Canon EOS 5D Mark IV - jak sprawuje się w terenie? Oto zdjęcia przykładowe

Canon EOS 5D Mark IV to jedna z najciekawszych premier fotograficznych tego roku. Postanowiliśmy się mu dokładnie, wnikliwie przyjrzeć pod kątek praktycznym - jak radzi sobie w różnych rodzajach fotografii, z różnymi obiektywami, w różnych warunkach. Zanim podsumuję cały test, dzielę się z Wami przykładowymi zdjęciami: naturalnymi i miejskimi krajobrazami, portretami w studiu i przy naturalnym świetle, ale także na koncertach w małym klubie i dużej sali koncertowej.

Canon EOS 5D Mark IV wygląda niemal identycznie, jak poprzednik - Canon EOS 5D Mark III. Jednak to zupełnie inny aparat. W środku znajduje się pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 30,4 megapiksela, która współpracuje z procesorem DIGIC 6+, co umożliwia fotografowanie w zakresie czułości ISO 100–32000 (poprzednik ISO 100 do 25 600) z możliwością rozszerzenia od 50 do 102400, czasami do 1/8000 s i prędkością do 7 kl./s (z pełnym śledzeniem AF/AE).

Aparat opisałem nieco szerzej tuż po premierze, kiedy miałem okazję trzymać go w rękach. To bardzo zaawansowany sprzęt, któremu chcę przyjrzeć się wnikliwie i praktycznie przetestować, zatem trochę to trwa. Przed skończeniem długiego testu, chciałbym podzielić się z Wami różnymi przykładowymi zdjęciami wykonanymi lustrzanką Canon EOS 5D Mark IV.

Koncerty

Pierwszym moim testem był koncert jazzowy w klubie Vertigo we Wrocławiu. Akurat trafiłem na świetny skład: Erika Truffaz ze swoim zespołem. Występ był genialny — nie tylko muzycznie, ale też pod kątem nagłośnienia. No i warunki do zdjęć były dobre, chociaż można było fotografować przez 3 pierwsze utwory. Do zdjęć zapisywanych w formacie RAW (.CR2) wykorzystałem obiektyw Canon EF 70–200 mm f/2.8 IS II USM. Zwróćcie uwagę na wspaniałą ostrość przy niższych czułościach oraz niskie szumy przy ISO 12800. Nawet przy czułości ISO 25600 zdjęcia wyglądają dobrze — wprawdzie wyraźnie widoczne jest ziarno, ale ma przyjemny dla oka charakter.

Na drugi ogień poszła główna sala Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu i koncert urokliwej Annoushki Shankar. Czasu na zdjęcia było mało — zaledwie kilka minut. Światła mało, muzycy daleko, ale przynajmniej mogliśmy fotografować praktycznie pod samą sceną, co nie jest normą w NFM. Także tu korzystałem z teleobiektywu Canon EF 70–200 mm f/2.8 IS II USM, a zdjęcia zapisywałem w formacie RAW, które potem wywołałem do formatu JPEG za pomocą Adobe Camera RAW 9.7.

Krajobrazy i zdjęcia miejskie

Nie było łatwo znaleźć słoneczny dzień, ale udało się. Zabrałem aparat na krótki spacer po Wrocławiu. Zdjęcia wykonałem obiektywem Canon EF 16–35 mm f/4L IS USM, a zdjęcia zapisałem w formacie RAW. Fotografie cechują się dużą rozpiętością tonalną, naturalnymi barwami, dużym kontrastem. Widać typowe dla Canona kolory zdjęć.

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

W testy Canona EOS 5D Mark IV zaangażowałem także naszych redaktorów. Jakub Kaźmierczyk zabrał nową lustrzankę w podróż do Alicante w Hiszpanii i wykonał nim trochę przykładowych zdjęć szerokokątnym obiektywem Canon EF 16–35 mm f/4L USM II. Fotografie tu prezentowane zostały zapisane w formacie JPEG przy maksymalnej rozdzielczości oraz jakości.

Portrety w studiu i przy słabym świetle

Marcin Watemborski najlepiej czuje się w zdjęciach portretowych, zatem wykonał serię takich przykładowych zdjęć — zarówno w studiu, jak i poza nim, przy kiepskim świetle. Wykorzystał przy nich obiektyw Canon EF 35 mm f/1.4L II USM. Zdjęcia zostały zapisane w formacie JPEG przy maksymalnej rozdzielczości oraz jakości.

Porównanie szumów w praktyce

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Canon EOS 5D Mark IV - test lustrzanki dla profesjonalistów Leica X-U (Typ 113) - subiektywny test podróżniczego all-roundera DJI Osmo+ - test poręcznego stabilizatora do filmowania w 4K Fujifilm X-T2 - test bezlusterkowego profesjonalisty Sony RX100 Mark V - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe Voigtländer Ultron 21 mm f/1,8 ASPHERICAL - czarny koń ze stajni Cosina [recenzja] Samyang AF 14 mm f/2.8 FE - ultraszeroko, jasno i w przystępnej cenie [recenzja] Sony A68 - test aparatu pełnego kontrastów QNAP TS-451A - domowy NAS dedykowany fotografom [test] Fujifilm GFX 50S - nasze pierwsze wrażenia Yi M1 – tani, chiński bezlusterkowiec w naszych rękach [wideo] Olympus M. Zuiko Digital 25 mm f/1.2 PRO - zdjęcia przykładowe Sony A99 II - pierwsze wrażenia Olympus OM-D E-M1 Mark II - pierwsze wrażenia [wideo] Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia [wideo] Panasonic Lumix LX15 - kieszonkowy kompakt premium z 4K w naszych rękach Panasonic Lumix G80 - pierwsze wrażenia i zdjęcia z nowego bezlusterkowca z matrycą 16 Mpix i filmami 4K Thule Perspektiv - recenzja plecaka dla aktywnych fotografów Canon EOS 1300D – lustrzanka bez zadęcia i zobowiązań [test] „Władca barw" - recenzja pierwszego w Polsce VOD o fotografii Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro, czyli superzoom nie do pobicia [test] Leica 35 mm f/1.4 Summilux-M ASPH - w poszukiwaniu mitycznej jakości obrazu [recenzja] Eizo CS2420 - sprawdzamy monitor dla fotografów w rozsądnej cenie [test] Testy pary reporterskich szkieł f/2.8 Panasonica - 12-35 mm i 35-100 mm

Popularne w tym tygodniu:

Olympus M. Zuiko Digital 45 mm f/1.2 PRO - moje pierwsze zdjęcia przykładowe + wideo Quadralite A1 - recenzja małej lampy o dużych możliwościach Sprawdziłem MeFoto Backpacker - tani, lekki i praktyczny statyw dla podróżników