Szokująca kampania, pokazująca nastoletnich chłopców w ciąży

Jest to jedna z najbardziej szokujących kampanii społecznych, jaką widzieliśmy. Tematyka jest jasna – zwrócenie uwagi na problem zwiększonego współczynnika nastoletnich ciąż, ale nie spodziewaliśmy się takiego przedstawienia tematu.

Ta kampania została stworzona przez organizację SERVE w 2007 roku i co jakiś czas jest ona odświeżana. Są to jedne z najmocniejszych zdjęć, których wydźwięk na długo utwierdza się w pamięci odbiorcy. Za ich stworzenie odpowiedzialni byli: fotograf Tim MacPherson, dyrektor kreatywny Brent Goral oraz dom retuszerski EclipseRetouch.

Oryginalny billboard w Milwaukee.

Pierwotna kampania została zorganizowana w Milwaukee w 2007 roku. Obiór był ogromny. W tym regionie współczynnik nastoletnich ciąż spadł o 10%. Dzięki podobnej kampanii, w Nowym Jorku ten współczynnik spadł aż o 27%.

Po tych wynikach, kolejne miasto w Stanach Zjednoczonych zdecydowało się na zaprezentowanie zdjęć. W 2013 roku, w Chicago, pojawiły się billboardy z tymi samymi zdjęciami i lekko zmienionym tekstem. Dzięki temu w amerykańskiej prasie pojawiły się liczne okładki zawierające te zdjęcia.

Hasło, które zawładnęło Chicago, brzmiało: „Nieoczekiwane? Większość nastoletnich ciąż takich jest”. Czerwiec 2013 roku był przełomem w Stanach Zjednoczonych, ponieważ to właśnie po chicagowskiej części kampanii ludzie zainteresowali się bardziej tym problemem. Sama kampania została przyjęta wyjątkowo dobrze.

Zdjęcia wykorzystane na licencji Creative Commons.

Zobacz również: Polska z drona jest nie do poznania

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ciekawostki:

Trzy tęcze sfotografowane na jednym zdjęciu. Było ich tylko 5 przez 250 lat Czy tak będzie wyglądać model Canona pozbawiony lustra? Staruszka i wydra, czyli wyjątkowa przyjaźń na zdjęciach Nikon właśnie skończył 100 lat! Firma wydała przezabawny filmik z tej okazji Wyspy brytyjskie pod śniegiem - widziane z satelity Czy Nikon, którego kupiłeś, na pewno jest nowy? Sprawdź oznaczenia Imatag - niewidoczny znak wodny, który pozwala śledzić zdjęcia w sieci Złoty DJI Phantom 4 do kupienia za 20 tysięcy funtów Szkło Leiki za 46 tysięcy roztrzaskane w pył. To boli! Niewidzialna koszulka, czyli coś dla geeków Photoshopa Sprzętowe nowości tygodnia (30.11-06.12) Fotografia w służbie natury, czyli pierwsze 21 dni pszczoły

Popularne w tym tygodniu:

Rzadkie zjawisko na filmie. Zobacz, jak jeleń zrzuca poroże Fotograf robił sobie 1 zdjęcie dziennie przez 20 lat. Wykazał się wytrwałością YouTube zablokował materiał o ”Napalm girl” - symbolu wojny w Wietnamie Kiepski fotomontaż posłużył za wymówkę w pracy. Odpowiedzi internautów są przezabawne "Skok" dronem z najwyższego budynku świata Znany influencer wdrapał się na piramidy, by pomóc ludziom. Został aresztowany Fotograf robi zdjęcia wiewiórek, by poprawić humor innym Rysunek czy zdjęcie? Te podobizny kotów są niesamowite Niesamowite zdjęcia z zamarzniętych wodospadów Mr Winkle to psia legenda. Uroczy psiak miał 23 lata National Archives usunęło nazwisko Donalda Trumpa z historycznego zdjęcia Na lotnisku Heathrow pojawił się system antydronowy. To pierwszy taki na świecie