Olympus OM-D E-M5 Mark II - pierwsze zdjęcia testowe z Pragi

W trakcie spotkania prasowego „Olympus OM-D Action Factory" miałem przyjemność przez cały dzień testować nowego bezlusterkowca Olympus OM-D E-M5 Mark II. Organizatorzy przygotowali dla nas sporo fotograficznych atrakcji w Starej Oczyszczalni w Pradze. Ciekawym pomysłem były również testy funkcji „Live Composite" służącej do składania wielu ekspozycji przy malowaniu światłem czy sesja modelek w stylu „steampunk". Na koniec udało się też wykonać prosty test szumów. Wszystkie fotografie tu zaprezentowane zostały wykonane w formacie JPEG.

Najbardziej spodobały mi się pierwsze zajęcia - sesja dynamicznych instalacji świetlnych Olafa Schieche i Eugenia Ospanova, artystów z Hamburga, którzy tworzą pod pseudonimem Zolaq | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100

Funkcja ta polega na tym, że do jednego zdjęcia dodawane są źródła światła z następnych ujęć. | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100

Dzięki temu trybowi fotograf nie musi się martwić o prześwietlenie fotografii, a efekty są naprawdę imponujące. | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100

Wszystkie parametry trybu można oczywiście ustawić w głównym menu. Fotografowanie rozpoczynamy i kończymy wciskając spust migawki lub sterując aparatem z poziomu smartfona. | 12 mm, 1/0.2 s, f/6.3, ISO 100

Następnie 45 minut spędziliśmy fotografując dwie modelki pod okiem fotografa Patricka Ludolpha. | 45 mm, 1/80 s, f/1.8, ISO 1000

Sesja była utrzymana w stylu „Steampunk", a modelki oświetlone kilkoma lampami ze stały światłem. Do dyspozycji mieliśmy większość jasnych obiektywów Olympusa ze światłem f/1.845 mm, 1/80 s, f/1.8, ISO 1000

Zobacz również: Podstawy fotografii: przysłona

45 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600

45 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600

45 mm, 1/125 s, f/1.8, ISO 1600

25 mm, 1/50 s, f/1.8, ISO 1000

25 mm, 1/60 s, f/1.8, ISO 1000

25 mm, 1/40 s, f/1.8, ISO 2500

25 mm, 1/50 s, f/1.8, ISO 2500

Sesja oraz wszystkie inne zdjęcia były wykonywane w historycznym kompleksie Starej Oczyszczalni w Pradze. | 40 mm, 1/15 s, f/2.8, ISO 3200

W tym klimatycznym, starym obiekcie kręcone wiele filmów, między innymi sceny do filmu „Mission Impossible" | 25 mm, 1/25 s, f/1.8, ISO 6400

25 mm, 1/50 s, f/1.8, ISO 2500

25 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 12800

75 mm, 1/30 s, f/1.8, ISO 1600

25 mm, 1/30 s, f/1.8, ISO 2500

25 mm, 1/30 s, f/1.8, ISO 1600

25 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600

75 mm, 1/1000 s, f/1.8, ISO 12800

75 mm, 1/100 s, f/1.8, ISO 1600

75 mm, 1/1000 s, f/1.8, ISO 2500

12 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 400

Jednym z naszych zadań było też przygotowali kilku scen do krótkiego filmu przygotowanego specjalnie na tę okazję pod okiem fińskiego teamem video KAUAS. To była dobra okazja na sprawdzenie jakości nagrań ze stabilizacją obrazu. 28 mm, 1/100 s, f/2.8, ISO 2000

12 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 400

40 mm, 1/125 s, f/2.8, ISO 2000

27 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 400

40 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 3200

17 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 3200

20 mm, 1/400 s, f/2.8, ISO 3200

25 mm, 1/125 s, f/2.8, ISO 4000

25 mm, 1/125 s, f/2.8, ISO 4000

25 mm, 1/60 s, f/2.8, ISO 4000

12 mm, 1/50 s, f/2.8, ISO 4000

12 mm, 1/13 s, f/2.8, ISO 800

40 mm, 1/30 s, f/2.8, ISO 1600

12 mm, 1/60 s, f/2.8, ISO 25600

Byłem najbardziej ciekawy nowej funkcji „Composite still shot", która dzięki ruchom matrycy umożliwia połączenie 8 ekspozycji i uzyskanie zdjęć w rozdzielczości 40 megapikseli | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 2 s ISO 200, 40 Mpix

W przykładowej scence dla porównania wykonałem kilka zdjęć: jedno w najwyższej jakości JPEG i rozdzielczości 16 Mpix oraz drugie w rozdzielczości 40 Mpix. | Normalne zdjęcie 16 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200

Zdjęcie wykonane w trybie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200

Oto porównanie wycinków zdjęć. Widać wyraźnie, że fotografia o rozdzielczości 40 Mpix jest o wiele bardziej szczegółowa.  |   Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, po prawej:  zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix  |  OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200

Oto porównanie wycinków zdjęć. Widać wyraźnie, że fotografia o rozdzielczości 40 Mpix jest o wiele bardziej szczegółowa. | Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, po prawej: zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 1 s ISO 200

Normalne zdjęcie 16 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 2 s ISO 200

Zdjęcie wykonane w trybie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 2 s ISO 200

Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, po prawej:  zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix  |  OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 2 s ISO 200

Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, po prawej: zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 106 mm f/6.3 2 s ISO 200

Normalne zdjęcie 16 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200

Zdjęcie wykonane w trybie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix (JPEG) | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200

Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, po prawej:  zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200

Po lewej: zwykłe zdjęcie 16 Mpix, po prawej: zdjęcie Composite still shot (połączone 8 zdjęć) 40 Mpix | OLYMPUS M.40-150mm F2.8 @ 120 mm f/6.3 3.2 s ISO 200

12 mm, 1/40 s, f/2.8, ISO 6400

26 mm, 1/0.1 s, f/6.3, ISO 100

ISO 100 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)

ISO 200 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)

ISO 400 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)

ISO 800 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)

ISO 1600 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)

ISO 3200 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)

ISO 6400 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)

ISO 12800 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)

ISO 25600 | Wycinek 100% pełnego kadru (JPEG)

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy bezlusterkowców

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Kilka miesięcy z Samsungiem Galaxy NX. Nowy "klasyk" ze smartfonem za plecami Sony A7 II - test funkcji wideo Nikon D5500 - pierwsze wrażenia i przykładowe zdjęcia z Tajlandii Canon EOS M3 - nasze pierwsze wrażenia Canon EOS 5Ds i 5DS R - pierwsze wrażenia prosto z premiery Carl Zeiss Sonnar T* FE 55 mm f/1,8 ZA - test obiektywu Subiektywny test aparatu Leica M-P (typ 240) Canon EOS 6D kontra 7D Mark II - który aparat powinienem wybrać? Canon Powershot G7X - jak sprawdzi się duża matryca w małym kompakcie? [test] Sony A5100 - mały na zewnątrz, wielki w środku [test] Fujifilm X100T, czyli jak z dobrego zrobić jeszcze lepsze [test] Fujifilm X100T - zdjęcia testowe z Budapesztu oraz naszego studia Panasonic Lumix GM5 – miniaturyzacja bez kompromisów [test] Canon EOS 7D Mark II - test funkcji wideo Ring flash w wersji light - test nakładki RoundFlash Canon EOS 7D Mark II - szybki, wytrzymały i bez konkurencji [test] iPhone 6 - świetny aparat ze sprytnie ukrytymi wadami [test] Olympus Stylus TOUGH TG-3 – trzecie życie twardziela [test] Fujifilm X30 - retro i premium jeszcze lepiej połączone [test] Panasonic Lumix LX100 - wszystko, czego potrzebujesz od aparatu kompaktowego [test] One by Wacom - jak sprawuje się tani tablet z Biedronki [pierwsze wrażenia] Nikon D750 - współczesna lustrzanka pełną klatką [test] Olympus PEN E-PL7 - godny kontynuator serii [test] Olympus M. Zuiko Digital 40-150 mm PRO - pierwsze wrażenia