Jody McDonald podróżowała najbardziej niebezpiecznym pociągiem świata

Jody McDonald podróżowała najbardziej niebezpiecznym pociągiem świata

Po tygodniach planowania Jody McDonald rozpoczęła swoją 700-kilometrową podróż Koleją Mauretańską – największym pociągiem towarowym na świecie, który przewozi tony żelaza przez kraj nękany terroryzmem, niewolnictwem oraz biedą.
Po tygodniach planowania Jody McDonald rozpoczęła swoją 700-kilometrową podróż Koleją Mauretańską – największym pociągiem towarowym na świecie, który przewozi tony żelaza przez kraj nękany terroryzmem, niewolnictwem oraz biedą.
Źródło zdjęć: © © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Marcin Watemborski
16.05.2016 08:13, aktualizacja: 16.05.2016 10:17
  • Pociąg pojawił się o 1:30 w nocy. Z lampkami czołowymi na głowach, wspinaliśmy się na jeden z wagonów, który był cały wypełniony żelazem. Pięć minut później pociąg ruszył - tak wspomina początek podróży Jody McDonald.
Mauretania jest jednym z najbiedniejszych krajów na świecie, w którym 4% jej 3-milionowej populacji stanowią niewolnicy. Jej powierzchnia jest równia prawie dwukrotnej wielkości Francji, a jej 90% stanowi pustynia. Krajobraz zmienia się tam bardzo gwałtownie ze względu na nieokiełznany wiatr, a wybrzeże pokryte jest zardzewiałymi wrakami statków oraz zapomnianymi minami przeciwpiechotnymi.
Mauretania jest jednym z najbiedniejszych krajów na świecie, w którym 4% jej 3-milionowej populacji stanowią niewolnicy. Jej powierzchnia jest równia prawie dwukrotnej wielkości Francji, a jej 90% stanowi pustynia. Krajobraz zmienia się tam bardzo gwałtownie ze względu na nieokiełznany wiatr, a wybrzeże pokryte jest zardzewiałymi wrakami statków oraz zapomnianymi minami przeciwpiechotnymi.© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Zawsze chciałam odbyć podróż najdłuższą trasą towarową w Afryce i można powiedzieć, że mam swego rodzaju romans z Saharą - wspomina Jody.
Zawsze chciałam odbyć podróż najdłuższą trasą towarową w Afryce i można powiedzieć, że mam swego rodzaju romans z Saharą - wspomina Jody.© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Podróż Jody rozpoczęła się w Nawakszucie, stolicy kraju, skąd wraz z jednym surferem oraz przewodnikiem ruszyła na północ, by trafić do pociągu. Ich podróż kolejowa miała początek w Zouérat na Saharze. Zmierzali do Nawazibu nad Atlantykiem.
Podróż Jody rozpoczęła się w Nawakszucie, stolicy kraju, skąd wraz z jednym surferem oraz przewodnikiem ruszyła na północ, by trafić do pociągu. Ich podróż kolejowa miała początek w Zouérat na Saharze. Zmierzali do Nawazibu nad Atlantykiem.© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Eksport rudy żelaza jest podstawą gospodarczą Mauretanii, a Kolej Mauretańska jest jedynym sposobem na przewiezienie zasobów przez cały kraj – od miejsca wydobycia do portu, skąd transportowane są dalej. Kolej zabiera po drodze mieszkańców państwa nie obarczając ich dodatkowymi kosztami. Podróż nie należy do najwygodniejszych, ponieważ wszyscy przewożeni muszą znaleźć swoje miejsce na wagonach wypełnionych żelazem. Dla tych, którzy lubią wygodę istnieje możliwość wykupienia miejsca w zatłoczonych przedziałach.
Eksport rudy żelaza jest podstawą gospodarczą Mauretanii, a Kolej Mauretańska jest jedynym sposobem na przewiezienie zasobów przez cały kraj – od miejsca wydobycia do portu, skąd transportowane są dalej. Kolej zabiera po drodze mieszkańców państwa nie obarczając ich dodatkowymi kosztami. Podróż nie należy do najwygodniejszych, ponieważ wszyscy przewożeni muszą znaleźć swoje miejsce na wagonach wypełnionych żelazem. Dla tych, którzy lubią wygodę istnieje możliwość wykupienia miejsca w zatłoczonych przedziałach.© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Nie jest to typowa podróż – zajmuje ona ponad 12 godzin, podczas których podróżujący muszą zmierzyć się z wiatrem, burzami piaskowymi oraz wysokimi temperaturami. Jody wspomina, że mimo trudnych warunków była oczarowana całą podróżą. Na pewnym etapie przejażdżki koleją fotografka i jej ekipa musieli zmierzyć się z burza piaskową, podczas której wiatr wiał z prędkością blisko 150 km /godz.
Nie jest to typowa podróż – zajmuje ona ponad 12 godzin, podczas których podróżujący muszą zmierzyć się z wiatrem, burzami piaskowymi oraz wysokimi temperaturami. Jody wspomina, że mimo trudnych warunków była oczarowana całą podróżą. Na pewnym etapie przejażdżki koleją fotografka i jej ekipa musieli zmierzyć się z burza piaskową, podczas której wiatr wiał z prędkością blisko 150 km /godz.© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Kiedy dostaliśmy się do środka pociągu, wszędzie było szkło. Okno za nami rozsypało się w drobny mak. Dodatkowo było tak duszno, że byliśmy cali mokrzy. Nasz przewodnik, który siedział z tyłu był cały poraniony od szkła. To było szalone! - wspomina Jody
Kiedy dostaliśmy się do środka pociągu, wszędzie było szkło. Okno za nami rozsypało się w drobny mak. Dodatkowo było tak duszno, że byliśmy cali mokrzy. Nasz przewodnik, który siedział z tyłu był cały poraniony od szkła. To było szalone! - wspomina Jody© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Bez względu na trudności całej podróży fotografka była w stanie zrealizować wspaniały materiał, który zapada w pamięć na długo i pokazuje jak trudne jest podróżowanie koleją po piaskach Sahary. Cykl został wykonany przy użyciu aparatu Leica X-U, który okazał się być bardzo wytrzymały, a dzięki swojej małej wadze nie stanowił przeszkody w zmaganiu się z piekielną podróżą.
Bez względu na trudności całej podróży fotografka była w stanie zrealizować wspaniały materiał, który zapada w pamięć na długo i pokazuje jak trudne jest podróżowanie koleją po piaskach Sahary. Cykl został wykonany przy użyciu aparatu Leica X-U, który okazał się być bardzo wytrzymały, a dzięki swojej małej wadze nie stanowił przeszkody w zmaganiu się z piekielną podróżą.© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
© © Jody MacDonald / [www.jodymacdonaldphotography.com](http://www.jodymacdonaldphotography.com/)
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)