Canon wciąż stabilnie na rynku aparatów premium. Czy ma się z czego cieszyć?

Ostatnie lata nie są łatwe dla firm fotograficznych. Rynek aparatów cyfrowych wciąż jest w recesji, jednak niektórzy gracze radzą sobie z tym lepiej niż inni.

Raport finansowy Canona za pierwszy kwartał 2016 roku pokazuje spadek wpływów, jednak sprzedaż aparatów z wymienną optyką ma się lepiej niż się można było spodziewać. Już jakiś czas temu pisaliśmy, że najlepiej ma się segment aparatów premium i po wynikach Canona można wnioskować, że ten trend się utrzymuje.

Koniec spadku sprzedaży na rynku fotograficznym. Co oznacza stabilizacja?

Po trzech latach spadków sprzedaż aparatów systemowych ustabilizowała się. Nie znaczy to jednak, że wróciła do stanu poprzedniego. Nowy rynek…

Podczas, gdy wciąż spada sprzedaż wszystkich aparatów cyfrowych o 12%, największy wpływ mają na to proste kompakty, które notują 22% spadków. Mimo to Canon podaje, że seria G sprzedaje się bardzo dobrze. Sprzedaż aparatów z wymienną optyką jest porównywalna z pierwszym kwartałem 2015 roku, głównie dzięki dobrym wynikom 80D oraz M3 i M10 na rynku azjatyckim. Aparaty systemowe stanowią 49% sprzedaży i 84% przychodów Canona.

Patrząc w przyszłość Canon zakłada, że w 2016 roku sprzedaż cyfrowych kompaktów spadnie o 24%, mimo dobrych wyników serii G. Japończycy przewidują także spadek o 7% aparatów systemowych. Wszystko to przy założeniu, że Jen utrzyma wysokie kursy, co zmniejsza wartość sprzedaży zagranicznej.

Jednym słowem Canon pod względem sprzedaży aparatów cyfrowych, szczególnie tych droższych od serii G do lustrzanek, ma się całkiem dobrze. Wygląda na to, że wciąż mając do wydania większą sumę pieniędzy na sprzęt fotograficzny, wielu użytkowników decyduje się na sprawdzone rozwiązania. Dane CIPA dla całej branży pokazują spadek prawie 10% w sprzedaży aparatów systemowych i 17% w lustrzankach rok do roku.

Zobacz również: Wideotest Sony Cyber-shot HX200V

Źródło: www.dpreview.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Leica M-D prezentuje pierwszy cyfrowy dalmierz bez ekranu LCD Teleskop przymocowany do lustrzanki? Czemu nie! Huawei P9 - pierwsze wrażenia z polskiej premiery Pecet za 4 tysiące dolarów miażdży iMaka w tej samej cenie MonoShot - statyw, monopod, pilot i selfiestick w jednym Miggo Pictar to urządzenie, które może przypaść do gustu użytkownikom iPhone'ów Sony wprowadza drugą generację systemu Optical Disc Archive DJI Matrice 600 - profesjonalny dron do filmowania i fotografowania Edelkrone StandPLUS to znacznie więcej, niż zwykły statyw Za optyką w Huawei P9 nie stoi legendarna Leica. Więc kto? Zobaczcie oficjalne przykładowe zdjęcia z obiektywu Irix 15 mm f/2.4 Oto pierwsze nieoficjalne zdjęcia Fujifilm X-T2 Zeiss Batis 18 mm f/2,8 - szeroka stałka do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony Lensbaby Twist 60 to nieźle zakręcone szkło Facebook inwestuje w rynek VR i przedstawia Surround 360, nowe urządzenie do rejestrowania rzeczywistości 755 Mpix, 300 kl./s i modelowanie 3D – to wszystko znajdziemy w nowej kamerze Lytro Czy na Photokinie zobaczymy pełnoklatkowego bezlusterkowca od Canona? Canon vs Nikon - najstarszy konflikt w 2016 roku Impossible Project prezentuje swój pierwszy aparat Hasselblad H6D, czyli powrót do formy: 100 Mpix i filmy 4K na średnim formacie Canon EOS 5D Mark IV w sierpniu, pierwsze plotki na temat Sony A9 Wiemy jak sprawuje się podwójny moduł aparatu w Huawei P9 Nowe lampy Quadralite współpracujące z pomiarem TTL Canona i Nikona Sony UMC-S3C - najmniejsza, pełnoklatkowa kamera filmująca w 4K w ciemnościach. Takie rzeczy tylko w Sony

Popularne w tym tygodniu:

Koniec z pudełkowym Lightroomem. Oto zupełnie nowy Lightroom CC bazujący na chmurze Leica Thambar-M 90 mm f/2.2 - powrót na rynek obiektywu, który daje bajkowe rozmycie Canon G1X Mark III - aparat kompaktowy z matrycą w rozmiarze APS-C i AF jak w lustrzance Yashica Y35 - powrót legendy do świata fotografii cyfrowej Nikon D850 – producent opublikował listę rekomendowanych obiektywów Irix prezentuje system filtrów prostokątnych Edge 100 Quadralite Reporter 200 TTL - studio fotograficzne w lampie reporterskiej DJI Zenmuse X7 - pierwsza kamera Super 35 mm do filmów lotniczych z drona Milvus 25mm f/1.4 - jasny, manualny szeroki kąt do pełnoklatkowych lustrzanek QNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3 dla cyfrowych twórców Samyang AF 35 mm f/1.4 FE do systemu Sony E. Szeroki kąt z autofokusem i w dobrej cenie