Mankichi Shinshi pokazuje motyw samotności w przestrzeni miejskiej

W tym projekcie fotograf koncentruje się na wyizolowaniu jednego bohatera swojego zdjęcia. Jego modele nie są świadomi, że zostali sfotografowani. To dość niecodzienny sposób uprawiania konceptualnej fotografii ulicznej. Mieliśmy okazję zamienić kilka słów z autorem cyklu.

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujesz się fotografią? Co Cię popchnęło do robienia zdjęć?

Mankichi Shinshi: Na początku roku 2013 kupiłem bezlusterkowca, za namową przyjaciela i zacząłem robić zdjęcia., więc to już prawie 4 lata.  Niestety, obecnie nie wychodzę często z aparatem ze względu na pracę – raz, może dwa razy w miesiącu.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujesz się fotografią? Co Cię popchnęło do robienia zdjęć?

Mankichi Shinshi: Na początku roku 2013 kupiłem bezlusterkowca, za namową przyjaciela i zacząłem robić zdjęcia., więc to już prawie 4 lata. Niestety, obecnie nie wychodzę często z aparatem ze względu na pracę – raz, może dwa razy w miesiącu.

Kiedy zdarza Ci się znaleźć chwilę na zdjęcia – czego szukasz w fotografii?

Szczerze - nie potrafię do końca powiedzieć, ale może chcę dowiedzieć się więcej o samym sobie. Więcej o moich zainteresowaniach, osobowości i tym, co mnie pociąga. Zawsze, kiedy coś widzę, to myślę o tym… i myślę… i myślę… zwłaszcza po zrobieniu zdjęcia.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Kiedy zdarza Ci się znaleźć chwilę na zdjęcia – czego szukasz w fotografii?

Szczerze - nie potrafię do końca powiedzieć, ale może chcę dowiedzieć się więcej o samym sobie. Więcej o moich zainteresowaniach, osobowości i tym, co mnie pociąga. Zawsze, kiedy coś widzę, to myślę o tym… i myślę… i myślę… zwłaszcza po zrobieniu zdjęcia.

O czym tak myślisz podczas robienia zdjęć?

Moje zdjęcia nie są ustawiane i są robione w przestrzeni publicznej. Nie potrafię przewidzieć, co się stanie przede mną nawet 3 minuty później. Po prostu chodzę i robię zdjęcia odruchowo, kiedy poczuję, że warto.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

O czym tak myślisz podczas robienia zdjęć?

Moje zdjęcia nie są ustawiane i są robione w przestrzeni publicznej. Nie potrafię przewidzieć, co się stanie przede mną nawet 3 minuty później. Po prostu chodzę i robię zdjęcia odruchowo, kiedy poczuję, że warto.

Możesz powiedzieć więcej na temat Twojego obecnego projektu?

Nie lubię ludzi w grupach. Lubię ludzi odosobnionych. Tak więc robię zdjęcia samotnych ludzi, którzy są jakby w centrum świata. Kiedy mój obiekt jest z kimś innym, fotografuję ich tak, jakby była na zdjęciu jedna osoba. Dzięki temu każdy z moich bohaterów jest wartościowy i ważny.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Możesz powiedzieć więcej na temat Twojego obecnego projektu?

Nie lubię ludzi w grupach. Lubię ludzi odosobnionych. Tak więc robię zdjęcia samotnych ludzi, którzy są jakby w centrum świata. Kiedy mój obiekt jest z kimś innym, fotografuję ich tak, jakby była na zdjęciu jedna osoba. Dzięki temu każdy z moich bohaterów jest wartościowy i ważny.

Co myślisz o swoich bohaterach?

Możesz to nazwać aroganckim, ale patrząc na te zdjęcia zebrane razem, czuję, że mógłbym się zaprzyjaźnić z każdym, kogo fotografowałem. Może to jakiś sposób na pójście dalej i poradzenie sobie z tym, jak rozwija się świat. Eliminacja.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Co myślisz o swoich bohaterach?

Możesz to nazwać aroganckim, ale patrząc na te zdjęcia zebrane razem, czuję, że mógłbym się zaprzyjaźnić z każdym, kogo fotografowałem. Może to jakiś sposób na pójście dalej i poradzenie sobie z tym, jak rozwija się świat. Eliminacja.

Jakiego sprzętu używasz?

Przeważnie fotografuję aparatem Leica M (ty 240) z obiektywem Summicron 35 mm. Rzadziej używam aparatu Ricoh GR, ale mam go zawsze pod ręką.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Jakiego sprzętu używasz?

Przeważnie fotografuję aparatem Leica M (ty 240) z obiektywem Summicron 35 mm. Rzadziej używam aparatu Ricoh GR, ale mam go zawsze pod ręką.

Zobacz również: Podstawy fotografii: przysłona

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą To jeden z najstarszych podwodnych autoportretów świata. Powstał w 1899 r. i wymagał masę pracy Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Oliwia Papatanasis i jej pełne pasji do życia fotografie podróżnicze Oto co się dzieje, kiedy świetny fotograf krajobrazu zabiera się za zdjęcia ślubne Powstanie, jego ludzie i Warszawa - o tym opowiada projekt "Teraz '44" Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci Królewski retusz z Krakowa Tak wyglądają nowoczesne zdjęcia rodzinne! Ojciec wkleja zdjęcie swojego syna w bajkowe scenerie Najbardziej absurdalne prawa w USA zostały sfotografowane Daniel Kordan i jego bajeczna gwiezdna tęcza, którą sfotografował na odludnych terenach Boliwii Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Czy wizja Wrześni według Adama Lacha dekonstruuje utopijną wizję niewielkich miast? Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Marina Amaral ożywia stare fotografie. Na jej pracach czarno-biały świat wygląda, jak z bajki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Od pupili do dzikich zwierząt. Iza Łysoń fotografuje piękną lisicę, a jej zdjęcia podbijają internet Zdjęcie, które przejdzie do historii

Popularne w tym tygodniu:

Wzruszająca sesja noworodków, wykonana tuż przed odejściem jednego z nich Potraficie dostrzec coś wyjątkowego w portretach autorstwa Yigala Ozeriego? Drzewa przewrócone przez orkan. Stworzyły fantastyczną kompozycję do zdjęcia Czekał godzinami, by dopasować odbiorców do obrazów w muzeum. Zdecydowanie się opłaciło Kiedyś i dziś – mężczyzna wkleił dorosłego siebie na zdjęcia z dzieciństwa. Wyszło świetnie! Przez dwie zimy fotografował ludzi marznąc na moście. Tak powstał projekt "Tramwaj" Magiczne, poetyckie portrety na gorącej Kubie to specjalność Gillian Hyland Magia dobrego zdjęcia tkwi w oczach, zwłaszcza jak jest ich kilka par. Ireneusz "Irass" Walędzik opowiada o swoich bliskich spotkaniach z przyrodą Zdjęcie z lądowania na Księżycu to prawda czy wielka mistyfikacja? Usunął ze zdjęcia dźwig, którego nikt nie chciał wymazać. Zobacz jak retuszował obraz krok po kroku Wildlife Photographer of the Year 2017. Wygrało zdjęcie opowiadające historię zbrodni na nosorożcach Roni Landa sfotografowała interesującą martwą naturę, zrobioną z... mięsa?!