Zobaczcie oficjalne przykładowe zdjęcia z obiektywu Irix 15 mm f/2.4

Niedawno mieliśmy okazję zobaczyć modele przedprodukcyjne obiektywu Irix 15 mm f/2.4 na własne oczy. Dzisiaj prezentujemy wam zdjęcia testowe przesłane przez producenta. Z czasem będzie ich więcej.

Obiektyw Irix 15 mm f/2.4 w naszych rękach w czasie targów Film Video Foto 2016 w Łodzi.
© KB

Obiektyw Irix 15 mm f/2.4 w naszych rękach w czasie targów Film Video Foto 2016 w Łodzi.

Irix 15 mm f/2.4 jest ultra-szerokokątnym obiektywem manualnym przeznaczonym do pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych z mocowaniami: Canon EF, Nikon F i Pentax K.
15 mm, 1/3000 s, f/2.4, ISO 400, Nikon D810 | Pełna rozdzielczość

Irix 15 mm f/2.4 jest ultra-szerokokątnym obiektywem manualnym przeznaczonym do pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych z mocowaniami: Canon EF, Nikon F i Pentax K.

Według producenta, jego nowe dzieło charakteryzuje się niespotykanymi właściwościami optycznymi. Szkło zostało stworzone do osiągania najwyższych możliwych wyników przy współpracy z cyfrowymi lustrzankami z matrycami o bardzo wysokiej rozdzielczości.
15 mm, 1/250 s, f/9, ISO 100, - 1/3 EV, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

Według producenta, jego nowe dzieło charakteryzuje się niespotykanymi właściwościami optycznymi. Szkło zostało stworzone do osiągania najwyższych możliwych wyników przy współpracy z cyfrowymi lustrzankami z matrycami o bardzo wysokiej rozdzielczości.

Nowy obiektyw składa się z 15 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Trzy z nich to elementy o wysokim współczynniku refrakcji, a dwa kolejne zostały zrobione ze szkła niskodyspersyjnego. Dodatkowo w konstrukcji znajdziemy dwa elementy asferyczne, odpowiedzialne za produkowanie wysokiej jakości i równo naświetlonego obrazu na brzegach przy jednoczesnym minimalizowaniu zniekształceń oraz aberracji.
15 mm, 1/2500 s, f/5.6, ISO 100, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

Nowy obiektyw składa się z 15 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Trzy z nich to elementy o wysokim współczynniku refrakcji, a dwa kolejne zostały zrobione ze szkła niskodyspersyjnego. Dodatkowo w konstrukcji znajdziemy dwa elementy asferyczne, odpowiedzialne za produkowanie wysokiej jakości i równo naświetlonego obrazu na brzegach przy jednoczesnym minimalizowaniu zniekształceń oraz aberracji.

W soczewkach Irixa zastosowano powłoki neutrino, które według producenta redukują do minimum aberrację chromatyczną, flary i podobne artefakty, do tego stopnia, że przy korzystaniu z 50-megapikselowej matrycy nie zauważymy praktycznie nic, co psułoby obraz.
15 mm, 1/400 s, f/6.3, ISO 100, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

W soczewkach Irixa zastosowano powłoki neutrino, które według producenta redukują do minimum aberrację chromatyczną, flary i podobne artefakty, do tego stopnia, że przy korzystaniu z 50-megapikselowej matrycy nie zauważymy praktycznie nic, co psułoby obraz.

Szkło zostało wyposażone w technologię blokowania ustawień ostrości na pierścieniu. Dla ułatwienia ustawiania ostrzenia na nieskończoność projektanci wdrożyli charakterystyczne kliknięcie na końcu skali, by ostrzyć bez patrzenia na obiektyw.
15 mm, 1/1250 s, f/11, ISO 100, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

Szkło zostało wyposażone w technologię blokowania ustawień ostrości na pierścieniu. Dla ułatwienia ustawiania ostrzenia na nieskończoność projektanci wdrożyli charakterystyczne kliknięcie na końcu skali, by ostrzyć bez patrzenia na obiektyw.

Zobacz również: Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak

Producent informuje, że tubus obiektywu został precyzyjnie spasowany i uszczelniony tak, by był odporny w najgorszych warunkach pogodowych – jest odporny na wilgoć, kurz oraz przypadkowe zachlapania. Ciekawym rozwiązaniem są także fluorescencyjne oznaczenia ułatwiające prace nocą.
15 mm, 1/0.5 s, f/16, ISO 100, Nikon D810 | Pełna rozdzielczość

Producent informuje, że tubus obiektywu został precyzyjnie spasowany i uszczelniony tak, by był odporny w najgorszych warunkach pogodowych – jest odporny na wilgoć, kurz oraz przypadkowe zachlapania. Ciekawym rozwiązaniem są także fluorescencyjne oznaczenia ułatwiające prace nocą.

Mocowanie filtra ma średnicę 95 mm. Innowacją jest wprowadzenie dodatkowego mocowania filtra żelowego tuż przy bagnecie obiektywu. Szkło będzie dostępne również w dwóch wersjach – Blackstone oraz Firefly, które podkreślają minimalistyczne wzornictwo.
15 mm, 1/0.7 s, f/8, ISO 100, - 1/3 EV, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość

Mocowanie filtra ma średnicę 95 mm. Innowacją jest wprowadzenie dodatkowego mocowania filtra żelowego tuż przy bagnecie obiektywu. Szkło będzie dostępne również w dwóch wersjach – Blackstone oraz Firefly, które podkreślają minimalistyczne wzornictwo.


Więcej zdjęć znajdziecie na Flickrze i 500px.
15 mm, 1/0.06 s, f/10, ISO 100, + 1/3 EV | Canon EOS 5D Mark IIIPełna rozdzielczość


Więcej zdjęć znajdziecie na Flickrze i 500px.

15 mm, 1/0.625 s, f/8, ISO 100, - 1/3 EV, Canon EOS 5D Mark III | Pełna rozdzielczość
15 mm, 1/180 s, f/11, ISO 200, -1.5, Nikon D810 | Pełna rozdzielczość
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Oto pierwsze nieoficjalne zdjęcia Fujifilm X-T2 Zeiss Batis 18 mm f/2,8 - szeroka stałka do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony Lensbaby Twist 60 to nieźle zakręcone szkło Facebook inwestuje w rynek VR i przedstawia Surround 360, nowe urządzenie do rejestrowania rzeczywistości 755 Mpix, 300 kl./s i modelowanie 3D – to wszystko znajdziemy w nowej kamerze Lytro Czy na Photokinie zobaczymy pełnoklatkowego bezlusterkowca od Canona? Canon vs Nikon - najstarszy konflikt w 2016 roku Impossible Project prezentuje swój pierwszy aparat Hasselblad H6D, czyli powrót do formy: 100 Mpix i filmy 4K na średnim formacie Canon EOS 5D Mark IV w sierpniu, pierwsze plotki na temat Sony A9 Wiemy jak sprawuje się podwójny moduł aparatu w Huawei P9 Nowe lampy Quadralite współpracujące z pomiarem TTL Canona i Nikona Sony UMC-S3C - najmniejsza, pełnoklatkowa kamera filmująca w 4K w ciemnościach. Takie rzeczy tylko w Sony Interwałometr, który pozwoli podejrzeć timelapse jeszcze podczas tworzenia Huawei P9 będzie wspierany przez 2 aparaty Leiki Panasonic GX80 - młodszy brat GX8 w przystępnej cenie Jak sprawdza się ISO 3 280 000 w Nikonie D5 w porównaniu do Sony a7R II? Wiosna w branży. Powstała nowa marka Quadralite, która łączy Quantuum i Genesis Lite. Obiektywy Irix niebawem dostępne w Polsce Nikon D500 bezpośrednim następcą D300S dzięki użytkownikom Czy zobaczymy nowy zoom w serii Sigma ART jeszcze w tym roku? Sony wypuszcza nowego gracza z serii Cyber-shot: RX10 III Sony prezentuje nowe obiektywy z linii FE: 70-300 mm f/4.5-5.6 G OSS oraz 50 mm f/1.8 Nowe lampy reporterskie Pixel i panel LED z funkcją błysku Leica Summilux-TL 35 mm f/1.4 ASPH - nowy obiektyw do systemu Leica T

Popularne w tym tygodniu:

Nowy rodzaj pikseli może znacznie zwiększyć rozpiętość tonalną matryc Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct zamienia noc w dzień za… 8 tys. dolarów! Olympus OM-D E-M5 Mark III: mały korpus bez kompromisów Nikkor Z 58 mm f/0.95 Noct może kosztować nawet 8 tys. dolarów Olympus skończył 100 lat. Wszystkiego najlepszego! Nikon Z50: Nikon wchodzi na rynek bezlusterkowców APS-C NiSi pracuje nad obiektywem 75 mm f/0.95. Czy Nikon będzie zły? Sigma fp jeszcze w tym miesiącu. Nie jest najdroższa! Canon EOS 5D Mark V – czy zobaczymy nową lustrzankę? Canon IVY REC – wodoodporna kamerka z IndieGoGo wchodzi na rynek Tamron z mocowaniem Sony E. 4 nowe obiektywy nie wywrócą rynku do góry nogami