Canon EOS 80D - niewielkie zmiany, które zmieniły naprawdę wiele [test]

Ten artykuł ma 6 stron:

Jakość zdjęć

Szumy

Testy przeprowadziłem na plikach RAW wywołanych w Adobe Lightroom CC 2015 przy standardowych ustawieniach. Canon EOS 80D wyposażony jest w matrycę CMOS o rozdzielczości 24 megapikseli, która obsługiwana jest przez procesor Digic 6. Matryca wyposażona jest w standardowy filtr AA i pracuje z natywną czułością od ISO 100 do 16000 z możliwością rozszerzenia do 25600.

Najlepszą jakość osiągniemy używając czułości nie wyższych niż ISO 800. Przy ISO 1600 zaczyna się pojawiać szum, ale jego struktura jest przyjemna dla oka. Do ISO 6400 czułości są użyteczne, choć zaszumienie jest większe, nie pojawiają się żadne plamy kolorystyczne. Nawet ISO 12800 i 16000 wyglądają przyzwoicie, jeśli zdjęcia są dobrze naświetlone, ale powinniśmy używać tych czułości w ostateczności. Przy ISO 25600 obrazy przybierają delikatnie purpurowy zafarb i wyglądają kiepsko.

Ilość szumów jest bardzo podobna, jak w przypadku konkurentów i wreszcie Canon nie jest za Nikonem, jak miało to miejsce w ostatnich latach. Na uwagę zasługuje również brak bandingu przy wyciąganiu szczegółów z cieni. Tu Canon zrobił krok do przodu.

Szczegóły

Mimo że korzystałem z bardzo ostrego obiektywu, ilość szczegółów jest nieco niższa, niż u konkurentów. Jest to spowodowane standardowym filtrem AA, który niweluje morę, ale delikatnie obniża ostrość. Szczegóły najlepiej reprodukowane są do ISO 800, ale przy ISO 1600 i 3200 zdjęcia nadal wyglądają dobrze, choć najdrobniejsze szczegóły są rozmywane. Dopiero od ISO 6400 następuje większa degradacja detali i postępuje równo z każdym kolejnym krokiem ISO. Chcąc fotografować bardzo szczegółowe obiekty, nie powinniśmy przekraczać ISO 800–1600.

Szumy w praktyce

Odzyskiwanie szczegółów ze świateł i cieni

Adobe Lightroom highlights -100, shadows +100

Zobacz również: Nikon D3200 - test

Pełna rozdzielczość
Pełna rozdzielczość
Pełna rozdzielczość
Pełna rozdzielczość
Pełna rozdzielczość

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy lustrzanek

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Czy można jaśniej? Sprawdzam obiektyw Voigtlander Nokton 35 mm f/1.2 Aspherical II Sony A9 II to definicja dwóch słów: jakość i ergonomia Profoto A1 - zabierz błysk ze sobą [wideotest] Superzoom wagi ciężkiej, czyli Sony FE 24-240 mm f/3,5-6,3 [test] Lowepro Streetline BP 250 - stylowy plecak przeznaczony do miejskiej dżungli [recenzja] Kompaktowy superzoom Panasonic Lumix DMC-FZ100 ? test [część 2] Canon EOS M5 - test bezlusterkowca, na którego długo czekaliśmy Sony Action Cam HDR-AS50 - pierwsze wrażenia o nowej kamerze sportowej Olympus 8 mm f/1.8 Pro Fisheye - nasze pierwsze wrażenia i zdjęcia Zalamo.com - internetowe narzędzie dla fotografów do pracy z klientami [recenzja] Nikon D5 - pierwsze wrażenia z premiery Sigma 20 mm F1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe