Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro vs Tokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II

Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro

Producent
Tamron
Data premiery
2014 r.
Bagnet
Canon EF-S, Nikon F (DX), Sony/Minolta Alpha
Ogniskowa
16–300 mm
Przysłona
f/3,5–6,3 - f/22–40
Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro
Tokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II

Tokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II

Producent
Tokina
Data premiery
2012 r.
Bagnet
Canon EF-S, Nikon F (DX), Sony/Minolta Alpha
Ogniskowa
11–16 mm
Przysłona
f/2,8 - f/22
 Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD MacroTokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II 
ProducentTamronTokina
RodzajZmiennoogniskowyZmiennoogniskowy
BagnetCanon EF-S, Nikon F (DX), Sony/Minolta AlphaCanon EF-S, Nikon F (DX), Sony/Minolta Alpha
Data premiery2014 r.2012 r.Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro jest nowszy.
Optyka
Ogniskowa16–300 mm11–16 mm
Minimalna wartość przysłonyf/3,5–6,3f/2,8
Maksymalna wartość przysłonyf/22–40f/22
Średnica filtra67 mm77 mm
Dystans minimalny0.39 m0.30 mTokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II pozwala na robienie zdjęć z mniejszej odległości.
Maksymalne powiększenie0.34 x
Maksymalny formatAPS-C / DXAPS-C / DX
Konstrukcja
Elementy optyczne1613
Ilość grup elementów1211
Autofokustaktak
Rodzaj napęduUSMAF
Ilość płatków przysłony79Tokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II ma więcej płatków przysłony.
Stabilizacja obrazutaknie
Dodatkowe informacje
Długość100 mm89 mm
Średnica75 mm84 mm
Waga540 g560 gTamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro jest lżejszy.
Uszczelnieniatak

Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro vs Tokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II Porównania i newsy

Tokina AT-X 11-20 PRO DX f/2.8 - jasno i szeroko [test]

Szkoda, że Tokina zaprezentowała tego zooma. Zniknie bowiem z rynku jego poprzednik, równie jasny i równie szeroko widzący 11-16 mm. Żałuję, bo to rodzynek, rzadkość nad rzadkościami i posiadacz pewnego rekordu. Jest bowiem jedynym znanym mi zoomem ...

dawno temu

Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro versus konkurencja

Tokina AT-X Pro 11-16mm f/2.8 DX II versus konkurencja