Pentax K-1 - test plenerowej pełnej klatki, na którą czekaliśmy wiele lat

Pentax K-1 to aparat, na który fani marki czekali od wielu lat i dopiero po przejęciu przez koncern Ricoh, ich marzenia się urzeczywistniły. Na rynku pojawia się kolejny gracz, który oferuje lustrzankę pełnoklatkową. Dla potencjalnych nabywców to zawsze dobrze, że jest większa konkurencja. Jednak czy Pentax K-1 nadąża za innymi pełnoklatkowymi lustrzankami i bezlusterkowcami? Dowiecie się czytając nasz test.

Pentax K-1

Pentax K-1

Ten artykuł ma 6 stron:

Opis

Pentax K-1 to pierwsza pełnoklatkowa, cyfrowa lustrzanka japońskiego producenta. Aparat oferuje 36,4-megapikselową matrycę CMOS (35.9 mm x 24.0 mm), którą obsługuje procesor obrazu PRIME IV. Dodatkowym atutem aparatu jest 5-osiowa stabilizacja matrycy Shake Reduction, która współpracuje ze wszystkimi obiektywami. Pentax K-1 pod względem systemu AF został wyposażony w moduł AF SAFOX 12, który oferuje 33 punkty AF, z czego 25 to punkty krzyżowe. K-1 oferuje także duży wizjer optyczny, kryjący prawie 100% kadru. Pod względem zdjęć seryjnych producent deklaruje prędkość 4,4 kl./s. Na tylnej ściance znajdziemy 3,2-calowy ekran o rozdzielczości 1,037,000 punktów, wyposażony w ciekawy system odchylania i oświetlania przycisków.

Pentax K-1

Korpus K-1 został wykonany z lekkich stopów magnezu, jest pyłoszczelny i wodoszczelny, dzięki 87 uszczelkom. Migawka ma bardzo wytrzymały mechanizm zaprojektowany przynajmniej na 300 000 cykli. Poza tym Pentax K-1 jest napakowany ciekawymi technologiami, jak śledzenie gwiazd — Astro Tracer, zdjęcia z przesunięciem matrycy — PixelShift Resolution, GPS czy Wi-Fi. Pentax K-1 to długo wyczekiwany korpus. Czy spełnia pokładane w nim nadzieje, przekonacie się po lekturze naszego testu.

Pentax K-1 — specyfikacja
Rodzaj: uszczelniona lustrzanka pełnoklatkowa
Matryca: CMOS (35.9 mm x 24.0 mm)
Rozdzielczość: 36,4 Mpix
Czułość: ISO 100–204800
Zdjęcia seryjne: 4,4 kl./s
Filmy: Full HD (60i/30p)
Stabilizacja: 5-osiowa stabilizacja matrycy — Shake Reduction
Formaty zapisu: JPEG, RAW, RAW+JPEG
Rozdzielczość: 7360 × 4912 px
Pomiar światła: Pomiar wielosegmentowy TTL - matrycowy, centralnie ważony, punktowy
Autofokus: SAFOX 12, 33 punkty AF, w tym 25 krzyżowych
Tryby pracy AF: auto, pojedynczy, ciągły, ręczny
Wizjer: optyczny (około 100% krycia, powiększenie 0,7x)
Wyświetlacz: 3,2-calowy, 1,037,000 punktów
Synchronizacja: 1/200 s
Stopka hot-shoe: tak
Karta pamięci: SD/SDHC/SDXC
Zasilanie: D-LI90 bateria litowo jonowa
Złącza:

USB 2.0, micro-HDMI, słuchawki, mikrofon, 

Uszczelnienia: 87 uszczelek
Wymiary:

137 x 110 x 86 mm

Waga: Około 1010 g (z akumulatorem)
Data premiery: luty 2016 r.
Cena w dniu premiery: 1799 USD - korpus
 

Zobacz również: Sony A99 - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy lustrzanek

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Nikon D500 - pierwsze w Polsce zdjęcia testowe i porównanie szumów Sony RX10 III - nasze pierwsze zdjęcia testowe z premiery Sony FE 50 mm f/1.8 - zdjęcia przykładowe Sigma 30 mm f/1.4 DC DN - recenzja jasnego obiektywu stworzonego z myślą o bezlusterkowcach Canon EOS 1300D - lustrzanka dla każdego [test] Tamron SP 85 mm f/1.8 Di VC USD - dobra, stabilizowana portretówa [recenzja] Statyw Vanguard Alta Pro 263AGH (test) Panasonic 25 mm f/1,7 – tylko pochwalić! (test) Sony RX10 II – gotycki test wszystkomającego kompakta Czy można jaśniej? Sprawdzam obiektyw Voigtlander Nokton 35 mm f/1.2 Aspherical II Zalamo - uniwersalny, wielofunkcyjny system dla fotografów Fujifilm X70 - kieszonkowe APS-C [test] Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO VC USD (F017) - solidne macro wśród mocnej konkurencji [recenzja] Canon EOS 1300D - nasze pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe WD My Cloud EX2 Ultra - bezpieczne dane w domowej chmurze [recenzja] Nowy bezlusterkowiec do 2000 zł - na które aparaty warto zwrócić uwagę? Zeiss Batis 85 mm f/1,8 [test] LUMU - gadżet czy pełnowartościowy światłomierz? Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO VC USD - nasze pierwsze zdjęcia przykładowe Sprawdzamy fotoksiążkę firmy Saal Digital Nikkor 24 mm f/1,8 - następna fajna stałeczka [test] Intensywny fotograficzny tydzień z Fujifilm X-Pro2 Olympus PEN-F – melancholia lat 60. przeniesiona w XXI wiek [test] Canon EOS 80D - zupełnie nowe wnętrze w starych szatach. Nasze pierwsze wrażenia

Popularne w tym tygodniu:

Feiyu Tech A2000 - wideotest nowego gimbala z dalekiego wschodu