Nydia Lilian opowiada na czym polega magia fotografii przyrody

Nydia Lilia, pochodzącą z Monterrey w Mexico City, uwydatnia piękno przyrody w swojej okolicy. Przez swój obiektyw, fotografka pokazuje krajobrazy oraz elementy natury od kanionów począwszy, na gwieździstym niebie kończąc.

Marcin Watemborski: Długo zajmujesz się fotografią? Czy przed tym było coś innego?

Nydia Lilian: Fotografia jest ze mną od dzieciństwa. Interesowałam się sztukami wizualnymi – zawsze lubiłam rysować i malować. Studiowałam wzornictwo i tak zainteresowałam się fotografią. Tak właśnie nakierowałam swoją drogę na coś nowego. To, co chcę robić w życiu jest dla mnie po prostu oczywiste – sztuki wizualne to jedyne, na czym się znam. Wszystko inne jest dla mnie dość skomplikowane.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Marcin Watemborski: Długo zajmujesz się fotografią? Czy przed tym było coś innego?

Nydia Lilian: Fotografia jest ze mną od dzieciństwa. Interesowałam się sztukami wizualnymi – zawsze lubiłam rysować i malować. Studiowałam wzornictwo i tak zainteresowałam się fotografią. Tak właśnie nakierowałam swoją drogę na coś nowego. To, co chcę robić w życiu jest dla mnie po prostu oczywiste – sztuki wizualne to jedyne, na czym się znam. Wszystko inne jest dla mnie dość skomplikowane.

Jak to jest z tą fotografią u Ciebie? To tylko hobby?

Bycie fotografem to mój zawód. Mam studio reklamowe, ale oprócz tego używam fotografii, jako medium do osobistych projektów i do ucieczki od szarości dnia codziennego. Podczas robienia zdjęć totalnie odcinam się od rzeczywistości. Dodatkowo łącze to z podróżami i poznawaniem nowych miejsc, które z chęcią uwieczniam na zdjęciach.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Jak to jest z tą fotografią u Ciebie? To tylko hobby?

Bycie fotografem to mój zawód. Mam studio reklamowe, ale oprócz tego używam fotografii, jako medium do osobistych projektów i do ucieczki od szarości dnia codziennego. Podczas robienia zdjęć totalnie odcinam się od rzeczywistości. Dodatkowo łącze to z podróżami i poznawaniem nowych miejsc, które z chęcią uwieczniam na zdjęciach.

Jest w tym wszystkim coś szczególnego?

Lubię myśleć, że szukam czegoś głębszego niż tylko szybkie obrazki. To tak, jakbym kreowała rzeczywistość przez wizualizację. Zawsze szukam nietypowej, egzotycznej estetyki. Jednocześnie rozglądam się za rzeczami, które uważam po prostu za piękne. 

Uważam, że niesamowite jest dostrzeganie dramatycznych scen w naturze. Właśnie w taki sposób staram się robić zdjęcia. Tworzę scenariusze. Głęboko inspiruje mnie piękno, które mnie otacza. Czuję się wtedy jakbym była w zupełnie innym świecie. Za każdym razem. Głównymi tematami moich prac są: realizm, wszechświat, chaos, alternatywna rzeczywistość oraz kreowanie końca świata rodem z koszmaru. 

Jeśli pominiemy to wszystko – zostają mi malutkie światy, takie jak fotografia makro. Uwielbiam wodę, lód, piach i oczy.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Jest w tym wszystkim coś szczególnego?

Lubię myśleć, że szukam czegoś głębszego niż tylko szybkie obrazki. To tak, jakbym kreowała rzeczywistość przez wizualizację. Zawsze szukam nietypowej, egzotycznej estetyki. Jednocześnie rozglądam się za rzeczami, które uważam po prostu za piękne.

Uważam, że niesamowite jest dostrzeganie dramatycznych scen w naturze. Właśnie w taki sposób staram się robić zdjęcia. Tworzę scenariusze. Głęboko inspiruje mnie piękno, które mnie otacza. Czuję się wtedy jakbym była w zupełnie innym świecie. Za każdym razem. Głównymi tematami moich prac są: realizm, wszechświat, chaos, alternatywna rzeczywistość oraz kreowanie końca świata rodem z koszmaru.

Jeśli pominiemy to wszystko – zostają mi malutkie światy, takie jak fotografia makro. Uwielbiam wodę, lód, piach i oczy.

Mogłabyś przybliżyć naszym czytelnikom swój projekt?

„Like a chameleon” to projekt zrealizowany w Wielkim Kanionie w USA, „When nothingness transforms everything” powstał natomiast w Cuarto Cinegas w Meksyku. Obie serie zdjęć są częścią ewolucji mojej twórczości, w której szukam nowego stylu. Od krajobrazów po astro fotografię.

Wydaje mi się, że istotne dla mojej twórczości było zakończenie mojego związku w zeszłym roku. Tworzyłam wtedy czarno-białe obrazy. Nie wiem, co mi się stało w przeciągu tego czasu, ale naprawdę polbiłam eksperymentowanie z kolorem. Dokładnie w taki sposób, jaki można zobaczyć na zdjęciach.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Mogłabyś przybliżyć naszym czytelnikom swój projekt?

„Like a chameleon” to projekt zrealizowany w Wielkim Kanionie w USA, „When nothingness transforms everything” powstał natomiast w Cuarto Cinegas w Meksyku. Obie serie zdjęć są częścią ewolucji mojej twórczości, w której szukam nowego stylu. Od krajobrazów po astro fotografię.

Wydaje mi się, że istotne dla mojej twórczości było zakończenie mojego związku w zeszłym roku. Tworzyłam wtedy czarno-białe obrazy. Nie wiem, co mi się stało w przeciągu tego czasu, ale naprawdę polbiłam eksperymentowanie z kolorem. Dokładnie w taki sposób, jaki można zobaczyć na zdjęciach.

Czym fotografujesz swoje obrazy?

Używam Nikona D800 oraz analoga – Nikona F100. Do tego mam kilka szkieł: 14-24 mm f/2.8, 50 mm f/1.4, 105 mm f/2.8, 24-70 mm f/2.8, 70-200 f/2.8 oraz Lensbaby Composer.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Czym fotografujesz swoje obrazy?

Używam Nikona D800 oraz analoga – Nikona F100. Do tego mam kilka szkieł: 14-24 mm f/2.8, 50 mm f/1.4, 105 mm f/2.8, 24-70 mm f/2.8, 70-200 f/2.8 oraz Lensbaby Composer.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
© Nydia Lilian / nydialilian.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.

Zobacz również: Podstawy fotografii: jak dobrze ustawić czas naświetlania zdjęć?

© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
© Nydia Lilian / nydialilian.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Piękne i groźne efekty zmiany klimatu na zdjęciach Colina Finlay Fotograf ryzykował własnym życiem, żeby zdobyć to ujęcie Ludzie w fotografii ulicznej. Pytać o zgodę czy fotografować znienacka? Zobacz „Photoshopa” sprzed stu lat [galeria] "Smutne hulajnogi Warszawy": Fotografka zauważyła poważny problem Underwater Photogrpher of the Year 2020 – najlepsze zdjęcia podwodne Photoshopowe wpadki miesiąca - wrzesień [galeria] Ponadczasowe, czarno białe zdjęcia uliczne z Kuby wykonane iPhonem Rybacy z Elminy w Ghanie. Podróż Tomasza Tomaszewskiego w miejsce, gdzie czas ma zupełnie inny wymiar Dzięki tym zdjęciom ślepe kotki znalazły nowy dom Andre D. Wagner przez lata fotografował ludzi w nowojorskim metrze. Pokazał prawdziwy obraz społeczeństwa Retro czy futuryzm, czyli jak opakować ZŁO XXI wieku?

Popularne w tym tygodniu:

Przepiękne maki na Śląsku. Fotograf zdążył 5 minut przed oberwaniem chmury Gucci pokazało modelkę z zespołem Downa w swojej genialnej kampanii Zapomniany radziecki dwupłatowiec odnaleziony na północy Polski Awantura w Vogue: Simone Biles miała sesję u Annie Leibovitz, a nie u czarnoskórej fotografki Fotografka została mamą dzikich zwierząt. Ufają jej bezgranicznie Amerykański sen, czyli przepiękne wschody i zachody słońca nad Chicago Zwycięskie zdjęcie w konkursie British Ecological Society pokazuje zależność zwierząt od ludzi Audubon Photography Awards 2020, czyli genialne zdjęcia ptaków Vanity Fair zatrudniło czarnoskórego fotografa pierwszy raz w historii Zobacz zdjęcia super rzadkich białych nietoperzy z Kostaryki Teleskop Hubble’a sfotografował galaktykę oddaloną o 67 milionów lat świetlnych Janine Pendleton odwiedza opuszczone miejsca. Jej zdjęcia napawają grozą