Tak w praktyce sprawuje się tryb TTL w lampach studyjnych Profoto B1

Firma Profoto na swoim blogu umieściła ciekawy wpis opisujący sesję z użyciem lamp B1, które mają funkcję TTL.

© Maneki Neko / www.manekinekophoto.com

W świecie studyjnych lamp błyskowych funkcja TTL jest właściwie rzadkością. Tym bardziej ciekawi mnie, jak to działa w praktyce. Zazwyczaj ustawiamy lampy, mierzymy światło i fotografujemy dość statycznie wykorzystując efekt, który zaplanowaliśmy.

Z lampami B1 firmy Profoto swoboda twórcza jest dużo większa, ponieważ mamy do dyspozycji tryb TTL, lampy komunikują się z aparatem i dobierają odpowiednią moc błysku do zastanych warunków, podobne jak ma to miejsce z lampami reporterskimi.

Profoto, chcą promować swoje lampy B1 wyposażone w funkcję TTL, zleciło przygotowanie sesji zdjęciowej, która ma pokazywać jak ta funkcja działa w praktyce. Fotograf Maneki Neko staną przed ciekawym zadaniem sportretowania w akcji profesjonalnego wspinacza i modela - Engina Türker.

Fotograf chciał wykonać surowe zdjęcia, więc poprosił Engina, żeby skupił się na wspinaczce i nie koncentrował się na pozowaniu do aparatu. Zespół Maneki musiał podążać za wspinaczem z oświetleniem.

Zobacz również: Przykładowa obróbka zdjęcia typu fashion

“Myślę, że sesja byłaby właściwie niemożliwa bez wykorzystania trybu TTL.”

Na pytanie jakie są główne zalety fotografowania z użyciem trybu TTL fotograf Maneki Neko odpowiada:

“Możliwości TTL sprawdzają się sytuacji, gdzie trudno uzyskać prawidłową ekspozycję, ponieważ fotografujesz obiekt w ruchu. Zdanie się na automatykę TTL jest bardzo wyzwalające i pozwala w pełni skoncentrować się na temacie zdjęć.”

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Affinity Photo. Pierwsza prawdziwa alternatywa dla Photoshopa? Sigma A 24 mm f/1.4 DG HSM – szeroki kąt do pełnej klatki Nikon D810A – pierwsza pełna klatka do astrofotografii Ricoh WG-5 GPS – pancerny kompakt, którym zrobisz zdjęcia 14 metrów pod wodą Pentax K-S2 – najmniejsza na świecie lustrzanka odporna na wodę i kurz Samsung NX500 – matryca APS-C BSI 28 Mpix i filmy 4K w małym bezlusterkowcu Canon EOS M3 - bezlusterkowiec z lepszą ergonomią i matrycą 24 Mpix Canon 11-24 mm f/4 L USM - szeroki kąt do pełnej klatki Canon EOS 750D i 760D - amatorskie lustrzanki z 24 Mpix, Wi-Fi i NFC Canon EOS 5DS i EOS 5DS R - ponad 50 megapikseli na pełnej klatce Pełnoklatkowa lustrzanka Pentax jednak istnieje. Wiemy, kiedy trafi do sprzedaży Olympus OMD E-M5 Mark II w naszych rękach Olympus OM-D E-M5 Mark II - udoskonalony bezlusterkowiec z wyższej półki Venus 60mm f/2.8 - przystępny obiektyw dla fotografów ultra makro z powiększeniem 2:1 Canon EOS 5Ds bez filmów 4K, ale Canon EOS-1D C tanieje o 4000 dolarów Canon 5Ds i 5Ds R z matrycą 50 Mpix na horyzoncie. Co o nich wiemy? Lightroom 6 kompatybilny tylko z 64-bitowymi systemami Oficjalna metoda, aby sprawdzić czy Twój Nikon D750 jest wadliwy Panasonic Lumix GF7 – stylowy maluch z dotykowym ekranem do zdjęć selfie Nikon po cichu wycofuje ze sklepów lustrzankę D750. Kiedy aparat wróci na półki? Odporny Fujifilm XP80 oraz S9900W i S9800 z 50-krotnym zoomem Fujifilm XQ2 - nowa odsłona kieszonkowego kompaktu premium Fujifilm X-A2 – aparat do zdjęć selfie z wykrywaniem twarzy Zorza polarna w jakości 4K nagrana bezlusterkowcem Sony A7S

Popularne w tym tygodniu:

Reflex I to nowy aparat na kliszę rodem z XXI wieku Panasonic Lumix G9 - nowy bezlusterkowiec dla wymagających fotografów Panasonic Leica DG Elmarit 200mm f/2.8 Power OIS - teleobiektyw do zadań specjalnych Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD - znamy cenę oraz dostępność Benro Slim, iFoto oraz GoPlus - nowe, solidne statywy dla każdego