Pierwsza wystawa fotografii mody

Pierwsza wystawa fotografii mody

Kepifil
19.02.2008 18:14, aktualizacja: 02.08.2022 11:21

Pierwsza w Polsce zbiorowa wystawa fotografii reklamowej mody odbędzie się w dniach 3-6 marca w Poznaniu podczas branżowych targów odzieżowych: Text Style, Body Style oraz Next Sezon.

Fotografia mody wbrew pozorom nie jest łatwa. Mamy kilkanaście/kilkadziesiąt minut a w komfortowych warunkach kilka godzin na zrobienie zdjęć modelce w zastanej stylizacji. Wymaga to wcześniejszego przemyślenia światła i rozplanowania kadrów, ale także dużej samodyscypliny i szybkiego nawiązania kontaktu z modelką.

Nie wspominam już o umiejętności posługiwania się aparatami średnioformatowymi analogowymi i cyfrowymi czy manualnymi analogowymi lustrzankami małoobrazkowymi czy zaawansowanymi kompaktami. Nie każdy ma czas i okazję podziwiać efekt tej pracy na pictorialach w czasopismach, czasopismach tym właśnie polecam tę wystawę.

Fotografia mody wbrew pozorom nie jest łatwa. Mamy kilkanaście/kilkadziesiąt minut a w komfortowych warunkach kilka godzin na zrobienie zdjęć modelce w zastanej stylizacji. Wymaga to wcześniejszego przemyślenia światła i rozplanowania kadrów, ale także dużej samodyscypliny i szybkiego nawiązania kontaktu z modelką.

Nie wspominam już o umiejętności posługiwania się aparatami średnioformatowymi analogowymi i cyfrowymi czy manualnymi analogowymi lustrzankami małoobrazkowymi czy zaawansowanymi kompaktami. Nie każdy ma czas i okazję podziwiać efekt tej pracy na pictorialach w czasopismach, czasopismach tym właśnie polecam tę wystawę.

Na wystawę nadesłano ponad 949 prac. Tak duże zainteresowanie wystawą pokazuje, jak potrzebne są wydarzenia, których celem jest nie tylko ukazanie dokonań współczesnej polskiej fotografii mody, ale również promocja młodych, niezależnych twórców w branży.

Prace zostaną pokazane w aktywnej przestrzeni biznesu, która najlepiej odpowiada charakterowi fotografii reklamowej. Poziom nadsyłanych prac jest bardzo wysoki, często są to zdjęcia znane z billboard'ów, katalogów lub witryn sklepowych.

Prof. Aleksander Błoński, prof. Stefan Czyżewski oraz dr Andrzej Wrzesień (wykładowcy PWSTFiTv) wyłonili 70 najlepszych fotografii, które zostaną pokazane na wystawie. Wśród nadesłanych propozycji znalazły się realizacje dla firm i marek takich jak: Hugo Boss, Coco Chanel, Diverse, Ravel, House of Colours, Reporter, Extra Koszule, Hurtownia Dodatków Krawieckich Grażka oraz realizacje dla projektantów: Moniki Onoszko i Olgi Nieścier.

Zostaną one pokazane na wystawie w trzech częściach: Projekty (zdjęcia z portfolio autorów), Realizacje (zdjęcia z portfolio zrealizowane jako elementy kampanii reklamowych) oraz Marki. W tej części zostaną pokazane zdjęcia z kampanii reklamowych wiodących firm polskich i obecnych na polskim rynku: Big Star, Cropptown, Monnari, Pabia, Vistula-Wólczanka, Wittchen, Gideon Oberson, Freya, Fantasie, Roidal, Lisca.

Strona wystawy: www.fotofashion.pl

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)