Kolorowa stylistyka berlińskiego metra

Mur Berliński czy Brama Brandenburska to nie jedyne wizytówki Berlina. Jednym z ciekawszych miejsc dających odczuć klimat i historię tego miasta jest berlińskie metro, nazywane przez mieszkańców U-Bahn.

Ten artykuł ma 2 strony:

Patrick Kauffman to duński fotograf, który w cyklu „Berlin Underground" postanowił sportretować to nieprzeciętne miejsce. Patrick fotografował głównie w nocy unikając tłumów, spędził dwa tygodnie w metrze koncentrując się na różnorodności architektonicznej tego miejsca.
© Patrick Kauffmann / visuals.dk

Patrick Kauffman to duński fotograf, który w cyklu „Berlin Underground" postanowił sportretować to nieprzeciętne miejsce. Patrick fotografował głównie w nocy unikając tłumów, spędził dwa tygodnie w metrze koncentrując się na różnorodności architektonicznej tego miejsca.

Zainteresowanie berlińskim metrem zostało zainspirowane debatą na temat metra wybudowanego w Kopenhadze. Wszystkie stacje zostały zaprojektowane w jednej, oszczędnej stylistyce, niektórzy uważają to za szczyt skandynawskiego wzornictwa jednak Patrick uważa inaczej. „Dla mnie projekt jest zimny, sterylny i bezosobowy, jest przeciwieństwem berlińskiego U-Bahn, który ma duszę i zdolność zaskakiwania swoich użytkowników wszystkimi swoimi detalami.”
© Patrick Kauffmann / visuals.dk

Zainteresowanie berlińskim metrem zostało zainspirowane debatą na temat metra wybudowanego w Kopenhadze. Wszystkie stacje zostały zaprojektowane w jednej, oszczędnej stylistyce, niektórzy uważają to za szczyt skandynawskiego wzornictwa jednak Patrick uważa inaczej. „Dla mnie projekt jest zimny, sterylny i bezosobowy, jest przeciwieństwem berlińskiego U-Bahn, który ma duszę i zdolność zaskakiwania swoich użytkowników wszystkimi swoimi detalami.”

Rocznie U-Bahn obsługuje 500 milionów pasażerów. Każda ze 173 stacji jest unikalna i zawiera w sobie architektoniczne elementy z otoczenia. Fotograf postanowił sfotografować U-Bahn bez ludzi, którzy mogli zakłócać odbiór formy, kolorów i wzorów. Jak sam przyznaje koncentrował się głównie na stacjach z lat 70 więc na nich spędził najwięcej czasu.
© Patrick Kauffmann / visuals.dk

Rocznie U-Bahn obsługuje 500 milionów pasażerów. Każda ze 173 stacji jest unikalna i zawiera w sobie architektoniczne elementy z otoczenia. Fotograf postanowił sfotografować U-Bahn bez ludzi, którzy mogli zakłócać odbiór formy, kolorów i wzorów. Jak sam przyznaje koncentrował się głównie na stacjach z lat 70 więc na nich spędził najwięcej czasu.

© Patrick Kauffmann / visuals.dk
© Patrick Kauffmann / visuals.dk
© Patrick Kauffmann / visuals.dk

Zobacz również: Wiosenne portrety. Jak zrobić dobre zdjęcia w plenerze?

visuals.dk

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Dzień z życia zawodowego fotografa (wideo) Flickr: subiektywny przegląd zdjęć tygodnia 17 Tezi Gabunia umożliwia ludziom odwiedzenia znanych galerii sztuki dzięki swoim miniaturom Zarobią milion dolarów na cudzych zdjęciach? Shane Balkowitsch zbudował wyjątkowe studio godne mistrzów fotografii z XIX wieku Fotograf przyrody Andy Rouse: „Fotografia to hobby (...), które powinno uwalniać od stresu" Jak Carleton Watkins przekonał Lincolna do ochrony parku Yosemite? ”Słabe żarty i mocne zdjęcia” to specjalność Elżbiety Adamskiej vel "Nieśmigielskiej" Richard Sandler przez 30 lat dokumentował prawdziwego ducha Nowego Jorku Górskie wizje Karoliny Wadowskiej 1012 pojedynczych zdjęć malowanych światłem zamieniło się w piękny film Cyberpunk 2077: Bądź fotografem w Night City

Popularne w tym tygodniu:

Ojciec roku powraca. Te zdjęcia wysyła do swojej partnerki, gdy ta pyta o dzieci Bohaterowie. Ten projekt to hołd dla walczących z COVID-19 Bardzo niepokojące portrety ludzi i ich zwierząt. Tych zdjęć nie da się zapomnieć Rzuciłem wszystko i pojechałem w Bieszczady. Taką fotograficzną podróż polecam każdemu Obiektywy są za drogie? Zrób zatem swoje! Jej wyszło to naprawdę ciekawie Teleskop Hubble'a znowu działa! Przesłał niesamowite zdjęcia 7777 zdjęć przez 21 lat. Mężczyzna pokazał, jak zmieniał się dzień po dniu