DJI X5 i X5R: dron kamerami 4K i matrycą Mikro 4/3

DJI to firma, która jako pierwsza odniosła sukces na runku dronów dla konsumentów. Początkowo bazowała na produktach GoPro jednak od jakiegoś czasu ambicje DJI sięgają dalej. Po zaprezentowaniu modeli 4K z własną kamerą przyszedł czas na produkt dla profesjonalistów: DJI X5 i X5R.

Nowy dron DJI ZENMUSE X5 jest wyposażony w kamerę z matrycą i bagnetem Mikro 4/3. Aparat umożliwia zmianę wartości przysłony, możemy też ustawiać czas migawki i czułości w zakresie ISO 100–25600, a nawet ostrzyć za pomocą aplikacji DJI Go App albo za pomocą zdalnego kontrolera. Dzięki temu użytkownicy mają wejść na nowy poziom zaawansowania pod względem filmowania z dronów.

Do dyspozycji użytkowników są szerokokątne obiektywy Mikro 4/3 Olympus 12 mm f/2.0 i DJI 15 mm f/1.7 oraz Panasonic 15 mm f/1.7. Oba nowe modele DJI X5 i X5R (RAW) nagrywają w 4K 24 i 30 kl/s, ale model X5R robi to w formacie RAW więc oferuje dodatkowo wbudowany dysk 512 GB SSD. Dodatkowo X5R nagrywa skompresowany materiał 4K na karcie micro-SD. Kamery są zamocowane do żyroskopu DJI Zenmuse.

DJI X5 i X5R umożliwiją także zapis zdjęć o rozdzielczości 16 Mpix w formacie JPEG i DNG (RAW) z prędkością do 5 kl./s. Aparat może mierzyć światło punktowo, mamy też dostęp do balansu bieli. Producent chwali się także dużym zakresem dynamicznym sięgającym 13 EV.

Zestawy nie są jednak tanie - 4 500 dolarów za dron DJI Inspire 1 z kamerą Zenmuse X5 i obiektywem 15mm f/1.7, albo 8 000 dolarów za zestaw z kamerą X5R. Za sama kamerę będziemy musieli zapłacić 2200 dolarów za X5, cena X5R nie jest jeszcze znana.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Znamy cenę bezlusterkowca Sigma sd Quattro Interfejs i menu w nowych Sony 6 nowych obiektywów Canon RF może pojawić się jeszcze w tym roku Sony A7S III w czerwcu? Sen może się ziścić Orangutan fotograf gwiazdą Internetu Rzadki obiektyw Nikona w szarej kolorystyce na eBayu Samyang 35 mm f/1.2 ED AS UMC CS i 35 mm T/1.3 ED AS UMC CS - jasne obiektywy do bezlusterkowców BodyGuard - opakuj swoją lustrzankę w neopren Naga prawda o Nikonie Z7. Fotograf rozłożył go na części Panasonic Lumix DC-FT7 - pierwszy wytrzymały kompakt z wizjerem elektronicznym Canon obiecuje rozwiązać problem czarnych punktów w modelach 5D Mark II Olympus TG-850 i SP-100EE, czyli nowy twardziel i ultrazoom z celownikiem ramkowym

Popularne w tym tygodniu:

Canon przestał używać nazw Master oraz Slave. Firma daje przykład innym Sony A7S III pojawi się latem 2020 roku. Producent potwierdza Master i Slave: Nikon odszedł od tych słów już 20 lat temu Canon EOS R5 oraz Canon EOS R6: Bezlusterkowce zdefiniowane na nowo Koniec Olympusa? Nie tak prędko. Oto nowa roadmapa obiektywów Sony FE 12-24 mm f/2.8 G Master już jest! Zobacz zdjęcia przykładowe Wyciekła lista lipcowych premier Canona. Co zobaczymy? Wyciekły zdjęcia Canona EOS R6. Zapowiada się przemyślany aparat Sony A7S III: Czy będzie miało wizjer o rozdzielczości 9,44 mln punktów? Pixii ma 12 Mpix, matrycę APS-C, 4 GB wewnętrznej pamięci i brakuje mu ekranu Fujinon GF 30 mm f/3.5 R WR – odpowiednik 24 mm w końcu w systemie! Laowa 9 mm f/5.6 – pierwszy tak szeroki obiektyw rektalinearny do pełnej klatki