Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART, 85 mm f/1.4 DG HSM ART oraz 500 mm f/4 DG OS HSM - nowe, ciekawe obiektywy do lustrzanek

Sigma nie odpuszcza i prezentuje nowe ciekawe obiektywy do lustrzanek. Na rynku pojawią się dwa obiektywy z linii ART - portretówka 85 mm f/1.4 oraz zoom szerokokątny 12-24 mm f/4, a także teleobiektyw z linii Sport 500 mm f/4.

85 mm f/1.4 DG HSM ART

85 mm f/1.4 DG HSM ART

Sigma zaprezentowała trzy obiektywy - 12–24 mm f/4 DG HSM ART, 85 mm f/1.4 DG HSM ART oraz 500 mm f/4 DG OS HSM.

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART

Obiektyw Sigma 12–24 mm f/4 DG HSM ART oferuje stałą wartość przysłony f/4 w całym zakresie ogniskowych. Zastosowano w nim udoskonalony silnik HSM, a ostrość jest ustawiana o 30% szybciej w porównaniu do napędów występujących w starszych modelach obiektywów. W mosiężnym bagnecie zamontowano gumową uszczelkę, zwiększając odporność na zachlapania i pracę w warunkach dużego zapylenia. Jego budowa optyczna to 16 elementów w 11 grupach, a minimalna odległość ostrzenia to 24–25,8 cm. Przysłona składa się z 9 listków. Obiektyw ma wymiary 105×131,5 mm i waży 1,105 g.

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART

Dzięki zastosowaniu największej w historii soczewki asferycznej (wśród oferowanych obiektywów szerokokątnych), inżynierowie Sigmy wyeliminowali zjawisko dystorsji niemal do zera. Przednia asferyczna soczewka ma średnicę 80mm, tylko takie rozwiązanie mogło zagwarantować jakość obrazu godną prestiżowej linii ART.

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART

Obiektyw 12–24 mm f/4 DG HSM ART z mocowaniem Canon i Sigma jest kompatybilny z konwerterem MC-11, dzięki któremu użytkownicy aparatów Sony E również będą mogli wykorzystać go w swojej pracy. W modelach z mocowaniem Nikon zastosowano elektromagnetyczny mechanizm sterowania przysłoną.

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART

Zobacz również: Wideotest Canon 1DX

Za korektę wad barwnych odpowiadają soczewki wykonane ze szkieł o niskiej dyspersji m.in. ze szkła 
o własnościach zbliżonych do fluorytu. W obiektywie zastosowano jedną soczewkę asferyczną ze szkła SLD i aż 4 ze szkieł fluorytowych. Tak skomplikowany układ optyczny gwarantuje likwidacje wszelkich aberracji barwnych oraz zjawiska komy w całym przekroju kadru.

Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART

Drugi zaprezentowany obiektyw to portretówka Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART. Sigma projektowała ten model z myślą o użytkownikach aparatów wyposażonych w matryce o wysokich rozdzielczościach. Dzięki niemu fotografowie mogą w pełni wykorzystać potencjał m.in. 50- cio milionowych matryc.

Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART

Do budowy obiektywu wykorzystano 14 soczewek ułożonych w 12 grupach. Wśród nich znalazły się soczewki ze specjalnych szkieł SLD oraz elementy asferyczne, zapewniające ostrość obrazu również na brzegach kadru. Inżynierowie nie zapomnieli redukcji zjawiska komy, wykonali model, który eliminuje zjawisko smużenia obrazu w całym przekroju kadru.

Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART

Obiektyw wyposażono w 9 zaokrąglonych listków przysłony. Takie rozwiązanie, w połączeniu z zaawansowanym układem optycznym i bardzo niską wartością przysłony, pozwala uzyskać przyjemne dla oka rozmycie tła, tzw. bokeh.

Za ustawianie ostrości odpowiada zoptymalizowany, ultradźwiękowy silnik HSM. Dzięki nowym algorytmom ustawianie ostrości odbywa się o 30 % szybciej, niż w poprzednich modelach. Napęd nie ma klasycznych połączeń mechanicznych, taka konstrukcja pozwala na ręczne doostrzanie, bez konieczności przełączania w tryb MF.

Obiektyw Sigma 85 1.4 ART jest kompatybilny z konwerterem Sigma MC-11. Za jego pośrednictwem użytkownicy aparatów Sony (E) mają możliwość podpięcia do swoich aparatów obiektywu z mocowaniem Canon EF, zachowując pracę układu AF i przekazywania pozostałych informacji typu EXIF, itp.

Przednią soczewkę pokryto ułatwiającymi czyszczenie warstwami hydrofobowymi. Obiektyw współpracuje z urządzeniem personalizującym USB DOCK.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

Trzeci zaprezentowany dziś obiektyw to tele Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM. Wodo i pyłoodporna konstrukcja, system Optycznej Stabilizacji (OS), kompatybilność z telekonwerterami, przełącznik funkcyjny AF, najnowszej generacji ultradźwiękowy silnik HSM i wiele innych.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

Obiektyw Sigma 500mm f/4 DG OS HSM posiada bardzo szczelną obudowę wodo i pyłoodporną, zaprojektowaną dla najwyższych osiągów w trudnych sytuacjach zdjęciowych. Przednia soczewka posiada powłoki odporne na zachlapania wodą oraz zatłuszczenia. Jest to niesamowicie pomocne, szczególnie w takich sceneriach, jak mżawka lub mała odległość od fal morskich. Obiektyw jest kompatybilny z ekskluzywnym Protectorem LPT-11 (sprzedawany oddzielnie), który efektywnie zapobiega uszkodzeniom obiektywu podczas używania i fotografowania.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

By zminimalizować wagę występującą przy super teleobiektywach, obudowa tego obiektywu została wykonana ze stopów magnezowych. Lekka, jak i wytrzymała obudowa umożliwia korzystanie
z obiektywu praktycznie w każdych warunkach.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

Osłona obiektywu wykonana została z włókna węglowego, które jest niebywale lekkie i mocne. Ponieważ użytkownicy super tele obiektywów często korzystają z nich razem z monopodem lub statywem, obiektyw ten wyposażony jest w duży i niesamowicie stabilny uchwyt statywowy. Antystatyczny, pokryty niklem uchwyt posiada blokadę (i słyszalny dźwięk klikania) co 90 stopni, który umożliwia precyzyjne przełączanie między kadrami poziomymi a pionowymi. Efekt klikania może być wyłączony poprzez nastawienie przełącznika „CLICK” na OFF. Obiektyw wyposażony jest w dedykowany pasek, mocowany do uchwytu statywowego, dzięki czemu nie jest obciążany bagnet samego aparatu.

Obiektyw Sigma 500mm F4 DG OS HSM wyposażony jest w 2 soczewki FLD i 1 soczewkę SLD, co w połączeniu ze zoptymalizowaną konstrukcją optyczną zapewnia minimalizację wszelkich aberracji chromatycznych i sferycznych. Najwyższa jakość obrazu zachowana została także, gdy korzystamy
z podłączonych do obiektywów dedykowanych Tele Konwerterów Sigma.

Sigma 500 mm f/4 DG OS HSM

System Optycznej Stabilizacji (OS) posiada sensor akceleracji, by zapewnić najbardziej precyzyjną redukcję drgań, nawet do 4EV. Dwa tryby OS (1. do ogólnego fotografowania, 2. do sportów motorowych i innych wymagających panoramowania). W Trybie 2, sensor akceleracji w połączeniu z Inteligentnym OS zapewnia efektywną stabilizację nawet podczas poruszania aparatu poziomo czy pionowo.

Przełącznik funkcyjny AF pozwala Ci na dopasowanie własnych preferencji AF. Obiektyw zapamięta Twoje preferencje i pozwoli na szybkie przełączanie między nimi, jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.

Ultradźwiękowy silnik HSM (Hyper Sonic Motor) zapewnia dużą szybkość i bardzo cichą pracę AF. Algorytm AF został znacznie usprawniony w porównaniu do poprzedniego modelu, dzięki czemu fotografowanie w trybie AF-S zostało znacznie usprawnione.

Nowe Tele konwertery SIGMA zostały zaprojektowane do współpracy z obiektywami linii Sports. Dzięki temu, Sigma TELE KONWERTER TC-1401 i TELE KONWERTER TC-2001 zapewniają pracę z autofocusem dla 700mm F5.6 i 1000mm F8.

Konwerter MC-11 pozwala na używanie obiektywu SIGMA z mocowaniem Canon lub Sigma, z aparatami wyposażonymi w bagnet SONY-E. Właściciele kilku systemów fotograficznych nie muszą już dublować swoich obiektywów z różnymi mocowaniami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Siros 400L i Siros 800L - nowe modele plenerowych lamp Broncolor Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM - klasyczny zoom w nowej odsłonie Kupił Sony a6400, a na korpusie było napisane a6300. Poczuł się oszukany ThinkTank Urban Disguise 35 - torba foto na miasto Imponujące slow-motion z nowego Phantoma [wideo] CES 2009: Polaroid PoGo - cyfrówka z drukarką A Panasonic Lumix GH1 kosztować będzie... Sigma 24-70 mm g/2.8 DG DN Art - tańsza od Sony prawie dwukrotnie! Sony A77 Mark II z 79-polowym systemem AF Panasonic G1 - Lustrzanka bez lustra Panasonic Lumix GH6 może mieć 41 Mpix i pojawić się niebawem Kamuflaże Stealth Gear - by stać się naprawdę niewidocznym

Popularne w tym tygodniu:

Sony A7S III w końcu jest. Oto "książę ciemności" w naszych rękach Fotoreporterzy Associated Press będą korzystali tylko z aparatów Sony Nikon Z5 to bezlusterkowiec dla początkujących z ambicjami. Czy aby na pewno? Meike 50 mm f/1.2 to nowy, jasny standard do bezlusterkowców i nie tylko Canon EOS 5D Mark V nie powstanie? Wskazują na to wszystkie znaki Aktywne chłodzenie w adapterze Canon RF. Jest nowy patent! Nikon prezentuje dwa telekonwertery do systemu Nikon Z: TC-1.4x oraz TC-2.0x Photoshop na iPada: Refine Edge Brush oraz gesty dotykowe Nikkor Z 24-50 mm f/4-6.3 to mały i praktyczny obiektyw kitowy