Co się stanie jeżeli zapiszemy zdjęcie 500 razy?

Co się stanie jeżeli zapiszemy zdjęcie 500 razy?

Co się stanie jeżeli zapiszemy zdjęcie 500 razy?
Źródło zdjęć: © Źródło: youtube.com
Marcin Falana
08.04.2016 14:17, aktualizacja: 26.07.2022 19:07

Wszyscy wiemy, że kompresja zdjęć pozbawia je szczegółów, jednak czy zastanawialiście się jak będzie wyglądało zdjęcie jeżeli zapiszemy je 500 razy?

Wielokrotne zapisywanie zdjęć w formacie, który kompresuje dane jak np. JPEG, który za każdym razem traci ich część, powoli ale skutecznie degraduje obraz. Podobnie działa kompresja naszych zdjęć publikowaych w internecie np. w mediach społecznościowych, a wszystko po to, żeby zaoszczędzić kilka kilobajtów.

Generation loss: FLIF vs WebP vs BPG vs JPEG

Takie zjawisko jest świetnie pokazane na filmikach Jona Sneyersa na YouTube, który zastosował akcję w celu wielokrotnego zapisywania zdjęć w różnych formatach. Następnie zestawił je pod względem liczby zapisań i umieścił na jednym kadrze. Po 500 ponownych zapisaniach możemy zobaczyć co zostaje z informacji jaka początkowo była na zdjęciach w różnych formatach. Oczywiście nas jako fotografów interesuje najbardziej rozpowszechniony format JPEG, jednak WebP jest często obecny w sieci więc trochę dotycz naszych galerii on line.

Generation loss: FLIF vs WebP vs BPG vs JPEG

Jak widać na załączonych obrazach WebP najgorzej radzi sobie z utrzymaniem szczegółów, kolorów i właściwie zmienia obraz nie do poznania. JPEG radzi sobie całkiem nieźle wprowadzając trochę dziwne ziarno, natomiast BPG działa trochę tak jak mocne odszumianie. FLIF to nowy format kompresji bezstratnej, który można traktować jak wzornik.

Generation loss: comparison of FLIF, WebP, BPG and JPEG

Dla bardziej wnikliwych Jon zamieścił także zdjęcia w nieskompresowanym formacie PNG, które pokazują degradację obrazu w kolejnych stadiach zapisywania.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)