Zeiss Batis 25 mm f/2.0 i 85 mm f1.8 - stałki z autofokusem i wyświetlaczem OLED do Sony E

Zeiss zaprezentował dwa nowe stałoogniskowe obiektywy z autofokusem do systemu Sony E - Batis 25 mm f/2.0 i 85 mm f/1.8. Ciekawostką jest zastosowanie wyświetlacza OLED w miejscu skali odległości.

Zeiss Batis 25 mm f/2.0 i 85 mm f1.8 to dwa, nowe obiektywy stałoogniskowe do systemu Sony E, czyli aparatów bezlusterkowych japońskiego producenta. Oferują autofokus, co jest raczej rzadkością wśród obiektywów Zeiss. Ciekawostką jest zastosowanie wyświetlacza OLED w miejscu, gdzie zazwyczaj znajduje się skala odległości i głębi ostrości.

Za autofokus odpowiada cichy silnik krokowy, który ma zapewnić ciche i bardzo płynne ustawianie ostrości. Oba obiektywy są uszczelnione, dzięki czemu są odporne na trudne warunki atmosferyczne. Zeiss Batis 25 mm f/2.0 składa się z 10 elementów w 8 grupach i waży 335 g. Natomiast Batis 85 mm f/1.8 składa się z 11 elementów w 8 grupach i waży 475 g.

Seria Batis to już kolejne obiektywy, które przeznaczone są do pełnoklatkowego systemu E. To dobry zwiastun, choć nadal czekamy na nieco tańsze rozwiązania Sigmy czy Tamrona. Niemniej jednak bezlusterkowce z rodziny A7 przestają być aparatami, do których nie ma obiektywów.

[Aktualizacja]

Znamy już polskie ceny:

  • Zeiss Batis 25/2.0 E - 5439 zł
  • Zeiss Batis 85/1.8 E - 4999 zł

Obiektywy Batis mają być dostępne w Polsce w lipcu 2015 r.

Zobacz również: Sony A77 Mark II - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Pentax K3 II - nowa flagowa lustrzanka od Ricoha Adobe Lightroom 6 i Lightroom CC: znamy nowe funkcje i ceny Mitakon Speedmaster 85mm f/1.2 - chiński, jasny obiektyw do portretów iPad gigantycznym ekranem aparatu dzięki Manfrotto Digital Director Fujinon XF 16 mm f/1.4 R WR – jasny szerokokątny obiektyw do krajobrazów Technologia multisoczewkowa przyszłością aparatów w smartfonach? Sony HX-90 i WX500 - superzoomy do kieszeni Nikon D4S, D810 i D750 - nowe funkcje wideo w drodze Olympus Stylus 1s - nowa wersja superzooma klasy premium Olympus TG-4 - nowy, flagowy twardziel Olympusa na wakacyjne wypady Snapseed 2.0 - nowe filtry, narzędzia, pędzle i możliwości DJI Phantom 3 - nowe, filmujące drony dla każdego Canon XC10 to kompaktowa kamera, która umożliwia filmowanie w 4K Lensbaby Velvet 56 mm f/1.6 - jasna portretówka z miękkim obrazem i funkcją makro Adaptalux - sprytne oświetlenie do fotografii makro Linux w Canonie? To nie żart Samyang 100 mm f/2,8 ED UMC MACRO - manualne makro do pełnej klatki Nikon 1 J5 - bezlusterkowiec z 20 kl./s, filmami 4K i dotykowym ekranem Phase One Industrial iXU 180 - najmniejszy, cyfrowy, średni format dedykowany do dronów Celownik Kontur 50, czyli ciemność widzę! Rogue Flashblender 2 - modyfikatory do lamp błyskowych, którymi warto się zainteresować Olympus Stylus SH2 - zoom 24x, stylowa obudowa i zapis RAW Adobe Lightroom 6 - kiedy premiera? Aparat kompaktowy - a na co to komu?

Popularne w tym tygodniu:

Colorspike nowe podejście do tworzenia kreatywnych efektów oświetleniowych Koniec z pudełkowym Lightroomem. Oto zupełnie nowy Lightroom CC bazujący na chmurze Canon G1X Mark III - aparat kompaktowy z matrycą w rozmiarze APS-C i AF jak w lustrzance Leica Thambar-M 90 mm f/2.2 - powrót na rynek obiektywu, który daje bajkowe rozmycie Yashica Y35 - powrót legendy do świata fotografii cyfrowej Nikon D850 – producent opublikował listę rekomendowanych obiektywów Quadralite Reporter 200 TTL - studio fotograficzne w lampie reporterskiej DJI Zenmuse X7 - pierwsza kamera Super 35 mm do filmów lotniczych z drona QNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3 dla cyfrowych twórców Samyang AF 35 mm f/1.4 FE do systemu Sony E. Szeroki kąt z autofokusem i w dobrej cenie Aputure Light Storm 300D to najmocniejsza lampa LED na rynku Milvus 25mm f/1.4 - jasny, manualny szeroki kąt do pełnoklatkowych lustrzanek