Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO VC USD (F017) - solidne macro wśród mocnej konkurencji [recenzja]

Ten artykuł ma 7 stron:

Ostrość

90 mm, 1/200 s, f/2.8, ISO 200, - 1/3 EV

W celu pomiaru ostrości wykonałem serię zdjęć tablicy ISO 12233 z różnymi wartościami przysłony. Następnie wybrałem wycinki o szerokości 1500 pikseli z centrum i górnego lewego rogu kadru.

Centrum kadru

Jeśli chodzi o ostrość obrazu z nowego Tamrona, nie mam żadnych zastrzeżeń. Centrum jest idealnie ostre już od przysłony f/2.8. Najlepszą ostrość otrzymamy przy przysłonie f/5.6, ale różnice między f/4 czy f/8 są minimalne. Od przysłony f/11 zauważamy delikatny spadek ostrości, natomiast od przysłony f/16 ostrość spada bardzo wyraźnie z powodu dyfrakcji. Przy przysłonie f/32 obraz jest już po prostu nieostry. Najlepsze wyniki otrzymamy pracując na przysłonach f/2.8–8.

Róg

Charakterystyka ostrości w rogach kadru jest bardzo podobna, jak w przypadku jego centrum. Obiektyw jest w pełni używalny od przysłony f/2.8, a najlepszą ostrość otrzymamy przy przysłonie f/5.6 i f/8, natomiast od f/16 dyfrakcja skutecznie rozmywa obraz. Sumarycznie, wyniki ostrości obiektywu są bardzo dobre, a obiektyw jest używalny w pełnym zakresie przysłon, wyłączając maksymalnie domkniętą do wartości f/32.

Ostrość w praktyce

Zobacz również: Olympus OM-D E-M1 Mark II w naszych rękach. Oto 18 kl./s!

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy obiektywów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Sony RX100 IV - najlepszy aparat, który mieści się kieszeni [test] Samyang AF 14 mm f/2.8 FE - ultraszeroko, jasno i w przystępnej cenie [recenzja] DJI Osmo Action to moje marzenie. Kamerka sprawdziła się idealnie Nowy bezlusterkowiec do 2000 zł - na które aparaty warto zwrócić uwagę? "Lampa błyskowa bez tajemnic" - przystępne wprowadzenie do fotografowania z fleszem [recenzja] Lumix DMC-TZ6 - Solidny kompakt z super zoomem Możliwości średniego formatu, czyli test 4 obiektywów do korpusu Leica S Sony a6000 jako aparat do reportażu ulicznego Ładna para od Manfrotto, czyli głowica XPRO-3WG na najnowszym statywie 055 [test] Feiyutech AK2000 i SPG2 to porządne gimbale o sporych możliwościach Canon Powershot G15 – klasyka ponad wszystko [wideotest] Sprawdzamy jak działa Bamboo Spark - analogowo-cyfrowy szkicownik firmy Wacom