Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM - klasyczny zoom w nowej odsłonie

Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM - klasyczny zoom w nowej odsłonie

Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM - klasyczny zoom w nowej odsłonie

Canon wprowadził nową wersję legendarnego zoomu - Canon EF 70–200 mm f/2.8L IS II USM. Obiektyw ma zastąpić niezwykle udaną konstrukcję sprzed 9 lat o podobnych parametrach. W nowej "L-ce" usprawniono wewnętrzny system optyczny i nieco zmieniono budowę obiektywu.

Nowy teleobiektyw EF 70–200 mm f/2.8L IS II USM posiada przeprojektowany system optyczny składający się z 23 elementów ułożonych w 19 grupach. Japoński producent zastosował też element fluorytowy oraz 5 elementów ultra-dyspersyjnych (UD). Canon zapewnia, że taki układ optyczny powinien znacząco redukować aberrację chromatyczną w całym zakresie ogniskowych. Szary zoom został wyposażony w cichy silnik USM oraz unowocześniony 4-stopniowy stabilizator obrazu (IS). Minimalna odległość ogniskowania wynosi 1,2 m, minimalna odległość ostrzenia to 1,2 m.

Drobne zmiany widać także za zewnątrz obiektywu. Przede wszystkim powiększono gumowy pierścień nastawy ostrości. Zmniejszyła się też grubość wystających części, głównie przełączników, co ma zapobiec przypadkowemu włączeniu się różnych opcji. To szczegół, ale dobrze, że Canon myśli drobiazgach nawet o takich.

Canon EF 70–200 mm f/2.8L IS II USM to sprzęt profesjonalny, jest zatem całkowicie wodoodporny. Mocowanie, przełącznik trybu regulacji ostrości i pierścień ręcznej nastawy ostrości posiadają budowę odporną na kurz i wilgoć.

Obiektyw ma trafić do sklepów USA w kwietniu 2010 r. Nie znamy jeszcze jego ceny.

Specyfikacja:

Ogniskowa 70–200 mm
Światłosiła f/2.8
Konstrukcja 23 elementy w 19 grupach
Rozmiar filtra 77mm
Mocowania Canon EF
Ostrzenie od 1.2 m
Minimalna przysłona 32
Wymiary 88.8 x 199 mm
Waga 1490 g
Stabilizacja Tak (4 stopnie EV)

Źródło: Canon

Zobacz również: Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia z premiery na targach Photokina 2016

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Sociomatic, czyli Instagramowy Polaroid, niebawem trafi do sprzedaży Sony A7 II - ruszyła przedsprzedaż, znamy polską cenę Dlaczego Canon EOS 6D nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy fotografa? Najciekawsze bezlusterkowce do 2000 zł Czy kolejny iPhone będzie miał aparat z dwoma obiektywami? Sony A7 II - stabilizacja pełnoklatkowej matrycy w bezlusterkowcu Kamienie milowe fotografii, które stały się kulą u nogi Nikkor 6mm f/2.8 - przykładowe zdjęcia i film z obiektywu, który widzi do tyłu Nowa matryca Sony ma oferować 16 000 kl/s. w 2K i niewiarygodną dynamikę Problem niesfornych przewodów rozwiązany Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS II USM – nowa wersja po 16 latach DxO Mark zawiedzione osiągami Canona 7D Mark II na niskich czułościach Ice Light - idealne światło w podróży zamiast softboxa DxO Optics Pro 8 do pobrania za darmo Macropod - ekstremalne narzędzie do fotografii makro Czy świat fotografii chce pozbyć się luster? Canon 50-1000 mm T5.0-8.9 z konwerterem 1,5x - rekordowy zoom x20 do filmów 4K Nowe baterie, które naładują 70% w 2 min. i wytrzymają do 20 lat. Jak to możliwe? Westcott Flex - wodoodporny panel LED, który można wyginać, jak kartkę papieru Lustrzanki sprzed lat - czy jeszcze się do czegoś nadają? Nowa, niskobudżetowa lustrzanka czy starsza, ale premium? Jaki aparat wybrać? Leica S-E - tańsza wersja średniego formatu Nowa generacja obiektywów Leica Summarit-M Leica M-A - analogowy dalmierz we współczesnym wydaniu

Popularne w tym tygodniu:

Koniec z pudełkowym Lightroomem. Oto zupełnie nowy Lightroom CC bazujący na chmurze Leica Thambar-M 90 mm f/2.2 - powrót na rynek obiektywu, który daje bajkowe rozmycie Canon G1X Mark III - aparat kompaktowy z matrycą w rozmiarze APS-C i AF jak w lustrzance Yashica Y35 - powrót legendy do świata fotografii cyfrowej Nikon D850 – producent opublikował listę rekomendowanych obiektywów Irix prezentuje system filtrów prostokątnych Edge 100 Quadralite Reporter 200 TTL - studio fotograficzne w lampie reporterskiej DJI Zenmuse X7 - pierwsza kamera Super 35 mm do filmów lotniczych z drona Milvus 25mm f/1.4 - jasny, manualny szeroki kąt do pełnoklatkowych lustrzanek QNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3 dla cyfrowych twórców Samyang AF 35 mm f/1.4 FE do systemu Sony E. Szeroki kąt z autofokusem i w dobrej cenie