Canon eksperymentuje i sprawdza czy fotografowie widzą więcej

Canon przeprowadził eksperyment dotyczący naszej, fotograficznej obsesji dotyczącej analizowania obrazu. Czy rzeczywiście każdy z nas widzi więcej, niż przeciętny człowiek? Czy zwracamy uwagę na więcej szczegółów?

Trzem osobom został zaprezentowany portret siedzącego mężczyzny. Za pomocą specjalnego sprzętu przeprowadzono na nich badanie, które miało na celu przeliczenie ruchów gałek ocznych oraz to, jak długo wzrok jest skoncentrowany w określonym położeniu.

Pierwszą osobą była kobieta, która nie jest związana z fotografią. Podczas patrzenia na zdjęcie powiedziała tylko o ogólnym wrażeniu i odczuciach jakie wzbudza w niej obraz. Maszyna w jej przypadku zarejestrowała 212 ruchów gałek ocznych.

Drugi z kolei był student fotografii – młody chłopak, który dzięki wyrobionej wrażliwości oraz nauce patrzenia w mechaniczny sposób był w stanie zauważyć więcej oraz koncentrował się na innych punktach obserwowanej fotografii. Jego oczy poruszyły się 445 razy.

Trzecim badanym był autor zdjęcia – profesjonalny fotograf [b]Joel Grimes[/b]. W trakcie patrzenia na obraz komentował światło, zwracał uwagę na szczegóły (np. na obrączkę mężczyzny) i w płynny sposób przechodził do kolejnych mocnych elementów zdjęcia. Wynik, który pokazała maszyna był zdumiewający. Oczy Joela przemieściły się aż 1197 razy wracając niejednokrotnie we wcześniej obserwowane miejsca. Analiza wzrokowa wykonana przez niego była niezwykle szczegółowa.

Analiza ruchów gałek ocznych trzech badanych osób.

Jak widzicie – Canon jednoznacznie potwierdził, że my — fotografowie — widzimy więcej – właściwie zwracamy uwagę na większa ilość szczegółów, analizujemy każdorazowo obraz w sposób zupełnie odbiegający od spojrzenia przeciętnego człowieka, który nie posiada wiedzy technicznej oraz cechuje się innym rodzajem wrażliwości.

Osoby poddane eksperymentowi stały przed wydrukiem wykonanym za pomocą drukarki Canon imagePROGRAF PRO 1000, a cały eksperyment jest częścią kampanii promującej to profesjonalne urządzenie. Swoją drogą bardzo udanej i interesującej kampanii.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ciekawostki:

Lisek odpakowuje prezenty 50 milionów obiektywów Nikkor Piękna przyjaźń staruszki i jej psa utrwalona na zdjęciach Oto Polaroid, który robi natychmiastowe... GIFy! Magnum Photos sprzedawało zdjęcia dziecięcych prostytutek Zdjęcie czy rysunek? Sprawdź, a się przekonasz Ta rodzina robi coraz dziwniejsze zdjęcia świąteczne każdego roku 10 najbardziej obrobionych w Photoshopie celebrytek Sztuczna inteligencja zmieni oświetlenie twojego zdjęcia Maciej Rafalski odtworzył zdjęcie pary młodej, która spotkała się podczas… pierwszej komunii Siedem Poziomów Fotografów - a Ty, na którym jesteś? Symulator aparatów fotograficznych online?

Popularne w tym tygodniu:

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? Wrocławskie Muzeum Architektury szuka kobiety ze zdjęcia Znalazła się tajemnicza kobieta ze zdjęcia Chrisa Niedenthala. Mieszka w Kłodzku Zdjęcie dnia. Marsjański helikopter i spektakularny widok z lotu ptaka Skandaliczna naga sesja w Dubaju: 40 modelek i 1 fotograf. Co najmniej 12 osób zatrzymano Trytytki rozwiążą każdy problem, nawet na Marsie. Zdjęcie NASA to nie fotomontaż Zdjęcie dnia. Droga Mleczna widziana z kosmosu Lagun istnieje? To stworzenie łudząco go przypomina Doskonały sposób na rozbawienie dziecka na sesji. Ten fotograf wie, co robi Zdjęcie dnia. Spektakularne strumienie energii w galaktyce Mars na niezwykłym zbliżeniu. NASA udostępnia nowe zdjęcie