Polak przyjęty do prestiżowej agencji VII Photo

Polak przyjęty do prestiżowej agencji VII Photo16.10.2011 11:36
George W.Bush, fot. Christopher Morris / VII Photo
Jan Grabek

VII Photo przyjęło 13 nowych członków, w tym Polaka Maćka Nabrdalika. VII Network zostało rozwiązane.

Z dziesiątą rocznicą narodzin kolektywu VII wiąże się nie tylko premiera pierwszego zbiorowego albumu. Jest to też czas na fundamentalne zmiany w składzie i organizacji VII, moment rozstania się VII Photo ze swoją odnogą VII Network, która zostaje rozwiązana. Podział na rdzennych fotografów kolektywu i grupę przyjętych do Network reporterów „tworzył w oczach klientów VII zamieszanie oraz system dwóch klas” - pisze agencja.

W lipcu tego roku proszono reporterów VII Network o ponowne ubieganie się o członkostwo w „siódemce”. Rozwiązanie VII Network ma na celu uproszczenie struktury agencji - wszyscy fotografowie mają mieć ten sam dostęp do jej usług.

Również sposób odprowadzenia składek uległ zmianie. Dodatkowo, fotografowie będą musieli się podzielić z agencją dziesięcioma procentami wszystkich swoich dochodów z fotografii:

„Chcemy sobie zapewnić zaangażowanie i poświęcenie naszych członków” - mówił dyrektor VII Stephen Mayes w czerwcowej rozmowie z „British Journal of Photography”. „Oczywiście nie każdemu musi się to spodobać. Rozwiązanie VII Network i ponowna rekrutacja mają też być szansą deklaracji dotychczasowych członków”.

Mayes przypuszcza, że nie wszyscy będą chcieli się ubiegać o dalszą współpracę. Nie potwierdzono dotąd, czy James Nachtwey - jeden z założycieli VII - właśnie dlatego zakończył współpracę ze swoją agencją.

Irak, Through the Fall 2002; fot. Aleksandra Boulat / VII Photo
Irak, Through the Fall 2002; fot. Aleksandra Boulat / VII Photo

Jak oświadcza Gary Knight, rekrutacja oparła się na

„wyważeniu agencji nie tylko  pod kątem jakości fotografii,  wzięto też pod uwagę inne cechy autorów, zrealizowane przez nich tematy, ich doświadczenie i produktywność”.

Niestety nie wszystkim się poszczęściło. W nowym składzie VII nie znalazło się aż pięciu z szesnastu fotografów rozwiązanego VII Network. Czterech odrzucono,  Andrea Bruce natomiast zrezygnowała ze współpracy.

„To było może najtrudniejsze przedsięwzięcie VII” - twierdzi Gary Knight - „wiedzieliśmy, że wybór będzie nam łamał serca - musieliśmy się pożegnać ze wspaniałymi ludźmi”.

Niemniej jednak agencja oświadcza, że ten krok stanowi ulepszenie jej dotychczasowego funkcjonowania.

Jedenastu autorów VII Network, w tym Polaka Maćka Nabrdalika, przyjęto do VII Photo wraz z nowymi członkami - Davidem Monteleone i Anastasią Taylor-Lind.  Agencja liczy teraz 23 fotografów. Program mentorski, który dotąd był instrumentem rekrutacyjnym „siódemki”, będzie istniał dalej.

Podział na właścicieli agencji i współpracowników ulegnie jedynie zmianom kosmetycznym. Dotąd każdy z jedenastu członków VII Photo miał szansę na część rocznych zysków agencji i uczestniczył w głosowaniach, niósł też odpowiedzialność finansową za działanie VII i to się nie zmieni. Nowi członkowie VII Photo nie będą automatycznie właścicielami, będą mieli za to szansę wypowiadać się na rocznych spotkaniach VII. „Chcemy znać ich opinie” - zapewnia Mayes.

W przeciwieństwie do dotychczasowego podziału „siódemki” na Photo i Network, klienci nie będą już mieli wglądu w to, kto jest właścicielem agencji, a kto nie. Zresztą, klient powinien się kierować jakością prac, nie rodzajem członkostwa ich autorów. Prestiż VII ma się w równej mierze przyczynić do sukcesu wszystkich pracujących dla agencji reporterów.

Dziesięć lat temu, trzy dni przed 11 września, ogłoszeno powstanie „siódemki” w Perpignan i było to – według Davida Frienda - ożywienie takich wartości jak solidarność na coraz bardziej okrutnym rynku fotograficznym. Jak twierdzi agencja, dzisiejsze zmiany zostały wprowadzone w tym samym duchu.

Lista fotografów VII i ich portfolio: http://www.viiphoto.com/feature.html

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.