Jak awaryjne są aparaty fotograficzne?

Jak awaryjne są aparaty fotograficzne?05.07.2010 09:38
fot. Orin Zebest (CC) / flickr.com
Mateusz Gołąb

Na to pytanie postarała się odpowiedzieć amerykańska firma SquareTrade, która na tamtejszym rynku oferuje rozszerzone plany gwarancyjne. Na podstawie zgłoszeń swoich klientów i na próbce 60 tysięcy egzemplarzach różnorakich modeli aparatów, firma stworzyła swój raport. Oto jakie z niego wynikają wnioski.

Na to pytanie postarała się odpowiedzieć amerykańska firma SquareTrade, która na tamtejszym rynku oferuje rozszerzone plany gwarancyjne. Na podstawie zgłoszeń swoich klientów i na próbce 60 tysięcy egzemplarzach różnorakich modeli aparatów, firma stworzyła swój raport. Oto jakie z niego wynikają wnioski.

SquareTrade oferuje swoją pomoc zarówno w przypadku awarii sprzętu jak i w przypadku losowych wypadków w wyniku których aparat może ulec zepsuciu. Dlatego rozdzielają w raporcie awarie od wypadków.

Jeśli chcecie szybko poznać wyniki, to uprzejmie donoszę:

  • średnio 10,7 % wszystkich aparatów psuje się w ciągu pierwszych 2 lat od zakupu,
  • 40 % wszystkich zgłoszeń dotyczyło różnych wypadków,
  • wyszła stara prawda, że średnio im droższy aparat, tym jest on mniej awaryjny,
  • bardzo dobrym wynikiem może pochwalić się Panasonic, który w kategorii najtańszych aparatów kompaktowych (wg raportu w cenie poniżej 300 dolarów) osiągnął wynik awaryjności na poziomie 5,3 % (najgorzej wypadły aparaty Polaroid i Casio - odpowiednio 11,9 % oraz 13 %),
  • informacja dla zatwardziałych fanów najbardziej znanych marek: Nikon i Canon w kategorii lustrzanek odnotowały bardzo podobne wyniki.

Średni wynik awarii na poziomie prawie 11 % nieco mnie zaskoczył - w negatywnym znaczeniu. Spodziewałem się znacznie niższego odsetka awaryjności. Na poniższym wykresie widzicie różnicę pomiędzy zgłoszonymi awariami (malfunctions) a wypadkami (accidents). Na sumę 10,7 % uszkodzonych aparatów w ciągu pierwszych dwóch lat użytkowania składa się 6,6 % awarii oraz 4,1 % wypadków. Szanse na zepsuty aparat rosną po pierwszy roku prawie dwukrotnie - po pierwszych 12 miesiącach używania SquareTrade odnotowało awaryjność na poziomie 5,9 % (3,4 % awarii oraz 2,4 % wypadków).

źródło: www.squaretrade.com
źródło: www.squaretrade.com

Samo SquareTrade nie jest aż tak zaskoczone jak ja - wyniki osiągnięte przez aparaty fotograficzne nie odbiegają od wyników ogólnie pojętej nowoczesnej elektroniki, takiej jak laptopy.

Na potrzeby głównej analizy podzielono aparaty na cztery kategorie cenowe:

  • poniżej 150 dolarów,
  • 150-300 dolarów,
  • 300-500 dolarów,
  • powyżej 500 dolarów.

Poniższy wykres wyraźnie potwierdza, że im więcej zainwestujemy w sprzęt, tym będzie bardziej niezawodny. Szczególnie, że tutaj już nie wliczono wypadków skutkujących uszkodzeniem sprzętu. Najtańsze aparaty mają odsetek awarii na poziomie 7,4 %, a te najdroższe w kategorii powyżej 500 dolarów (tutaj w większości są to lustrzanki) dokładnie 4,0 %. Oto wykres:

źródło: www.squaretrade.com
źródło: www.squaretrade.com

A teraz coś, na co zapewne najbardziej czekaliście - procent awarii w ciągu dwóch pierwszych lat użytkowania aparatu z podziałem na konkretnych producentów. Wzięto pod uwagę 10 producentów, zapewne najbardziej popularnych w USA oraz ich produkty w cenie do 300 dolarów. I trzeba powiedzieć, że dziewięciu z nich osiągnęło wynik ponad 6 %, a tylko jeden - Panasonic - osiągnął wynik niższy, konkretnie 5,3 %. Niepokojące wyniki osiągnął Polaroid oraz Casio. Oto wykres:

źródło: www.squaretrade.com
źródło: www.squaretrade.com

Równie ciekawie wygląda kolejna kategoria cenowa rozbita na producentów. SquareTrade twierdzi, że w tym przypadku niewymienieni producenci nie produkują aparatów w tym zakresie cenowym. Znów wygrywa Panasonic ale zawodzi Canon - odpowiednio 1,9 % i aż 6,2 %.

źródło: www.squaretrade.com
źródło: www.squaretrade.com

Niestety, SquareTrade postanowiło nie podawać szczegółowych wyników w kategorii cyfrowych lustrzanek ponieważ mieli za mało danych.

I jak podoba się raport?

Źródło: SquareTrade

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.