Sony A6500 - flagowy bezlusterkowiec APS-C ze zmianami, na które czekaliśmy

Sony A6500 to nowy flagowy bezlusterkowiec z matrycą APS-C, który w ofercie japońskiego producenta jest lokowany ponad modelem A6300. Do cenionej i sprawdzonej konstrukcji dodano ważne dodatki, których brakowało: między innymi 5-osiową stabilizację obrazu, dotykowy ekran i wyższą wydajność. Wszystko to oczywiście ma wyższą cenę.

Sony A6500 w skrócie:

  1. magnezowa obudowa jak w A6300
  2. matryca CMOS APS-C 24 Mpix i procesor BIONX X
  3. nowy koprocesor LSI, który zwiększa wydajność, bufor oraz jakość zdjęć
  4. czułość ISO 100–51200 i prędkość 11 kl./s
  5. system 5-osiowej stabilizjacji matrycy o skutenczości do +/- 5 EV
  6. 3-calowy ekran LCD z funkcją dotyku i możliwością ustawiania AF podczas korzystania z wizjera
  7. filmy 4K przy 100 Mb/s
  8. cena i dostępność: 1700 euro / listopad

Widać wyraźnie, że Sony A6500 to nie jest zupełnie nowy model, który zastępuje zaprezentowanego w marcu A6300, a raczej jego rozbudowana i dopracowana wersja, na którą czekaliśmy.

Sony A6500 z wyglądu jest w zasadzie kopią modelu A6300. Wykonana z magnezu obudowa ma mieć jedynie nieco głębszy grip oraz poprawioną muszlę wizjera. Sercem bezlusterkowca jest matryca Exmor CMOS o rozmiarze APS-C i rozdzielczości 24,2 megapiksela. Sensor współpracuje z procesorem obrazy BIONX X oraz nowym koprocesorem LSI, który ma znacząco zwiększyć możliwości przetwarzania obrazu. Ten zestaw umożliwia korzystanie z czułości w zakresie ISO 100–51200.

Nowością jest 5-stopniowy system stabilizacji matrycy, który według zapewnień producenta, został dostosowany do matrycy APS-C i ma gwarantować skuteczność na poziomie do 5 stopni EV - zarówno w filmach, jak i zdjęciach.

Do tego mamy system 4D FOCUS, czyli hybrydowy AF, łączący detekcję fazy z detekcją kontrastu. Do dyspozycji mamy 425 punktów detekcji fazy, rozmieszczonych na całej powierzchni kadru. Dodatkiem jest technologia High-density Tracking AF.

Zobacz również: Sony A99 - test

Sony A6500 ma ustawiać ostrość w czasie 0,05 s. a także fotografować w trybie seryjnym z prędkością do 11 kl./s. Bufor aparatu został znacząco ulepszony — teraz umożliwia rejestrację 200 zdjęć z pełną prędkością. Mocnym punktem ma być także 5-osiowy system stabilizacji obrazu. Nowy bezlusterkowiec otrzymał dotykowy ekran, który może służyć także jako panel do wyboru punktów AF.

Funkcje filmowe są niemal identyczne, jak w Sony A6300, tyle, że w A6500 można wykorzystać ekran dotykowy do sterowania AF. Aparat umożliwia rejestrowanie wewnętrznie obraz w rozdzielczości 4K w formacie Super 35mm. Filmy 4K są nagrywane wszystkimi pikselami na matrycy z przepływnością 100 Mb/s, a Full HD przy 50 MB/s. Dodatkowo, do wyboru mamy także tryb rejestrowania filmów Full HD w zwolnionym tempie 120 kl./s (100 Mb/s).

Nie zabrakło także funkcji korekcji krzywej gamma S-Log3 i przestrzeni S-Gamut, dzięki którym zakres dynamiczny obrazu przystosowanego do obróbki ma wynieść aż 14 EV. Dostępna jest też funkcja focus peaking i wbudowany mikrofon stereofoniczny, a także gniazda HDMI i minijack na zewnętrzny mikrofon.

Sony A6500 trafi do sprzedaży w Europie w grudniu 2016 r. w cenie 1700 euro za sam korpus. To o 300 euro więcej, niż Sony A6300 w dniu premiery, który jednak jest pozycjonowany jako sprzęt z nieco niższej półki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Oto jaki powinien być mój aparat idealny do fotografowania na co dzień Wszystkoodporne karty SDHC Nowe kolory Pentaxów Ricoh WG-60 - kompakt stworzony do trudnych warunków Niedługo zobaczymy 5 nowych obiektywów od firmy Samyang Kosmiczne zdjęcia zrobione - Nikon spalony w przestrzeni Plotki: co zastąpi Nikona D700? Sony Alfa A55 jednym z 50 najlepszych wynalazków 2010 roku według Time'a Casio EX-FH20, czyli trochę wolniej niż najszybszy aparat świata Panasonic Lumix FX60 - kolejna nowość Panasonic prezentuje dwa nowa aparaty: kompaktowy Lumix TZ95 oraz superzoom FZ1000 II Olympus XZ-1 - kompakt z obiektywem ZUIKO f/1.8

Popularne w tym tygodniu:

Nikon D760 – czego możemy oczekiwać po nadchodzącym korpusie Sigma 24-70 mm g/2.8 DG DN Art - tańsza od Sony prawie dwukrotnie! Canon patentuje 4 obiektywy jasne, szerokie obiektywy z bagnetem RF Quadralite Stroboss V1 - najlepszy Speedlite w ofercie Quadralite Canon EOS Ra: Stworzony do fotografowania gwiazd Apple MacBook Pro 16” – najmocniejszy laptop Apple właśnie powstał Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM może powodować błędy aparatu. Sprawdź numer seryjny! Leica SL2: 47 megapikseli, stabilizacja matrycy i rozbudowane funkcje wideo Czy tanie stałki domknięte do f/8 są tak samo dobre jak drogie zoomy? Fujifilm X-T3: aktualizacje oprogramowania nadchodzą Czy Olympus zniknie z rynku? Nie tak prędko! Panasonic wyda nowe oprogramowanie do modeli: S1R, GH5, GH5S oraz G9