Canon eksperymentuje i sprawdza czy fotografowie widzą więcej

Canon przeprowadził eksperyment dotyczący naszej, fotograficznej obsesji dotyczącej analizowania obrazu. Czy rzeczywiście każdy z nas widzi więcej, niż przeciętny człowiek? Czy zwracamy uwagę na więcej szczegółów?

Trzem osobom został zaprezentowany portret siedzącego mężczyzny. Za pomocą specjalnego sprzętu przeprowadzono na nich badanie, które miało na celu przeliczenie ruchów gałek ocznych oraz to, jak długo wzrok jest skoncentrowany w określonym położeniu.

Pierwszą osobą była kobieta, która nie jest związana z fotografią. Podczas patrzenia na zdjęcie powiedziała tylko o ogólnym wrażeniu i odczuciach jakie wzbudza w niej obraz. Maszyna w jej przypadku zarejestrowała 212 ruchów gałek ocznych.

Drugi z kolei był student fotografii – młody chłopak, który dzięki wyrobionej wrażliwości oraz nauce patrzenia w mechaniczny sposób był w stanie zauważyć więcej oraz koncentrował się na innych punktach obserwowanej fotografii. Jego oczy poruszyły się 445 razy.

Trzecim badanym był autor zdjęcia – profesjonalny fotograf [b]Joel Grimes[/b]. W trakcie patrzenia na obraz komentował światło, zwracał uwagę na szczegóły (np. na obrączkę mężczyzny) i w płynny sposób przechodził do kolejnych mocnych elementów zdjęcia. Wynik, który pokazała maszyna był zdumiewający. Oczy Joela przemieściły się aż 1197 razy wracając niejednokrotnie we wcześniej obserwowane miejsca. Analiza wzrokowa wykonana przez niego była niezwykle szczegółowa.

Analiza ruchów gałek ocznych trzech badanych osób.

Jak widzicie – Canon jednoznacznie potwierdził, że my — fotografowie — widzimy więcej – właściwie zwracamy uwagę na większa ilość szczegółów, analizujemy każdorazowo obraz w sposób zupełnie odbiegający od spojrzenia przeciętnego człowieka, który nie posiada wiedzy technicznej oraz cechuje się innym rodzajem wrażliwości.

Osoby poddane eksperymentowi stały przed wydrukiem wykonanym za pomocą drukarki Canon imagePROGRAF PRO 1000, a cały eksperyment jest częścią kampanii promującej to profesjonalne urządzenie. Swoją drogą bardzo udanej i interesującej kampanii.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ciekawostki:

Google wprowadza wyszukiwanie głosowe i obrazkowe Nikon wypuścił limitowaną edycję kieszonkowych... zegarków. Canon chciał kupić Sigmę. Dlaczego został odrzucony? Ślub i wesele. Niezapowiedziany gość przeszkodził w sesji Złoty DJI Phantom 4 do kupienia za 20 tysięcy funtów Nowy sposób na wyostrzanie zdjęć. Algorytm niczym z filmów kryminalnych snapsort.com: porównaj aparaty z automatu Konsola Loupedeck pozwoli ci poczuć się jak fotograficzny DJ Fotograf ujął zorzę polarną z okna samolotu Foap - sprzedaj swoje zdjęcia przez iPhone'a Tak wygląda teleobiektyw 1000 mm do Sony A6500 za 300 zł Płonąca piłka, parkour i zwolnione tempo w imponujacym klipie Raya Demskiego

Popularne w tym tygodniu:

Rzadkie zjawisko na filmie. Zobacz, jak jeleń zrzuca poroże Fotograf robił sobie 1 zdjęcie dziennie przez 20 lat. Wykazał się wytrwałością YouTube zablokował materiał o ”Napalm girl” - symbolu wojny w Wietnamie Kiepski fotomontaż posłużył za wymówkę w pracy. Odpowiedzi internautów są przezabawne "Skok" dronem z najwyższego budynku świata Znany influencer wdrapał się na piramidy, by pomóc ludziom. Został aresztowany Niesamowite zdjęcia z zamarzniętych wodospadów Mr Winkle to psia legenda. Uroczy psiak miał 23 lata Rysunek czy zdjęcie? Te podobizny kotów są niesamowite Fotograf robi zdjęcia wiewiórek, by poprawić humor innym National Archives usunęło nazwisko Donalda Trumpa z historycznego zdjęcia Na lotnisku Heathrow pojawił się system antydronowy. To pierwszy taki na świecie