Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO VC USD (F017) - solidne macro wśród mocnej konkurencji [recenzja]

Ten artykuł ma 7 stron:

Ostrość

90 mm, 1/200 s, f/2.8, ISO 200, - 1/3 EV

W celu pomiaru ostrości wykonałem serię zdjęć tablicy ISO 12233 z różnymi wartościami przysłony. Następnie wybrałem wycinki o szerokości 1500 pikseli z centrum i górnego lewego rogu kadru.

Centrum kadru

Jeśli chodzi o ostrość obrazu z nowego Tamrona, nie mam żadnych zastrzeżeń. Centrum jest idealnie ostre już od przysłony f/2.8. Najlepszą ostrość otrzymamy przy przysłonie f/5.6, ale różnice między f/4 czy f/8 są minimalne. Od przysłony f/11 zauważamy delikatny spadek ostrości, natomiast od przysłony f/16 ostrość spada bardzo wyraźnie z powodu dyfrakcji. Przy przysłonie f/32 obraz jest już po prostu nieostry. Najlepsze wyniki otrzymamy pracując na przysłonach f/2.8–8.

Róg

Charakterystyka ostrości w rogach kadru jest bardzo podobna, jak w przypadku jego centrum. Obiektyw jest w pełni używalny od przysłony f/2.8, a najlepszą ostrość otrzymamy przy przysłonie f/5.6 i f/8, natomiast od f/16 dyfrakcja skutecznie rozmywa obraz. Sumarycznie, wyniki ostrości obiektywu są bardzo dobre, a obiektyw jest używalny w pełnym zakresie przysłon, wyłączając maksymalnie domkniętą do wartości f/32.

Ostrość w praktyce

Zobacz również: Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia z premiery na targach Photokina 2016

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy obiektywów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Zalamo - uniwersalny, wielofunkcyjny system dla fotografów Canon EOS 1300D - nasze pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe WD My Cloud EX2 Ultra - bezpieczne dane w domowej chmurze [recenzja] Nowy bezlusterkowiec do 2000 zł - na które aparaty warto zwrócić uwagę? Zeiss Batis 85 mm f/1,8 [test] LUMU - gadżet czy pełnowartościowy światłomierz? Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO VC USD - nasze pierwsze zdjęcia przykładowe Sprawdzamy fotoksiążkę firmy Saal Digital Nikkor 24 mm f/1,8 - następna fajna stałeczka [test] Intensywny fotograficzny tydzień z Fujifilm X-Pro2 Olympus PEN-F – melancholia lat 60. przeniesiona w XXI wiek [test] Canon EOS 80D - zupełnie nowe wnętrze w starych szatach. Nasze pierwsze wrażenia Jak działa Sony A7 II z obiektywami Canona? Sprawdzamy adaptery Metabones i Commlite [test] Test jakości zdjęć iPhone'a 6s. Czy Apple nadal jest królem fotograficznych smartfonów? Canon EOS–1D X Mark II - najszybsza lustrzanka świata w naszych rękach Fujifilm X-Pro2 - test flagowca łączącego tradycję z nowoczesnością Olympus PEN-F - pierwsze wrażenia i zdjęcia po jednym dniu spędzonym z aparatem Panasonic GX8, daj się przetestować! [test] Nikkor 24-70 mm f/2.8E ED VR - zoom na maksa? [recenzja] Zeiss Batis 85 mm f/1.8 - test portretówki do Sony A7 3 poradniki o fotografii portretowej M.Zuiko Digital ED 300 mm 1:4 PRO - moje pierwsze wrażenia z fotografowania w terenie Fujifilm X70, czyli kieszonkowe APS-C. Moje pierwsze wrażenia i zdjęcia Fujifilm X-Pro2 - współczesny dalmierz w naszych rękach

Popularne w tym tygodniu:

Canon Powershot G7X Mark III - aparat do vlogów, który mieści się w kieszeni