Nydia Lilian opowiada na czym polega magia fotografii przyrody

Nydia Lilia, pochodzącą z Monterrey w Mexico City, uwydatnia piękno przyrody w swojej okolicy. Przez swój obiektyw, fotografka pokazuje krajobrazy oraz elementy natury od kanionów począwszy, na gwieździstym niebie kończąc.

Marcin Watemborski: Długo zajmujesz się fotografią? Czy przed tym było coś innego?

Nydia Lilian: Fotografia jest ze mną od dzieciństwa. Interesowałam się sztukami wizualnymi – zawsze lubiłam rysować i malować. Studiowałam wzornictwo i tak zainteresowałam się fotografią. Tak właśnie nakierowałam swoją drogę na coś nowego. To, co chcę robić w życiu jest dla mnie po prostu oczywiste – sztuki wizualne to jedyne, na czym się znam. Wszystko inne jest dla mnie dość skomplikowane.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Marcin Watemborski: Długo zajmujesz się fotografią? Czy przed tym było coś innego?

Nydia Lilian: Fotografia jest ze mną od dzieciństwa. Interesowałam się sztukami wizualnymi – zawsze lubiłam rysować i malować. Studiowałam wzornictwo i tak zainteresowałam się fotografią. Tak właśnie nakierowałam swoją drogę na coś nowego. To, co chcę robić w życiu jest dla mnie po prostu oczywiste – sztuki wizualne to jedyne, na czym się znam. Wszystko inne jest dla mnie dość skomplikowane.

Jak to jest z tą fotografią u Ciebie? To tylko hobby?

Bycie fotografem to mój zawód. Mam studio reklamowe, ale oprócz tego używam fotografii, jako medium do osobistych projektów i do ucieczki od szarości dnia codziennego. Podczas robienia zdjęć totalnie odcinam się od rzeczywistości. Dodatkowo łącze to z podróżami i poznawaniem nowych miejsc, które z chęcią uwieczniam na zdjęciach.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Jak to jest z tą fotografią u Ciebie? To tylko hobby?

Bycie fotografem to mój zawód. Mam studio reklamowe, ale oprócz tego używam fotografii, jako medium do osobistych projektów i do ucieczki od szarości dnia codziennego. Podczas robienia zdjęć totalnie odcinam się od rzeczywistości. Dodatkowo łącze to z podróżami i poznawaniem nowych miejsc, które z chęcią uwieczniam na zdjęciach.

Jest w tym wszystkim coś szczególnego?

Lubię myśleć, że szukam czegoś głębszego niż tylko szybkie obrazki. To tak, jakbym kreowała rzeczywistość przez wizualizację. Zawsze szukam nietypowej, egzotycznej estetyki. Jednocześnie rozglądam się za rzeczami, które uważam po prostu za piękne. 

Uważam, że niesamowite jest dostrzeganie dramatycznych scen w naturze. Właśnie w taki sposób staram się robić zdjęcia. Tworzę scenariusze. Głęboko inspiruje mnie piękno, które mnie otacza. Czuję się wtedy jakbym była w zupełnie innym świecie. Za każdym razem. Głównymi tematami moich prac są: realizm, wszechświat, chaos, alternatywna rzeczywistość oraz kreowanie końca świata rodem z koszmaru. 

Jeśli pominiemy to wszystko – zostają mi malutkie światy, takie jak fotografia makro. Uwielbiam wodę, lód, piach i oczy.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Jest w tym wszystkim coś szczególnego?

Lubię myśleć, że szukam czegoś głębszego niż tylko szybkie obrazki. To tak, jakbym kreowała rzeczywistość przez wizualizację. Zawsze szukam nietypowej, egzotycznej estetyki. Jednocześnie rozglądam się za rzeczami, które uważam po prostu za piękne.

Uważam, że niesamowite jest dostrzeganie dramatycznych scen w naturze. Właśnie w taki sposób staram się robić zdjęcia. Tworzę scenariusze. Głęboko inspiruje mnie piękno, które mnie otacza. Czuję się wtedy jakbym była w zupełnie innym świecie. Za każdym razem. Głównymi tematami moich prac są: realizm, wszechświat, chaos, alternatywna rzeczywistość oraz kreowanie końca świata rodem z koszmaru.

Jeśli pominiemy to wszystko – zostają mi malutkie światy, takie jak fotografia makro. Uwielbiam wodę, lód, piach i oczy.

Mogłabyś przybliżyć naszym czytelnikom swój projekt?

„Like a chameleon” to projekt zrealizowany w Wielkim Kanionie w USA, „When nothingness transforms everything” powstał natomiast w Cuarto Cinegas w Meksyku. Obie serie zdjęć są częścią ewolucji mojej twórczości, w której szukam nowego stylu. Od krajobrazów po astro fotografię.

Wydaje mi się, że istotne dla mojej twórczości było zakończenie mojego związku w zeszłym roku. Tworzyłam wtedy czarno-białe obrazy. Nie wiem, co mi się stało w przeciągu tego czasu, ale naprawdę polbiłam eksperymentowanie z kolorem. Dokładnie w taki sposób, jaki można zobaczyć na zdjęciach.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Mogłabyś przybliżyć naszym czytelnikom swój projekt?

„Like a chameleon” to projekt zrealizowany w Wielkim Kanionie w USA, „When nothingness transforms everything” powstał natomiast w Cuarto Cinegas w Meksyku. Obie serie zdjęć są częścią ewolucji mojej twórczości, w której szukam nowego stylu. Od krajobrazów po astro fotografię.

Wydaje mi się, że istotne dla mojej twórczości było zakończenie mojego związku w zeszłym roku. Tworzyłam wtedy czarno-białe obrazy. Nie wiem, co mi się stało w przeciągu tego czasu, ale naprawdę polbiłam eksperymentowanie z kolorem. Dokładnie w taki sposób, jaki można zobaczyć na zdjęciach.

Czym fotografujesz swoje obrazy?

Używam Nikona D800 oraz analoga – Nikona F100. Do tego mam kilka szkieł: 14-24 mm f/2.8, 50 mm f/1.4, 105 mm f/2.8, 24-70 mm f/2.8, 70-200 f/2.8 oraz Lensbaby Composer.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Czym fotografujesz swoje obrazy?

Używam Nikona D800 oraz analoga – Nikona F100. Do tego mam kilka szkieł: 14-24 mm f/2.8, 50 mm f/1.4, 105 mm f/2.8, 24-70 mm f/2.8, 70-200 f/2.8 oraz Lensbaby Composer.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.

Zobacz również: Co jest kluczem do dobrego portretu? Opowiada Szymon Szcześniak

© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Zamarznięte mydlane bańki Pawła Załuski podbijają świat! Osobliwe przystanki z terenów byłego ZSRR Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Portret telefonem? Dlaczego nie! – prezentujemy fragment projektu „i like my i” Łukasza Gawrońskiego Tajwańska para sparodiowała projekt #FollowMeTo Przejawy kultury japońskiej w obiektywach siedmiu fotografów Central Park uchwycony w surrealistyczny sposób Piękno Singapuru uchwycone z drona Maj w Wojsławicach, czyli przytłaczające piękno przyrody do fotografowania Przedstawiamy wam najlepsze z ostatnio zgłoszonych zdjęć w konkursie National Geographic Travel Photographer of the Year 2016

Popularne w tym tygodniu:

Zdjęcie, które wywołało burzę w internecie. Wiemy, jak powstało Zdjęcia wioski owianej tajemniczą mgłą wyrażają osobowość Gabora Dvornika Potężna burza piaskowa na zdjęciach ze śmigłowca Krzysztof Gołuch o niepełnosprawnych: "Intuicyjnie poczułem, że muszę zająć się tym tematem" Hiroszima i Nagasaki - historia zdjęć dokumentujących ataki atomowe z 1945 roku W ZSRR retuszerzy nie potrzebowali Photoshopa, by tworzyć "rzeczywistość" Natalija Jankielewicz: "Aparat jest narzędziem i nie może zrobić więcej niż fotograf" Polacy nagrodzeni w konkursie MonoVisions Photography Awards 2018 Sylwetki naszych czytelników: Łukasz Sokół Terapeutyczna moc fotografii pozwoli ci uspokoić myśli Poruszające zdjęcia niedźwiedzia polarnego próbującego zjeść plastikową torbę Chwyć za smartfona i fotografuj gwiazdy, jak Daniel Cheong