Zobaczcie oficjalne przykładowe zdjęcia z obiektywu Irix 15 mm f/2.4

Niedawno mieliśmy okazję zobaczyć modele przedprodukcyjne obiektywu Irix 15 mm f/2.4 na własne oczy. Dzisiaj prezentujemy wam zdjęcia testowe przesłane przez producenta. Z czasem będzie ich więcej.

Obiektyw Irix 15 mm f/2.4 w naszych rękach w czasie targów Film Video Foto 2016 w Łodzi.
© KB

Obiektyw Irix 15 mm f/2.4 w naszych rękach w czasie targów Film Video Foto 2016 w Łodzi.

Irix 15 mm f/2.4 jest ultra-szerokokątnym obiektywem manualnym przeznaczonym do pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych z mocowaniami: Canon EF, Nikon F i Pentax K.
15 mm, 1/3000 s, f/2.4, ISO 400, Nikon D810 | Pełna rozdzielczość

Irix 15 mm f/2.4 jest ultra-szerokokątnym obiektywem manualnym przeznaczonym do pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych z mocowaniami: Canon EF, Nikon F i Pentax K.

Według producenta, jego nowe dzieło charakteryzuje się niespotykanymi właściwościami optycznymi. Szkło zostało stworzone do osiągania najwyższych możliwych wyników przy współpracy z cyfrowymi lustrzankami z matrycami o bardzo wysokiej rozdzielczości.
15 mm, 1/250 s, f/9, ISO 100, - 1/3 EV, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

Według producenta, jego nowe dzieło charakteryzuje się niespotykanymi właściwościami optycznymi. Szkło zostało stworzone do osiągania najwyższych możliwych wyników przy współpracy z cyfrowymi lustrzankami z matrycami o bardzo wysokiej rozdzielczości.

Nowy obiektyw składa się z 15 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Trzy z nich to elementy o wysokim współczynniku refrakcji, a dwa kolejne zostały zrobione ze szkła niskodyspersyjnego. Dodatkowo w konstrukcji znajdziemy dwa elementy asferyczne, odpowiedzialne za produkowanie wysokiej jakości i równo naświetlonego obrazu na brzegach przy jednoczesnym minimalizowaniu zniekształceń oraz aberracji.
15 mm, 1/2500 s, f/5.6, ISO 100, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

Nowy obiektyw składa się z 15 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Trzy z nich to elementy o wysokim współczynniku refrakcji, a dwa kolejne zostały zrobione ze szkła niskodyspersyjnego. Dodatkowo w konstrukcji znajdziemy dwa elementy asferyczne, odpowiedzialne za produkowanie wysokiej jakości i równo naświetlonego obrazu na brzegach przy jednoczesnym minimalizowaniu zniekształceń oraz aberracji.

W soczewkach Irixa zastosowano powłoki neutrino, które według producenta redukują do minimum aberrację chromatyczną, flary i podobne artefakty, do tego stopnia, że przy korzystaniu z 50-megapikselowej matrycy nie zauważymy praktycznie nic, co psułoby obraz.
15 mm, 1/400 s, f/6.3, ISO 100, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

W soczewkach Irixa zastosowano powłoki neutrino, które według producenta redukują do minimum aberrację chromatyczną, flary i podobne artefakty, do tego stopnia, że przy korzystaniu z 50-megapikselowej matrycy nie zauważymy praktycznie nic, co psułoby obraz.

Szkło zostało wyposażone w technologię blokowania ustawień ostrości na pierścieniu. Dla ułatwienia ustawiania ostrzenia na nieskończoność projektanci wdrożyli charakterystyczne kliknięcie na końcu skali, by ostrzyć bez patrzenia na obiektyw.
15 mm, 1/1250 s, f/11, ISO 100, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

Szkło zostało wyposażone w technologię blokowania ustawień ostrości na pierścieniu. Dla ułatwienia ustawiania ostrzenia na nieskończoność projektanci wdrożyli charakterystyczne kliknięcie na końcu skali, by ostrzyć bez patrzenia na obiektyw.

Zobacz również: Jak korzystać z narzędzi korekcji obiektywu w Adobe Photoshop?

Producent informuje, że tubus obiektywu został precyzyjnie spasowany i uszczelniony tak, by był odporny w najgorszych warunkach pogodowych – jest odporny na wilgoć, kurz oraz przypadkowe zachlapania. Ciekawym rozwiązaniem są także fluorescencyjne oznaczenia ułatwiające prace nocą.
15 mm, 1/0.5 s, f/16, ISO 100, Nikon D810 | Pełna rozdzielczość

Producent informuje, że tubus obiektywu został precyzyjnie spasowany i uszczelniony tak, by był odporny w najgorszych warunkach pogodowych – jest odporny na wilgoć, kurz oraz przypadkowe zachlapania. Ciekawym rozwiązaniem są także fluorescencyjne oznaczenia ułatwiające prace nocą.

Mocowanie filtra ma średnicę 95 mm. Innowacją jest wprowadzenie dodatkowego mocowania filtra żelowego tuż przy bagnecie obiektywu. Szkło będzie dostępne również w dwóch wersjach – Blackstone oraz Firefly, które podkreślają minimalistyczne wzornictwo.
15 mm, 1/0.7 s, f/8, ISO 100, - 1/3 EV, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

Mocowanie filtra ma średnicę 95 mm. Innowacją jest wprowadzenie dodatkowego mocowania filtra żelowego tuż przy bagnecie obiektywu. Szkło będzie dostępne również w dwóch wersjach – Blackstone oraz Firefly, które podkreślają minimalistyczne wzornictwo.


Więcej zdjęć znajdziecie na Flickrze i 500px.
15 mm, 1/0.06 s, f/10, ISO 100, + 1/3 EV | Canon EOS 5D Mark IIIPełna rozdzielczość


Więcej zdjęć znajdziecie na Flickrze i 500px.

15 mm, 1/0.625 s, f/8, ISO 100, - 1/3 EV, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość
15 mm, 1/180 s, f/11, ISO 200, -1.5, Nikon D810 | Pełna rozdzielczość
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Kata Pro Light Beetle-282: nowy plecak w ofercie 16 GB na zdjęcia? Sam zdecyduj czy chcesz… Fujifilm wymieni sensory w X10 i X-S1? Canon EOS 90D i Canon EOS M6 Mark II to najciekawsze korpusy Canona od lat Mitakon (Zhongyj) Speedmaster 50 mm f/0.95 w praktyce. Ultrajasny obiektyw z bagnetem Sony E, który sprawdziłem w praktyce Pentax Optio WG2 i WG2 GPS - twardziel na kosmiczne wyprawy Zdjęcia z lustrzanki do iPada Samsung NX500 – matryca APS-C BSI 28 Mpix i filmy 4K w małym bezlusterkowcu Nikon Coolpix A100 i A10 - proste kompakty dla każdego Nowe ZenBooki ASUSa mają drugi wyświetlacz 4K i mocne podzespoły BenQ SW271 - profesjonalny, 27-calowy monitor 4K dla fotografów i grafików Tamron prezentuje ulepszony profesjonalny teleobiektyw SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2 i dwa nowe telekonwertery

Popularne w tym tygodniu:

Nikon D760 – czego możemy oczekiwać po nadchodzącym korpusie Quadralite Stroboss V1 - najlepszy Speedlite w ofercie Quadralite Canon EOS Ra: Stworzony do fotografowania gwiazd Apple MacBook Pro 16” – najmocniejszy laptop Apple właśnie powstał Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM może powodować błędy aparatu. Sprawdź numer seryjny! Sigma 24-70 mm g/2.8 DG DN Art do bezlusterkowców nareszcie powstał! Leica SL2: 47 megapikseli, stabilizacja matrycy i rozbudowane funkcje wideo Czy tanie stałki domknięte do f/8 są tak samo dobre jak drogie zoomy? Fujifilm X-T3: aktualizacje oprogramowania nadchodzą Czy Olympus zniknie z rynku? Nie tak prędko! Panasonic wyda nowe oprogramowanie do modeli: S1R, GH5, GH5S oraz G9 Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 Macro FF - obiektyw macro do Canona i Nikona z "płaskim polem"