Dust-Shield - nowy sposób na ochronę matrycy przed kurzem

Dust Shield to specjalny, przeźroczysty filtr, który ma chronić matrycę przed zabrudzeniami, podczas zmiany obiektywu. Producent, firma Dust Aid, chwali się, że filtr wykonano z materiału, który zupełnie nie przeszkadza w wykonywaniu zdjęć, ani nie ma wpływu na ich jakość. Opinię tę potwierdza między innymi Canon Professional Network.

Mocowanie Dust-Shield ma być bardzo proste. Wystarczy umieści go w komorze aparatu i przykleić. Ma zapewnić to całkowitą ochronę przed róznego rodzaju zanieczyszczeniami, które co chwilę przedostają się na matrycę, podczas wymiany obiektywów.Jak usunąć filtr? Pomocny będzie kawałek taśmy klejącej. Możemy przykleić ja do filtra i go delikatnie usunąć.

Spytacie pewnie, czy kawałek sztucznego tworzywa między matrycą, a obiektywem, nie wpłynie na jakość zdjęć. Producent twierdzi, że nie wpłynie. Potwierdzają to fotograf Rona Neibrugge oraz David Newton, recenzenta Canon Professional Network.

Początkowo Dust-Shield będzie dostępny tylko w wersji dla Canona 5D oraz 5D Mark II. Z biegiem czasu producent udostępni filtr dla innych modeli lustrzanek. Nie znana jest cena nowego produktu Dust Aid. Nie wiadomo też, czy produkt będzie dostępny w Polsce.

Więcej informacji na stronie www.dust-aid.com.

Źródło: Dust Aid

Zobacz również: Canon 5D Mark III - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Sociomatic, czyli Instagramowy Polaroid, niebawem trafi do sprzedaży Sony A7 II - ruszyła przedsprzedaż, znamy polską cenę Dlaczego Canon EOS 6D nie jest odpowiedzią na wszystkie problemy fotografa? Najciekawsze bezlusterkowce do 2000 zł Czy kolejny iPhone będzie miał aparat z dwoma obiektywami? Sony A7 II - stabilizacja pełnoklatkowej matrycy w bezlusterkowcu Kamienie milowe fotografii, które stały się kulą u nogi Nikkor 6mm f/2.8 - przykładowe zdjęcia i film z obiektywu, który widzi do tyłu Nowa matryca Sony ma oferować 16 000 kl/s. w 2K i niewiarygodną dynamikę Problem niesfornych przewodów rozwiązany Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS II USM – nowa wersja po 16 latach DxO Mark zawiedzione osiągami Canona 7D Mark II na niskich czułościach Ice Light - idealne światło w podróży zamiast softboxa DxO Optics Pro 8 do pobrania za darmo Macropod - ekstremalne narzędzie do fotografii makro Czy świat fotografii chce pozbyć się luster? Canon 50-1000 mm T5.0-8.9 z konwerterem 1,5x - rekordowy zoom x20 do filmów 4K Nowe baterie, które naładują 70% w 2 min. i wytrzymają do 20 lat. Jak to możliwe? Westcott Flex - wodoodporny panel LED, który można wyginać, jak kartkę papieru Lustrzanki sprzed lat - czy jeszcze się do czegoś nadają? Nowa, niskobudżetowa lustrzanka czy starsza, ale premium? Jaki aparat wybrać? Leica S-E - tańsza wersja średniego formatu Nowa generacja obiektywów Leica Summarit-M Leica M-A - analogowy dalmierz we współczesnym wydaniu

Popularne w tym tygodniu:

Koniec z pudełkowym Lightroomem. Oto zupełnie nowy Lightroom CC bazujący na chmurze Leica Thambar-M 90 mm f/2.2 - powrót na rynek obiektywu, który daje bajkowe rozmycie Canon G1X Mark III - aparat kompaktowy z matrycą w rozmiarze APS-C i AF jak w lustrzance Yashica Y35 - powrót legendy do świata fotografii cyfrowej Nikon D850 – producent opublikował listę rekomendowanych obiektywów Irix prezentuje system filtrów prostokątnych Edge 100 Quadralite Reporter 200 TTL - studio fotograficzne w lampie reporterskiej DJI Zenmuse X7 - pierwsza kamera Super 35 mm do filmów lotniczych z drona Milvus 25mm f/1.4 - jasny, manualny szeroki kąt do pełnoklatkowych lustrzanek QNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3 dla cyfrowych twórców Samyang AF 35 mm f/1.4 FE do systemu Sony E. Szeroki kąt z autofokusem i w dobrej cenie