Polak potrafi – wykonujemy 2 miliardy zdjęć miesięcznie

Polak potrafi – wykonujemy 2 miliardy zdjęć miesięcznie21.06.2013 10:35
© kooklanekookla / Flickr / Crealive Commons
Wojciech Gadomski

Czy trzeba bać się FOLO, co robimy ze swoimi zdjęciami i dlaczego pada aż tyle matryc?

[solr id="fotoblogia-pl-71114" excerpt="1" image="1" words="20" _url="http://fotoblogia.pl/1589,smartfon-z-zaawansowanym-aparatem-przyszlosc-czy-chwilowa-moda" _mphoto="nokia-808-pureview-i-gal-474fcce.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2968[/block]

Co Polacy robią ze swoimi zdjęciami? 64 % naszych rodaków umieszcza w Internecie zdjęcia zrobione przez siebie w tydzień po ich zrobieniu. 10 % z tych 2 miliardów zdjęć trafia do sieci 60 sekund po naciśnięciu spustu migawki. 22 % zdjęć nigdy nie trafia do Sieci - to fotografie leniuszków którzy uważają, że udostępnianie zdjęć jest czasochłonne i skomplikowane.

© zeevveez / Flickr / Crealive Commons
© zeevveez / Flickr / Crealive Commons

I tak, dwudziestolatkowie (18 - 24 lata) najchętniej fotografują siebie, siebie i jeszcze raz siebie (31 % zdjęć). Robimy zdjęcia po to, żeby zaraz się nimi pochwalić na fejsbuczku. Okazuje się też, że dziewczyny robią więcej autoportretów, niż chłopaki. Panie poza sobą lubią też fotografować swoje psy, koty, króliczki i inne zwierzątka czworonożne. Ponad połowa naszej starszyzny (wiek +55) wrzuca zdjęcia na Facebooka, ale nie wiemy już niestety co jest tematem ich fotografii.

Angielskie kciuki i hiszpańskie usta

Zlecone przez firmę Samsung badanie na grupie 3000 osób, wykonano przed wprowadzeniem na rynek modelu Samsung NX300. Poza Polską objęło Francję, Hiszpanię, Niemcy i Włochy. Każda narodowość ma swoją ulubioną pozę do zdjęć. Co czwarty francuz to czysty seks, fotografując się zachęcająco puszczają oko do obiektywu. 27% Włochów robi "jazz hands" czyli rozczapierzone paluszki zwrócone do obiektywu. Hiszpanie zmysłowo wydymając usta robią dzióbaska (29%). Brytyjczycy fotografują się z kciukami do góry "how cool is that?!". My (35 % Polaków) z Niemcami (31%) trzymamy sztamę i pokazujemy paluchami w obiektyw.

Czy warto bać się FOLO?

Przedstawiciele koreańskiego producenta uważają, że wielu z nas cierpi na FOLO (z języka angielskiego „fear of living offline”), czyli "strach przed byciem offline". Syndrom kompulsywnego fotografowania i udostępniania zastąpił lub uzupełnia FOMO – ("fear of missing out") - lęk przed przegapieniem.

[solr id="fotoblogia-pl-71705" excerpt="1" image="1" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1579,zobacz-najlepsze-zdjecia-2013-roku-zrobione-iphoneem-galeria" _mphoto="kim-hanskamp-71705-221x1-fae0ac2.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2969[/block]

Nie wiem czy "strach" to dobre określenie - przecież my się niczego nie boimy, po prostu świerzbią nasz paluszki. Spotykamy się w kawiarni cyk słitfocia na fejsbunia! Udało nam się ugotować jajko na półmiękko - znajomi wiedzą o tym zanim je zjemy. Nasz kotek leży w dziwnej pozycji – ciach na instagramka i lajki lecą. Może gdzieś tam ludzie się boją, u nas to chyba zbiorowa autoterapia. Manifestacja miłości własnej. Polsko wyemancypuj się, w przyszłym miesiącu zrobimy 4 miliardy zdjęć, wszak wakacje za pasem!

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.