„Nie można być tylko fotografem – musisz dowiedzieć się, kim jesteś”. Te słowa widać w zdjęciach Kilimanjaro Błażejewskiego

W jego spojrzeniu można dostrzec bliskość z ludźmi, jedność z tym, co go otacza. Zobaczcie jak widzi świat Roland Kilimanjaro Błażejewski, finalista LensCulture Street Photo Awards.

Roland Kilimanjaro Błażejewski jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Gdański. Fotografią pasjonuje się od kilku lat. Kiedy rozpoczynał swoją przygodę z aparatem jego podejście do tego było zupełnie inne niż teraz.
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl

Roland Kilimanjaro Błażejewski jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Gdański. Fotografią pasjonuje się od kilku lat. Kiedy rozpoczynał swoją przygodę z aparatem jego podejście do tego było zupełnie inne niż teraz.

Mówi o sobie, że teraz, jak nigdy wcześniej, czuje się fotografem ulicznym. Czuje się zespolony z tym, co dzieje się wokół niego. Kilimanjaro jest mocno zdefiniowany – czerpie inspiracje ze skandynawskiej szkoły fotografii i jej mistrzów jak Christer Stromholm, Ed van der Elsken, Anders Petersen, czy Jacob Aue Sobol.
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl

Mówi o sobie, że teraz, jak nigdy wcześniej, czuje się fotografem ulicznym. Czuje się zespolony z tym, co dzieje się wokół niego. Kilimanjaro jest mocno zdefiniowany – czerpie inspiracje ze skandynawskiej szkoły fotografii i jej mistrzów jak Christer Stromholm, Ed van der Elsken, Anders Petersen, czy Jacob Aue Sobol.

Obecnie fotografia jest dla Rolanda dużo bardziej osobista, bliska. Pomimo mocnych kontrastów w swoich czarno-białych zdjęciach zachowuje dozę delikatności oraz przede wszystkim szczerość obrazowania świata. Uważa on, że na ulicy trzeba być całkowicie otwartym.
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl

Obecnie fotografia jest dla Rolanda dużo bardziej osobista, bliska. Pomimo mocnych kontrastów w swoich czarno-białych zdjęciach zachowuje dozę delikatności oraz przede wszystkim szczerość obrazowania świata. Uważa on, że na ulicy trzeba być całkowicie otwartym.

Główną radą wygi ulicznego dla młodych jest poznanie siebie - „Jeśli nie poznasz siebie, ludzie nie będą się otwierać na ciebie, a twoje zdjęcia nie będą szczere. Dla mnie to rodzaj wymiany. Mimo tego, że to ja fotografuję, moją ambicją jest dać jak najwięcej człowieczeństwa od siebie dla fotografowanej osoby” - mówi Roland.
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl

Główną radą wygi ulicznego dla młodych jest poznanie siebie - „Jeśli nie poznasz siebie, ludzie nie będą się otwierać na ciebie, a twoje zdjęcia nie będą szczere. Dla mnie to rodzaj wymiany. Mimo tego, że to ja fotografuję, moją ambicją jest dać jak najwięcej człowieczeństwa od siebie dla fotografowanej osoby” - mówi Roland.

Błażejewski otwarcie przyznaje się, że kocha ludzi i uwielbia komunikować się z nimi, a w swoich dążeniach szuka siebie. Prezentowane prace są przekrojem przez wcześniejsze lata. W tym zbiorze znajdziecie również kilka najnowszych prac Rolanda. Obecny projekt, który realizuje, rośnie jako nowa forma wyrazu, która znajdzie zwieńczenie w pierwszej wystawie artysty.
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl

Błażejewski otwarcie przyznaje się, że kocha ludzi i uwielbia komunikować się z nimi, a w swoich dążeniach szuka siebie. Prezentowane prace są przekrojem przez wcześniejsze lata. W tym zbiorze znajdziecie również kilka najnowszych prac Rolanda. Obecny projekt, który realizuje, rośnie jako nowa forma wyrazu, która znajdzie zwieńczenie w pierwszej wystawie artysty.

Kilimanjaro w głównej mierze koncentruje się wokół portretów ulicznych – to tam poznaje ludzi, ich historie. Często jest zapraszany przez swoich bohaterów do ich domów, gdzie może wykonać im pamiątkową fotografię opowiadającą o tym kim są.
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl

Kilimanjaro w głównej mierze koncentruje się wokół portretów ulicznych – to tam poznaje ludzi, ich historie. Często jest zapraszany przez swoich bohaterów do ich domów, gdzie może wykonać im pamiątkową fotografię opowiadającą o tym kim są.

Estetyka prac Rolanda to czerń i biel. Wierzy on, że te dwa kolory i ich gradacja w pełni wystarczają do pokazania tego, czego chce. Zdarza mu się używać lampy błyskowej, aczkolwiek sprzęt nie ma dla niego większego znaczenia.
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl

Estetyka prac Rolanda to czerń i biel. Wierzy on, że te dwa kolory i ich gradacja w pełni wystarczają do pokazania tego, czego chce. Zdarza mu się używać lampy błyskowej, aczkolwiek sprzęt nie ma dla niego większego znaczenia.

„Aparat jest tylko narzędziem do wyrażania siebie” - mówi krótko fotograf. Używa on sprzętu cyfrowego oraz analogowego. Zamiłowanie do technik tradycyjnych pchnęło go do stworzenia domowej ciemni, gdzie relaksuje się przy wywoływaniu fotografii.
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl

„Aparat jest tylko narzędziem do wyrażania siebie” - mówi krótko fotograf. Używa on sprzętu cyfrowego oraz analogowego. Zamiłowanie do technik tradycyjnych pchnęło go do stworzenia domowej ciemni, gdzie relaksuje się przy wywoływaniu fotografii.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
© Roland Kilimanjaro Błażejewski / www.kili.com.pl
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Odkrywca zapomnianych zdjęć Martwa natura oceanu. Mandy Barker pokazuje, jak plastik zabija świat Tak zmieniają się narkomani przez lata [galeria] Oto prosty pomysł na świąteczny karnecik, który umili prezent Waszym najbliższym [zrób to sam] Rozmawiałem z Januszem Jurkiem - twórcą grafiki do Adobe Photoshop CC 2018 Ikoniczne sceny z filmów odtworzone przez fotografa w dzisiejszych czasach Deskorolki, Paryż i fotografia. Inspirujące zdjęcia Luke'a Paige'a Intymne przedstawienie Mongolii w średnioformatowych kadrach Frédèrica Lagrange’a Genialne zdjęcia przyrodnicze w konkursie BigPicture Natural World. Polak wyróżniony Z aparatem pod wodą, czyli pomysł na fotograficzne wakacje To jeden z najstarszych podwodnych autoportretów świata. Powstał w 1899 r. i wymagał masę pracy Marc Silber zdradza, jak dobrze komponować kadry w najnowszej książce

Popularne w tym tygodniu:

Fotograf odtworzył w 3D i ożywił słynne zdjęcie z prof. Zbigniewem Religą Ksiądz święcił psy i koty na Światowy Dzień Zwierząt. Zdjęcia są przekomiczne Koloryzowane historyczne zdjęcia z Holokaustu nadają mu nowego wymiaru Oto pierwsze w historii zdjęcie wykonane aparatem Leica. Ma już 107 lat! Dziewczynka z zespołem Downa została gwiazdą marek odzieżowych. Pozuje już od 2 lat Światowy Dzień Zwierząt: Oto najlepsze zdjęcia waszego autorstwa Pies utknął na balkonie. Próbował uciec od agresywnego właściciela Fotograf ujął piękną scenkę. Ptak wylądował na głowie zdziwionego jelenia Tragedia w Jonestown. Członkowie sekty popełnili zbiorowe samobójstwo Przyroda potrafi być zaskakująca. Wąż pożerał ptaka, a na nim siedziała jaszczurka Dziwne błyskawice nad Ziemią. Astronauta ujął je z ISS Ujawnili dane fotografa, choć prosił o anonimowość. Teraz żyje na uchodźctwie