Skórzane paski fotograficzne Eupidere – elegancki i praktyczny dodatek do bezlusterkowców [recenzja]

Ten artykuł ma 3 strony:

Użytkowanie w praktyce

Po zachwytach nad jakością wykonania i wzornictwem przyszedł czas na praktyczne spojrzenie. Paski Eupidere powinny pasować do większości aparatów, jednak producent zaznacza, że nie testował ich z każdym jednym modelem. Jeśli macie nietypowy sprzęt, to warto napisać maila z pytaniem przed zakupem. Wiemy, że paski nie pasują do lustrzanek Canona z wewnętrznym mocowaniem.

W przeciwieństwie do seryjnych pasków, testowane Eupidere nie mają żadnych rzucających się w oczy napisów. Są dyskretne, delikatne, nie zwracają na siebie uwagi, co jest dużym plusem.

Na pierwszy ogień poszedł BoldBlack, którego podpiąłem do Sony A7 II z obiektywem 16–35 mm f/4. Jak na bezlusterkowca to całkiem spory i ciężki zestaw. Przy montowaniu nie obyło się niestety bez śrubokręta, aby podważyć stalowe, metalowe kółko. Nie było to takie proste, trwało chyba z 15 minut, ale udało się. Bez problemu poszło w przypadku drugiego, cieńszego paska i Olympusa OM-D E-M5 II.

W Sieci pojawiły się głosy, że odsłonięte tyły nitów mogą grozić porysowaniem aparatu. Sprawdzałem oba paski z Sony A7 II, Olympusami OM-D E-M10 i E-M5 II. Przy normalnym użytkowaniu nity nie mają bezpośredniego kontaktu z aparatem. A nawet gdyby miałby, to nity są odrobinę zagłębione w skórze, co zmniejsza ryzyko uszkodzenia. W praktyce zatem jest to bezpieczne rozwiązanie. Oczywiście, jeśli celowo spróbujemy porysować nitami korpus, to jest to możliwe, jednak trzeba mocno wyginać pasek. W praktyce takie sytuacje raczej nie występują.

Paski są bardzo komfortowe podczas codziennego używania. Nawet z cięższym sprzętem nie wrzynają się w ramię czy szyję, są przyjemne w dotyku, nie podrażniają skóry, nawet podczas tarcia (np. o szyję). Po tygodniu trudno realnie ocenić ich trwałość, ale wygląda na to, że nie trzeba będzie ich wymieniać przez długi czas. Po kilku miesiącach postaram się zaktualizować wpis i napisać kilka zdań o ich stanie. Póki co, wyglądają naprawdę dobrze.Jak już wspomniałem, paski mają długość 110 cm. Według mnie to optymalna długość, ale nie każdy musi tak uważać. Niestety, paski nie mają możliwości regulacji, zatem albo polubicie taką długość, albo nie. Warto zastanowić się przed zakupem.

Są też dosyć sztywne i trudno jest je owinąć wokół nadgarstka. Nie leżą dobrze, nie układają się i trzeba włożyć sporo pracy, aby można było bezpiecznie i komfortowo fotografować w ten sposób.

Według producenta nośność pasków wynosi 700 g. Jak podkreślają twórcy to dosyć asekuracyjna wartość, bo ich produkty są w stanie wytrzymać o wiele, wiele więcej. Paski były testowane na Nikonie D750 z gripem i często Nikkorem 70–200 mm f/2.8 VRII, a taki zestaw waży ponad 2 kg. Co innego jednak korzystać z takiego zestawu od czasu do czasu, dodatkowo, a co innego na stałe. Przed zakupem warto sprawdzić, ile waży Wasz zestaw, aby potem nie być zawiedzionym szybszym zużyciem pasków. Widać wyraźnie, że produkty Eupidere są przewidziane raczej do noszenia z bezlusterkowcami, niż z ciężkimi, profesjonalnymi lustrzankami.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy akcesoriów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Kilka miesięcy z Samsungiem Galaxy NX. Nowy "klasyk" ze smartfonem za plecami Sony Zeiss Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS - zdjęcia przykładowe Tanie drukowanie zdjęć z Epson L800 - wrażenia z użytkowania Superzoom wagi ciężkiej, czyli Sony FE 24-240 mm f/3,5-6,3 [test] Lowepro Photo Sport BP 300 AW II - plecak fotograficzny dla aktywnych [recenzja] Canon EF 50 mm f/1.8 STM - niedroga przepustka do poważnej fotografii [recenzja] Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD - jasna, stabilizowana portretówka premium [recenzja] Asus ZenBook Pro UX501 - jak sprawdził się w pracy fotografa? Adobe Photoshop Fix - retusz zawsze pod ręką [recenzja] Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD - na rynku dzieje się coraz ciekawiej [recenzja] Fujifilm X-T10 - skromnie i klasycznie [test] Sigma 35 mm f/1.4 ART DG HSM - od niej wszystko się zaczęło [recenzja] Panasonic GX8 - szybkość i solidność [test] Sony RX10 Mark II - dobre, staje się jeszcze lepsze [test] Zeiss Milvus 35 mm f/2 - przykładowe zdjęcia z najtańszego obiektywu w nowej serii Canon EF-S 24 mm f/2,8 STM - słodki naleśnik [test] Sony A7R Mark II - pierwszy, bezkompromisowy bezlusterkowiec na rynku [test] Zeiss Milvus 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe z premiery Canon 5Ds vs Canon 5D Mark III vs Nikon D810 - test nieobiektywny [cz.2] Zeiss Milvus 85 mm f/1.4 ZE - pierwsze zdjęcia przykładowe Bezlusterkowiec do 3000 zł - którego powinienem wybrać? [test grupowy] Sony RX100 IV - najlepszy aparat, który mieści się kieszeni [test] Sprawdzamy jak działa Bamboo Spark - analogowo-cyfrowy szkicownik firmy Wacom Sony Xperia Z5 - zdjęcia testowe, test szumów i porównanie z iPhonem 6

Popularne w tym tygodniu:

Feiyu Tech A2000 - wideotest nowego gimbala z dalekiego wschodu