Piękne kobiety, analogowy średni format i niepowtarzalny styl w świecie Marcina Twardowskiego

Dobrze ubrane, subtelne kobiety i fotografia to elementy, które od dekad idą w parze. W swoich pracach Marcin Twardowski pokazuje je w niepowtarzalny sposób – „Staram się stworzyć emocjonalny, barwny, nieistniejący świat, w który sam chciałbym się zanurzyć” – mówi fotograf.

Ten artykuł ma 2 strony:

Od ponad 10 lat Twardowski zajmuje się fotografią. W głównej mierze koncentruje się wokół technik analogowych – kolorowych oraz czarno-białych. Decydując się na pracę z Marcinem decydujecie się na jego charakterystyczny styl i interesujące spojrzenie ujęte na arkuszach błony światłoczułej.
© Marcin Twardowski / www.marcintwardowski.com

Od ponad 10 lat Twardowski zajmuje się fotografią. W głównej mierze koncentruje się wokół technik analogowych – kolorowych oraz czarno-białych. Decydując się na pracę z Marcinem decydujecie się na jego charakterystyczny styl i interesujące spojrzenie ujęte na arkuszach błony światłoczułej.

Pełne skupienie, które towarzyszy jego pracy wprowadza go w swoisty trans – Twardowski zamyka się we własnym świecie, gdzie istnieje tylko on i oś, która łączy go z fotografowaną osobą. Zawieszony w przestrzeni swojego umysłu słyszy jedynie kolejne klapnięcia lustra i stukot zębatek przesuwających film.
© Marcin Twardowski / www.marcintwardowski.com

Pełne skupienie, które towarzyszy jego pracy wprowadza go w swoisty trans – Twardowski zamyka się we własnym świecie, gdzie istnieje tylko on i oś, która łączy go z fotografowaną osobą. Zawieszony w przestrzeni swojego umysłu słyszy jedynie kolejne klapnięcia lustra i stukot zębatek przesuwających film.

Marcin narzuca w swojej pracy dyscyplinę zamkniętą w 12 klatkach średnio-formatowego filmu. Dzięki tej surowości, przede wszystkim względem samego siebie, tworzy koncepcję obrazu przed wciśnięciem spustu migawki, a to natomiast oszczędza czas i materiały. Wzmaga to również proces twórczy przebiegający w jego głowie oraz owocuje świetnymi obrazami.
© Marcin Twardowski / www.marcintwardowski.com

Marcin narzuca w swojej pracy dyscyplinę zamkniętą w 12 klatkach średnio-formatowego filmu. Dzięki tej surowości, przede wszystkim względem samego siebie, tworzy koncepcję obrazu przed wciśnięciem spustu migawki, a to natomiast oszczędza czas i materiały. Wzmaga to również proces twórczy przebiegający w jego głowie oraz owocuje świetnymi obrazami.

W swoim ujęciu kobiet Marcin Twardowski szuka „kontrolowanej nieprzewidywalności”, to znaczy oryginalnego spojrzenia, wyjątkowego dla tej jednej osoby przed jego obiektywem. Fotograf dobiera i eksperymentuje z materiałami światłoczułymi zależnie od modelki i jej osobowości stosując niekonwencjonalne techniki oraz scenariusze sesji zdjęciowej.
© Marcin Twardowski / www.marcintwardowski.com

W swoim ujęciu kobiet Marcin Twardowski szuka „kontrolowanej nieprzewidywalności”, to znaczy oryginalnego spojrzenia, wyjątkowego dla tej jednej osoby przed jego obiektywem. Fotograf dobiera i eksperymentuje z materiałami światłoczułymi zależnie od modelki i jej osobowości stosując niekonwencjonalne techniki oraz scenariusze sesji zdjęciowej.

Fizyczny kontakt z obrazem, z kliszą podczas wywoływania i zapachem chemii w nozdrzach tworzy dla niego niemal magiczną atmosferę, dzięki której czuje, że dał z siebie możliwie najwięcej. Marcin, mimo długiego stażu jako fotograf, stara się stale rozwijać poszukując nowych form wyrazu.
© Marcin Twardowski / www.marcintwardowski.com

Fizyczny kontakt z obrazem, z kliszą podczas wywoływania i zapachem chemii w nozdrzach tworzy dla niego niemal magiczną atmosferę, dzięki której czuje, że dał z siebie możliwie najwięcej. Marcin, mimo długiego stażu jako fotograf, stara się stale rozwijać poszukując nowych form wyrazu.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Inspiracje:

„Grunt to historia, za którą podąży widz” – Piotr Małecki o tworzeniu fotokastów Jak najlepiej sfotografować pandę? Będąc blisko i nosząc kostium pandy Na tych zdjęciach nie uświadczycie ani grama Photoshopa Film ”Nowojorska ulica w obiektywie” dostępny za darmo Rzeczywistość rozszerzona przez fotografie z Muzeum Londynu i iPhone'a Photoshopowe wpadki miesiąca - luty [galeria] Zdjęcia nagrodzone Pulitzerem przez ostatnie 20 lat [galeria] Żołnierki Kaczinu, zbuntowanej republiki birmańskiej, na zdjęciach Adriane Ohanesian Nagrody Pulitzera 2019 - poznajcie wyróżnionych fotografów Karol Pałka, laureat tegorocznego konkursu PDN, opowiada o fotografii dokumentalnej Bartek Olszewski z tęsknoty za dziką przyrodą fotografuje... londyńskie jelenie Dron i światła LED - hipnotyzujący film londyńskiego artysty

Popularne w tym tygodniu:

Najpiękniejsze zdjęcia przyrody w konkursie GDT Nature Photographer of the Year Grand Press Photo 2020: Najbardziej prestiżowe nagrody prasowe w Polsce rozdane Miłość, śmierć i kokaina, czyli historia Sashy Boole na zdjęciach Bartłomieja Busza Konkurs Big Picture rozwiązany. Zobacz najpiękniejsze zdjęcia dzikiej przyrody Daniel Gnap o zdjęciu nominowanym do GPP: "Sytuacja była spotęgowana doświadczeniami" #milociewidziec, czyli ironiczny przekaz prosto ze stolicy Beztroskie dzieciństwo ukazane dzięki miłości do zwierząt Zdjęcie czy grafika? Silnik Unreal Engine 5 zachwyca artystów Artystka odtwarza renesansowe dzieła sztuki. Wychodzi jej to genialnie! Samochody malowane światłem na pustych ulicach zamkniętego Los Angeles Świat zmienił się przez pandemię koronawirusa. Widać to z kosmosu Kwitnąca lawenda to dla niej pole do popisu