Jak cię widzą, tak cię piszą - przegląd szablonów Wordpress na portfolio fotografa

Nie tylko zdjęcia mówią o nas, o fotografach. Także strona internetowa, na której prezentujemy zdjęcia. Oto przegląd ciekawych szablonów Wordpress do stworzenia własnego portfolio.

Bez internetu nie istniejemy jako twórcy, a strona internetowa jest naszą wizytówką. Jest przekazem, jaki wysyłamy w świat i który kształtuje nasz wizerunek. Nawet wybitne zdjęcia pokazywane w nieprzyjazny sposób, mogą nie wywołać spodziewanego efektu. Dlatego ważne, aby świadomie wybrać sposób prezentacji naszych prac. Świetnie nadaje się do tego Wordpress. Wordpress to system zarządzania treścią (CMS) stworzony przede wszystkim dla blogerów. Ze względu na swoją prostotę działania stał się bardzo popularny do tworzenia stron internetowych, a nawet portali. Nawet Fotoblogia.pl działała przez wiele lat na tym właśnie systemie, który jednak zawierał mnóstwo autorskich wtyczek i przeróbek. Obecnie istnieją tysiące szablonów stron, które można pobrać i w oparciu on nie stworzyć w tym systemie własną wizytówkę. Niektóre z szablonów są darmowe, niektóre kosztują w granicach 50 dolarów. Oto 10 wybranych przeze mnie szablonów, które mogą przydać się fotografom chcących zbudować własne internetowe portfolio.

Expositio (darmowy)

Expositio to prosty i darmowy szablon Wordpress. Choć większość stron w internecie przegląda się rolując jej zawartość z góry na dół, Expositio działa w poziomie, więc przeglądać zdjęcia można na przykład za pomocą strzałek na klawiaturze, w lewo lub w prawo.

Taki sposób przypomina bardziej oglądanie albumu, przewracanie stron w książce. Szablon można pobrać tutaj. Natomiast przykładowe użycie tego szablonu na gotowej stronie można obejrzeć zaglądając na moją autorską stronę www.piotrkala.pl. Moje portfolio zostało lekko zmodyfikowane, ale opiera się właśnie na szablonie Expositio. Polecam!

Origin (69 dolarów)

Origin to szablon, w którym menu wyświetla się w formie pionowej belki po lewej stronie. Cechą charakterystyczną są tzw. aktywne kafelki, których naciśniecie kieruje nas do konkretnego wpisu, galerii na stronie.

Portra (darmowy)

W szablonie Portra menu jest wyświetlane na górze, a nie z boku, jak w przypadku dwóch pierwszych szablonów. Za to przeglądanie zawartości strony odbywa się podobnie, jak w przypadku Expositio, czyli w poziomie.

Zobacz również: Oto sposób, ja samemu wykonać podręczną blendę do fotografii produktowej

Selfie (59 dolarów)

Selfie kosztuje 59 dolarów, ale w tej cenie otrzymujemy ciekawy szablon przeglądany z góry na dół, w którym zdjęcia wyświetlane są na całą stronę. Menu jest niewidoczne, pojawia się z prawej strony po naciśnięciu ikonki w górnym prawym rogu. W menu znajdziemy natomiast ikonki przekierowujące nas na stronę na Facebooku, Instagramie czy Vimeo i Twitter.

Touchfolio (darmowy)

Touchfolio charakteryzuje się tym, że jego nawigacja odbywa się za pomocą strzałek na klawiaturze. Jednak inaczej, niż w przypadku Expositio, nawigować można w dół lub w górę (przechodząc do następnej galerii) lub w lewo-prawo (aby przeglądać zdjęcia w danej galerii). Można też oczywiście używać myszki, ale zdaje się, że twórcy pomyśleli przede wszystkim o "klawiaturowcach".

Camilla (48 dolarów)

W szablonie Camilla zdjęcia wyświetlane są na całym ekranie — podobnie, jak w Selfie, jednak tutaj cały czas widzimy menu, które jest półprzezroczyste. Przeglądać zawartość strony możemy zarówno w dół i górę, jak i na boki. Do tego mamy możliwość bezpośredniego przekierowania na konta w serwisach społecznościowych.

Core (48 dolarów)

Core to szablon, który charakteryzuje się tym, że można zmienić sposób prezentacji zdjęć. Możemy przeglądać je w poziomie w tzw. "image flow", ale też zmienić układ na kafelkowy, kolumnowy lub na całą stronę. Można też zmienić tło na czarne lub białe oraz wgrać podkład muzyczny.

Moda (43 dolary)

Szablon Moda wyświetla zdjęcia na całej stronie, a przeglądać je możemy w lewo lub w prawo. Menu jest rozwijane z lewej strony. Za cenę 43 dolarów otrzymujemy też możliwość umieszczenia ikonek przekierowujących nas do serwisów społecznościowych.

Photex (58 dolarów)

Photex to szablon kafelkowy z ukrytym, rozwijanym menu. Za cenę 58 dolarów otrzymujemy wtyczkę, która pozwala na sprzedaż naszych zdjęć przez stronę.

SkyLab (48 dolarów)

Inny kafelkowy szablon to SkyLab, który menu ma widoczne w formie kolumny po lewej stronie. Do tego na stronie głównej możemy bezpośrednio przekierować użytkownika na nasze konta w serwisach społeczniościowych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki:

Jak fotografować sztuczne ognie, czyli fajerwerki? [poradnik] Włączamy lampy i robimy zdjęcia! Kilka sposobów na oświetlenie portretowe w studio 7 niedrogich obiektywów, które warto mieć Idealny aparat na wyjazd. Subiektywnie o sprzęcie po powrocie z Dubaju Kompletujemy sprzęt studyjny - od czego zacząć, żeby nie stracić fortuny? Mój przepis na zdjęcie - księżyc z wielokrotną ekspozycją Fotografowie opowiadają, jak się reklamować, aby zdobywać klientów Stypendia i granty, czyli jak sfinansować swój projekt fotograficzny Podstawy światła błyskowego. Jakiego typu lampy wybrać? Frymografia: Trzeba zapłacić Jak zrobić własny film hyperlapse bez tony drogiego sprzętu? Świat jak na dłoni, czyli tworzenie małej planety z panoramy 360 stopni [wideoporadnik] Droga Mleczna sfotografowana w mieście? Dzięki ETTR to możliwe! Zanotuj, zapisz, narysuj, a potem weź aparat Retusz w świecie fotografii, czyli od propagandy po piękną sztukę Frymografia: Opowieści niedojrzałe Wszystko, co musisz wiedzieć zaczynając pracę z Adobe Lightroom [wideoporadnik] Twarz to nie portret! Czyli kilka rad dla portretujących. Synchronizacja błysku z krótkimi czasami naświetlania - jak to działa? [poradnik] Frymografia: Między dwoma biegunami Skopiuj kolorystykę z dowolnego zdjęcia w mniej niż 10 minut [wideoporadnik] 10 rad jak nie popełniać fotograficznych błędów Frymografia: Historii równanie Szczegół czy ogół - co pokazać na zdjęciach