Mroczne krajobrazy Philippe’a Mougina powstają przez plastikowy obiektyw

Mroczne krajobrazy Philippe’a Mougina powstają przez plastikowy obiektyw

Philippe Mougin urodził się w Paryżu, lecz dorastał w Szwajcarii. Kiedy miał 20 lat, zaczął pracować jako konsultant informatyczny. W tym samym czasie zainteresował się fotografią, czemu sprzyjały jego liczne podróże.
Philippe Mougin urodził się w Paryżu, lecz dorastał w Szwajcarii. Kiedy miał 20 lat, zaczął pracować jako konsultant informatyczny. W tym samym czasie zainteresował się fotografią, czemu sprzyjały jego liczne podróże.
Źródło zdjęć: © © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Marcin Watemborski
16.12.2016 08:29, aktualizacja: 16.12.2016 17:06

Philippe Mougin to fotograf, który wyróżnia się bardzo mroczną estetyką obrazu. Patrząc na nie, odbiorca ma wrażenie, że zapada się w bezkresną otchłań. Zdjęcia wywołują mieszane uczucia – z jednej strony satysfakcję z minimalistycznej kompozycji, z drugiej ogromny niepokój.

W 2004 roku zdecydował się udoskonalić swój warsztat i poświęcić się nauce o obrazie i sztukach wizualnych. Podjął się rocznego studium fotografii w Genewie. Po odbyciu wielu szkoleń z zakresu portretu, fotografii mody oraz reklamowej w 2006 roku, postanowił zrealizować swój pierwszy projekt fotograficzny o nazwie „L’âme de fond”.
W 2004 roku zdecydował się udoskonalić swój warsztat i poświęcić się nauce o obrazie i sztukach wizualnych. Podjął się rocznego studium fotografii w Genewie. Po odbyciu wielu szkoleń z zakresu portretu, fotografii mody oraz reklamowej w 2006 roku, postanowił zrealizować swój pierwszy projekt fotograficzny o nazwie „L’âme de fond”.© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Założenia koncepcyjne projektu dotyczyły wykorzystywania długich czasów naświetlania, klasycznego aparatu średnioformatowego oraz czarno-białego negatywu. W tamtym czasie fotograf pracował nad cyklem zdjęć „Only a dream in Rio” z użyciem aparatu marki Holga.
Założenia koncepcyjne projektu dotyczyły wykorzystywania długich czasów naświetlania, klasycznego aparatu średnioformatowego oraz czarno-białego negatywu. W tamtym czasie fotograf pracował nad cyklem zdjęć „Only a dream in Rio” z użyciem aparatu marki Holga.© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Mougin uwielbia fotografować tajemnicze i niezbadane miejsca. Po akcie rejestrowania obrazów, wywołuje filmu i skanuje je, przygotowując tym samym do postprodukcji. Fotograf potrafi doszlifowywać pojedyncze zdjęcie tygodniami, a nawet miesiącami, myśląc o tym, jak ma wyglądać końcowy obraz.
Mougin uwielbia fotografować tajemnicze i niezbadane miejsca. Po akcie rejestrowania obrazów, wywołuje filmu i skanuje je, przygotowując tym samym do postprodukcji. Fotograf potrafi doszlifowywać pojedyncze zdjęcie tygodniami, a nawet miesiącami, myśląc o tym, jak ma wyglądać końcowy obraz.© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Kiedy artysta zakończy obróbkę fotografii, wykonuje pierwszy wydruk atramentowy, by zobaczyć, jak wygląda nowo stworzone dzieło. Jeśli wszystkie parametry, jak kontrast i gęstość obrazu, są odpowiednie, fotograf przygotowuje odbitkę na wysokiej jakości matowym papierze muzealnym. Takie zdjęcie jest według niego gotowe do wystawienia oraz sprzedaży.
Kiedy artysta zakończy obróbkę fotografii, wykonuje pierwszy wydruk atramentowy, by zobaczyć, jak wygląda nowo stworzone dzieło. Jeśli wszystkie parametry, jak kontrast i gęstość obrazu, są odpowiednie, fotograf przygotowuje odbitkę na wysokiej jakości matowym papierze muzealnym. Takie zdjęcie jest według niego gotowe do wystawienia oraz sprzedaży.© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Kiedy artysta zakończy obróbkę fotografii, wykonuje pierwszy wydruk atramentowy, by zobaczyć, jak wygląda nowo stworzone dzieło. Jeśli wszystkie parametry, jak kontrast i gęstość obrazu, są odpowiednie, fotograf przygotowuje odbitkę na wysokiej jakości matowym papierze muzealnym. Takie zdjęcie jest według niego gotowe do wystawienia oraz sprzedaży.
Kiedy artysta zakończy obróbkę fotografii, wykonuje pierwszy wydruk atramentowy, by zobaczyć, jak wygląda nowo stworzone dzieło. Jeśli wszystkie parametry, jak kontrast i gęstość obrazu, są odpowiednie, fotograf przygotowuje odbitkę na wysokiej jakości matowym papierze muzealnym. Takie zdjęcie jest według niego gotowe do wystawienia oraz sprzedaży.© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Po 10 latach ciągłego fotografowania czarno-białych krajobrazów i pejzaży morskich, Mougin postanowił odwrócić się od tego tematu. Projekt, nad którym obecnie pracuje, jest dla niego bardziej intymny. Dotyczy on jego żony oraz syna.
Po 10 latach ciągłego fotografowania czarno-białych krajobrazów i pejzaży morskich, Mougin postanowił odwrócić się od tego tematu. Projekt, nad którym obecnie pracuje, jest dla niego bardziej intymny. Dotyczy on jego żony oraz syna.© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Obraz
© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Obraz
© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Obraz
© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Obraz
© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Obraz
© © Philippe Mougin / [www.philippemougin.com](http://www.philippemougin.com/)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)