiem najpiękniejsze chwile w życiu naszych klientów.

7. Strzeżmy się plecówWarto przed ceremonią ślubną przypomnieć parze młodej, aby podczas przysięgi i nakładania obrączek stali do siebie twarzami. Pozwoli nam to uniknąć sytuacji, gdy młodzi ustawiają się do nas plecami lub twarze mają zwrócone do księdza.8. Rodzicielskie łzyChociaż skupiamy się na parze młodej, pamiętajmy także o kilku zdjęciach rodziców. Na przykład większość matek w trakcie ceremonii ślubnej się rozczula, postarajmy się tego nie przegapić.** 9. Z ciemności w światło, czyli wyjście z kościoła**
10. Tańcząc w ciemnościach - zdjęcia z wesela
Obraz

Dlatego w zależności od oświetlenia musimy wybrać nasz sposób na zdjęcia. Możemy używać światła zastanego, ale wiąże się to z ryzykiem uzyskania zdjęcia nieostrego lub poruszonego. Włączenie lampy i skierowanie jej w górę przy jasnym stropie daje bardzo pozytywne efekty. Gorzej, gdy z sufitu zwisają bardzo ostatnio popularne białe serpentyny, które odbijają nasze światło w zupełnie losowych kierunkach, lub gdy strop jest drewniany i wcale nie odbija światła.

Wtedy pozostaje nam skierować lampę na wprost, co owocuje jasnym pierwszym planem i czarnym tłem. Inną opcją jest włączenie długich czasów naświetlania (np. 1 sekunda). Ustawiając wąską przysłonę (f/22) i wyłączając automatykę ostrzenia, uzyskamy zawsze ostry obraz z utrwalonym przez błysk pierwszym planem i rozmazanym tłem. Musimy jednak uważać na znajdujące się w tym tle światła, które (z powodu długiego czasu naświetlania) mogą nam "wskoczyć" na bohaterów pierwszego planu.

11. Ręka rękę myje ? zaprzyjaźnijmy się z kapeląJeżeli wynajęty przez parę młodą zespół używa kłopotliwego oświetlenia, warto pogadać z nimi i poprosić, by od czasu do czasu wyłączali lasery, światełka i dymy, które rujnują nasze zdjęcia. Równocześnie naprawdę warto mieć z nimi dobre relacje: to oni mają harmonogram imprezy, oni zapowiadają konkursy i zabawy weselne - i to oni w razie czego poczekają na nas z rozpoczęciem oczepin, aż wrócimy z papierosa.12. Plener
Obraz


Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)