Czy Sony przestanie sprzedawać matryce innym firmom fotograficznym?

Czy Sony przestanie sprzedawać matryce innym firmom fotograficznym?20.03.2017 12:46
Marcin Falana

Firma Sony inwestuje w matryce ogromne pieniądze i nie chce się dzielić swoimi nowymi technologiami z innymi producentami aparatów. To najkrótszy wniosek z wywiadu, jaki przedstawiciel Sony udzielił w ostatnim czasie.

Imaging Resorces opublikowało ciekawy wywiad z Kenjim Tanaką, który jest Senior General Managerem w Sony Digital Imaging Group. Wywiad zdążył już zniknąć ze strony, jednak serwis Nikon Rumors odnalazł go w Google cache. Jedną z kwestii, jaką poruszył przedstawiciel Sony, jest produkcja matryc dla innych producentów aparatów.

„Jak wszyscy dobrze wiedzą, naszym głównym motorem napędowym są matryce, w których rozwój zainwestowaliśmy duże pieniądze. Matryce są naszym autorskim projektem, więc tylko Sony może ich używać, a nasza siła znajduje się w technologiach którymi dysponujemy. Więc zainwestowaliśmy w to i dalej będziemy inwestować w nasze technologie, takie jak matryce światłoczułe."

Kenji Tanaka mówi także o postępie i o tym czy rzeczywiście go potrzebujemy. Większości użytkowników przecież wystarcza aparat, który już mają. Jednak podobnie, jak było z 4K, teraz ludzie zachwycają się 42-megapikselowymi zdjęciami, jednak wcześniej nikt ich nie potrzebował. Misją Sony jest wprowadzanie nowych, inteligentnych technologii i inwestowanie w innowacje i nowe doświadczenia dla użytkowników.

Źródło zdjęć: © © JK
Źródło zdjęć: © © JK

Firma zamierza skupić się na pełnej klatce, jednak docenia także potencjał APS-C, szczególnie wśród młodszych użytkowników. Poza tym dział Digital Imaging będzie pracował przede wszystkim w trzech obszarach - rozdzielczość, czułość oraz szybkość działania. Poza tym producent zamierza rozwijać inteligentne systemy autofokusu, które będą konkurować ze świetnymi systemami AF Canona i Nikona.

Jak widać po wymowie całego wywiadu, Sony skupia się na własnej, autorskiej technologii zarówno pod względem sensorów jak i obiektywów i chce wszystko produkować samemu. Bez potrzeby kupowania technologii od innych. Sony chce dać fotografom także profesjonalnym nową jakość i zapowiada się, że kolejne aparaty będą jeszcze bardziej zaawansowane i że taką technologię zobaczymy tylko w Sony. Zapowiada się technologiczny wyścig, pytanie tylko, kto nadąży za japońskim gigantem i czy ten pomysł na rozwój jest słuszny?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.