"Pierwszy aparat zbudowałem z pudełka po butach". Emocjonalne portrety autorstwa Rafcia Stępniaka

Rafcio Stępniak jest wrocławskim fotografem, ceniącym sobie prostotę wyrazu. "Mniej znaczy więcej i tego się trzymajmy" - mówi sam o sobie.

Od początku swojej przygody z fotografią Rafcio zajmował się czarno-białymi technikami analogowymi. Pierwszym aparatem, którego używał był kultowy Pentacon Six, taki przerośnięty Zenit.
© Rafcio Stępniak / Rafcio Stępniak Photography

Od początku swojej przygody z fotografią Rafcio zajmował się czarno-białymi technikami analogowymi. Pierwszym aparatem, którego używał był kultowy Pentacon Six, taki przerośnięty Zenit.

W drodze eksperymentów z filmami i chemią artysta osiągał coraz ciekawsze efekty. Jego pierwszym ulubionym materiałem światłoczułym był Kodak T-rix oraz Rollei Retro.
© Rafcio Stępniak / Rafcio Stępniak Photography

W drodze eksperymentów z filmami i chemią artysta osiągał coraz ciekawsze efekty. Jego pierwszym ulubionym materiałem światłoczułym był Kodak T-rix oraz Rollei Retro.

Przełom w jego twórczości nastąpił przypadkiem – od znajomego dostał rolkę przeterminowanej niskoczułej błony graficznej. Stępniak rozpoczął swoją wędrówkę w świat analogowej fotografii wielkoformatowej.
© Rafcio Stępniak / Rafcio Stępniak Photography

Przełom w jego twórczości nastąpił przypadkiem – od znajomego dostał rolkę przeterminowanej niskoczułej błony graficznej. Stępniak rozpoczął swoją wędrówkę w świat analogowej fotografii wielkoformatowej.

Pierwszy aparat zbudowałem z pudełka po butach. – zdradza fotograf - Od najmłodszych lat miałem zamiłowanie do budowania czegoś z niczego. – dodaje. 

Kolejna wersja „Deichmanna” powstała już z grubej tektury introligatorskiej wyposażonej w obiektyw z powiększalnika. Jedynym, co ograniczało Stępniaka był jego własny umysł… oraz deszcz.
© Rafcio Stępniak / Rafcio Stępniak Photography

Pierwszy aparat zbudowałem z pudełka po butach. – zdradza fotograf - Od najmłodszych lat miałem zamiłowanie do budowania czegoś z niczego. – dodaje.

Kolejna wersja „Deichmanna” powstała już z grubej tektury introligatorskiej wyposażonej w obiektyw z powiększalnika. Jedynym, co ograniczało Stępniaka był jego własny umysł… oraz deszcz.

W swoich zdjęciach autor koncentruje się na prostocie – korzysta wyłącznie ze światła zastanego, a stylizacje ogranicza do minimum. Ze względu na zamiłowanie do starych fotografii, które uważa za magiczne, próbuje odwzorować estetykę minionych epok.
© Rafcio Stępniak / Rafcio Stępniak Photography

W swoich zdjęciach autor koncentruje się na prostocie – korzysta wyłącznie ze światła zastanego, a stylizacje ogranicza do minimum. Ze względu na zamiłowanie do starych fotografii, które uważa za magiczne, próbuje odwzorować estetykę minionych epok.

Jak widać na przykładzie prac Rafcia - nie trzeba wydawać tysięcy złotych na świetny sprzęt, żeby uprawiać dobrą, emocjonalną fotografię. Wszystko leży w głowie fotografa i jego indywidualnym sposobie postrzegania świata.

Fotografie wykorzystane za zgodą autora.
© Rafcio Stępniak / Rafcio Stępniak Photography

Jak widać na przykładzie prac Rafcia - nie trzeba wydawać tysięcy złotych na świetny sprzęt, żeby uprawiać dobrą, emocjonalną fotografię. Wszystko leży w głowie fotografa i jego indywidualnym sposobie postrzegania świata.

Fotografie wykorzystane za zgodą autora.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Grand Press Photo 2019: Poznaj zwycięzców kategorii "To ciekawe doświadczenie z pogranicza sztuki i techniki" - mówi Jarosław Macierewicz o malowaniu światłem Przyjrzyj się dokładnie. Te zdjęcia mogą nieźle zmylić Najlepsze zdjęcia poprzednich edycji Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic Polska [galeria] Kobieta podróżuje i fotografuje swojego zwierzaka, a jest nim... wypchany lis! Kontrowersyjne zdjęcia Christiana Berthelot - noworodki 20 sekund po urodzeniu Kobiety odwiedziły setki miejsc, w których nagrywano filmy Magdalena Wasiczek z nagrodą Grand Prix konkursu International Garden Photographer of the Year 2015 Karen Jerzyk zamyka fotograficzne bajki w opuszczonych luksusowych posiadłościach "Polska to fascynujący i fotogeniczny kraj podobny do Indii". Wywiad z Maciejem Jeziorkiem [cz.1] Portrety z zamianą ról Niesamowity przejazd rowerem na jednym ujęciu

Popularne w tym tygodniu:

Wyczucie chwili i dobry humor. Na tym polega fotografia uliczna Anthimosa Ntagasa Znamy nazwiska nominowanych do World Press Photo 2020. Jest wśród nich Tomek Kaczor Filmowiec ukazał ruch gwiazd w zapierającym dech w piersi filmie poklatkowym Znalazł szklane negatywy z kotami sprzed 120 lat i zrobił piękne cyjanotypy Kuba Konwent podbija Jordanię. Były spadochrony, zdjęcia i… pociski! Najlepsze zdjęcia krajobrazowe w konkursie Landscape Photo of the Year 2019 International Landscape Photographer of the Year 2019 – wyniki konkursu Underwater Photogrpher of the Year 2020 – najlepsze zdjęcia podwodne Jak robić dobre zdjęcia na Instagrama? Chris Hernandez zna się na tym doskonale WPO ściągnęło materiał o protestujacych z Hongkongu ze strony SWPA 2020 Genialne iluzje optyczne stworzone bez użycia Photoshopa Świetna gra świateł przeniesie cię w świat hollywoodzkich filmów