Sony A7R II – 42,4 Mpix rozebrane na części

Znany serwis iFixit przeprowadził sesję rozłożenia na części nowego bezlusterkowca Sony A7R II. Teraz wiemy, jak sprzęt ten jest zbudowany wewnątrz oraz czy jest prosty w naprawie.

Sony A7R II to bezlusterkowiec ze stabilizowaną, pierwszą pełnoklatkową i zarazem największą matrycą typu BSI CMOS o imponującej rozdzielczości 42,4 Mpix. Aparat ma też układ AF z 399 punktami detekcji fazy oraz możliwość nagrywania filmów 4K. W porówaniu do poprzednika, nowa magnezowa obudowa ma przeprojektowany uchwyt z przodu oraz przycisk spustu migawki. Dodano także blokadę pokrętła trybów czy rozwinięto możliwości indywidualnych ustawień. Nowością jest wizjer elektroniczny XGA OLED Tru-Finder o rozdzielczości 2,359,296 punktów, powiększeniu 0.78x i pokryciu 100%. Zastosowano w nim specjalne powłoki firmy Zeiss, które mają redukować niepożądane odbicia. Z tyłu znajduje się też 3-calowy, odchylany ekran TFT LCD o rozdzieczości 1,228,800 punktów. Nie zabrakło również współczesnego standardu do bezprzewodowej komunikacji, czyli modułu Wi-Fi oraz NFC.

Ekipa iFixit postanowiła sprawdzić, jakie elementy znajdują się w środku nowego korpusu. W tym celu, zgodnie ze swoją tradycją, rozłożyli aparat na części - kawałek po kawałku.

Ekipa iFixit postanowiła sprawdzić, jakie elementy znajdują się w środku nowego korpusu. W tym celu, zgodnie ze swoją tradycją, rozłożyli aparat na części - kawałek po kawałku.

Dzięki takim akcjom możemy dowiedzieć się czegoś więcej na temat jakości wykonania sprzętu oraz możliwości samodzielnej wymiany części.

Dzięki takim akcjom możemy dowiedzieć się czegoś więcej na temat jakości wykonania sprzętu oraz możliwości samodzielnej wymiany części.

Sony A7R II otrzymał dosyć słabą ocenę 4/10, gdzie 10 oznacza, że sprzęt jest bardzo prosty do naprawy.

Sony A7R II otrzymał dosyć słabą ocenę 4/10, gdzie 10 oznacza, że sprzęt jest bardzo prosty do naprawy.

Z plusów aparatu autorzy materiału wymieniają możliwość łatwej wymiany baterii, a mocowanie statywu oraz wizjer mogą zostać wymienione bez rozkręcania całego korpusu. .

Z plusów aparatu autorzy materiału wymieniają możliwość łatwej wymiany baterii, a mocowanie statywu oraz wizjer mogą zostać wymienione bez rozkręcania całego korpusu. .

Możliwa jest też wymiana wyświetlacza LCD, ale jest to mocno skomplikowane. Dostęp do wszelkich elementów w środku wymaga najpierw całego elementu tylnego wyświetlacza

Możliwa jest też wymiana wyświetlacza LCD, ale jest to mocno skomplikowane. Dostęp do wszelkich elementów w środku wymaga najpierw całego elementu tylnego wyświetlacza

Zobacz również: Wideotest Canon 1DX

Autorzy iFixit podkreślają też, że elementy wewnętrzne są bardzo misternie zorganizowane, a naprawa bez wnikliwego przestudiowania instrukcji byłaby bardzo trudna.

Autorzy iFixit podkreślają też, że elementy wewnętrzne są bardzo misternie zorganizowane, a naprawa bez wnikliwego przestudiowania instrukcji byłaby bardzo trudna.

Cały materiał możecie przeczytać na stronie www.ifixit.com.

Cały materiał możecie przeczytać na stronie www.ifixit.com.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ciekawostki:

Lista klientów firmy zajmującej się rozpoznawaniem twarzy skradziona Tysiące zdjęć z misji Apollo 11 na Księżyc w archiwum NASA Największy aparat świata powstał w 1900 roku Nieznane zdjęcia znanych ludzi pokazują ich w zupełnie innym świetle Instagram i hashtagi. Jak to w końcu ogarnąć Zobacz, jak wygląda najpiękniejsza kobieta świata na co dzień Coś dla prawdziwych fanów tej marki. Limitowane wersje Nikona D5 i D500 na targach CP+ Gadzetomania.pl w lookr.tv - odc. 3 głównie o fotografii Irix leci w kosmos na pokładzie polskiego satelity Światowid Baby Yoda pojawił się na niebie za sprawą dronów Zabierz się do roboty, zamiast hejtować innych - haters gonna hate 70,000 ludzi na najbardziej otagowanej panoramie świata

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza w pełni homoseksualna załoga amerykańskiego śmigłowca. Żołnierze pokazali poczucie humoru i dumę Jego mina to przestroga dla innych. Oto 21-latek, który trafi na 24 lata do więzienia przez głupotę Pierwowzór "pieseła" ma już 15 lat. Zobacz, jak dzisiaj wygląda pies z mema Przez odmienny wygląd porzucili ją rodzice. Teraz Xueli Abbing pozuje dla Vogue Aukcje NFT robią furorę. Znany mem sprzedany za 500 000 dolarów! "Zjarany ziomek" zwęszył kasę w aukcjach NFT. Chce wystawić oryginalne zdjęcie z mema na sprzedaż Najgorsze zdjęcia ślubne, jakie widzieliśmy. Tego nie da się zapomnieć Film nie z tej Ziemi: Czarna dziura wchłania gwiazdę. Wygląda to pięknie Udawała uczennicę aby zdobyć więcej subskrybentów na Instagramie