Czy te zdjęcia są prawdziwe?

Koreańska fotografka Ahn Jun czasem używa uprzęży wspinaczkowej jednak naprawdę wychyla się z dachów, żeby wykonać swoje egzystencjane zdjęcia.

Jej projekt jest zatytułowany “Self-Portrait” i jak sama o nim mówi jest czymś w rodzaju występu jednak bez publiczności.
© Jun Ahn / ahnjun.com

Jej projekt jest zatytułowany “Self-Portrait” i jak sama o nim mówi jest czymś w rodzaju występu jednak bez publiczności.

Pewnego dnia Jun wspominała swoje lata młodzieńcze. „Siedziałam na skraju mieszkania w Nowym Yorku i patrzyłam na miejski krajobraz. Pomyślałam wtedy, że moja młodość wkrótce dobiegnie końca, a nic nie wiem o przyszłości. Siedziałam na krawędzi i patrzyłam w dół. Wtedy zobaczyłam przestrzeń, pustkę i wtedy nastąpiła gwałtowna zmiana mojej perspektywy na życie i śmierć, teraźniejszość i przyszłość. (…) Potem spojrzałam w dół i zauważyłam, że znajduje się w miejscu, które jest puste. To była moja teraźniejszość. Sfotografowałam moje stopy i tak zaczął się mój projekt.”
© Jun Ahn / ahnjun.com

Pewnego dnia Jun wspominała swoje lata młodzieńcze. „Siedziałam na skraju mieszkania w Nowym Yorku i patrzyłam na miejski krajobraz. Pomyślałam wtedy, że moja młodość wkrótce dobiegnie końca, a nic nie wiem o przyszłości. Siedziałam na krawędzi i patrzyłam w dół. Wtedy zobaczyłam przestrzeń, pustkę i wtedy nastąpiła gwałtowna zmiana mojej perspektywy na życie i śmierć, teraźniejszość i przyszłość. (…) Potem spojrzałam w dół i zauważyłam, że znajduje się w miejscu, które jest puste. To była moja teraźniejszość. Sfotografowałam moje stopy i tak zaczął się mój projekt.”

Jun ma dość ciekawy proces fotografowania. Gdy już dostanie się na dach, co wymaga dużo czasu na pozwolenia na fotografowanie w takich miejscach, ustawia aparat w tryb ciągły i robi zdjęcia do zapełnienia karty pamięci. Następnie fotografka przegląda tysiące zdjęć wybierając jedno lub dwa, które mogą zachwiać kontekst. Jun uważa, że najbardziej fascynującym aspektem zdjęć jest eliminowanie kontekstu. Oznacza to, że obraz jest izolowany od pięciu zmysłów, a postrzegając go wzrokiem mamy możliwość stworzenia własnego kontekstu.
© Jun Ahn / ahnjun.com

Jun ma dość ciekawy proces fotografowania. Gdy już dostanie się na dach, co wymaga dużo czasu na pozwolenia na fotografowanie w takich miejscach, ustawia aparat w tryb ciągły i robi zdjęcia do zapełnienia karty pamięci. Następnie fotografka przegląda tysiące zdjęć wybierając jedno lub dwa, które mogą zachwiać kontekst. Jun uważa, że najbardziej fascynującym aspektem zdjęć jest eliminowanie kontekstu. Oznacza to, że obraz jest izolowany od pięciu zmysłów, a postrzegając go wzrokiem mamy możliwość stworzenia własnego kontekstu.

© Jun Ahn / ahnjun.com

ahnjun.com/home.html

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Inspiracje dokumentalne #1 Michał Szlaga: „Używam fotografii jako narzędzia interwencji” [wywiad] Moonlighting - w ciemności też jest światło Czy Macduff Everton to Ansel Adams fotografii podróżniczej? Kolorowa stylistyka berlińskiego metra 200 orbów na jednym zdjęciu - nowy rekord Guinnessa w malowaniu światłem Sony World Photography Awards 2015 - przegląd najlepszych finałowych zdjęć Kropki na twarzy dają fotograficzną wolność Rodzina jako uniwersalny archetyp wspólny dla różnych kultur Modele zatopieni w miodzie jak w bursztynie Magdalena Wasiczek z nagrodą Grand Prix konkursu International Garden Photographer of the Year 2015 Mike Stimpson dobrze się bawi i składa świetne zdjęcia z klocków Lego Cecil Beaton - dandys fotografii brytyjskiej Oskarowe portrety wykonane na przyjęciu Vanity Fair Sześcioro polskich fotografów na liście finalistów Sony World Photography Awards Mistrzowskie fotografie plenerowe w konkursie Outdoor Photographer of the Year 2014 Francuskie latające domy, które opowiadają niezwykłe historie Zobaczyć świat z lotu ptaka. Zrealizowane marzenie z dzieciństwa Piotra Krupy Imponujący film poklatkowy wykonany średnim formatem w 10K Nastrojowe zdjęcia Eleny del Palacio z pogranicza sennych marzeń

Popularne w tym tygodniu:

Wzruszająca sesja noworodków, wykonana tuż przed odejściem jednego z nich Potraficie dostrzec coś wyjątkowego w portretach autorstwa Yigala Ozeriego? Drzewa przewrócone przez orkan. Stworzyły fantastyczną kompozycję do zdjęcia Kiedyś i dziś – mężczyzna wkleił dorosłego siebie na zdjęcia z dzieciństwa. Wyszło świetnie! Fotograf czekał godzinami, by dopasować odbiorców do obrazów w muzeum. Zdecydowanie się opłaciło Magiczne, poetyckie portrety na gorącej Kubie to specjalność Gillian Hyland Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą Zdjęcie z lądowania na Księżycu to prawda czy wielka mistyfikacja? Usunął ze zdjęcia dźwig, którego nikt nie chciał wymazać. Zobacz jak retuszował obraz krok po kroku Wildlife Photographer of the Year 2017. Wygrało zdjęcie opowiadające historię zbrodni na nosorożcach Pogodna, kolorowa wiosna 1937 roku w Berlinie. Ulice pełne swastyk, żołnierzy i... spokoju Roni Landa sfotografowała interesującą martwą naturę, zrobioną z... mięsa?!