Samsung Galaxy S8, S7 oraz iPhone 7. Który robi lepsze zdjęcia?

Tuż po premierze w Londynie wykonaliśmy pierwsze, testowe zdjęcia porównujące nowego Samsunga Galaxy S8 z jego poprzednikiem S7 oraz głównym konkurentem - iPhone'em 7.

Ten artykuł ma 2 strony:

Samsung Galaxy S8 czy iPhone 7?

Nowy, flagowy, koreański smartfon jest dostępny w dwóch wersjach: Samsung Galaxy S8 oraz większy Samsung Galaxy S8+. Oba urządzenia mają identyczny aparat. Na światowej premierze nowego smartfona był Miron Nurski - redaktor naczelny WP Komorkomania, który na szybko wykonał serię zdjęć porównujących Samsunga Galaxy S8 z jego młodszym bratem Galaxy S7 oraz głównym konkurentem - Apple iPhone'em 7. Miron jest wybitnym specjalistą od smartfonów, tabletów i nowych technologii, ale nie jest fotografem, zatem miejcie proszę dla niego wyrozumiałość.

Samsung Galaxy S8 ma rozwiniętą wersję aparatu z modelu Galaxy S7. Smartfon otrzymał nową matrycę Sony IMX333 o przekątnej ½,55 cala (wielkość pojedynczego piksela to 1,4 mikrona/μm) i rozdzielczości 12 megapikseli. Oba smartfony mają identyczny, jasny obiektyw f/1.7 z ekwiwalentem ogniskowej 26 mm. Główną nowością w S8 jest funkcja Multi-Frame Image Processing, dzięki której smartfon ma robić trzy zdjęcia pod rząd i automatycznie wybierać najlepsze ujęcie, a do tego — najprawdopodobniej — wykorzystuje dane z dwóch pozostałych do jego ulepszenia. A zatem, z pozoru wiele się nie zmieniło, ale jednak mamy nową matrycę i nowy system rejestrowania zdjęć. Apple iPhone 7 ma stabilizowany aparat z matrycą o rozdzielczości 12 Mpix i obiektywem o ekwiwalencie ogniskowej 28 mm ze światłem f/1.8. Konstrukcja obiektywu w iPhonie 7 składa się z sześciu soczewek.

Poniżej możecie obejrzeć krótkie porównanie zdjęć z Samsunga Galaxy S8 oraz iPhone'a 7. Na drugiej stronie znajduje się porównanie nowego flagowca z jego poprzednikiem — Samsungiem Galaxy S7

Patrząc na 100-procentowe wycinki S8 i iPhone'a 7, od razu można dojść do kilku wniosków. Samsung S8 oferuje wyraźnie chłodniejsze, ale też bardziej naturalne barwy. Zdjęcia z koreańskiego smartfona są bardziej kontrastowe, soczyste, czasami lepiej naświetlone. Fotografie wykonane smartfonem Apple'a mają zdecydowanie cieplejsze i spokojniejsze barwy. Już na pierwszym porównaniu widać też sporą przewagę w kwestii oddania szczegółów. Część mozaiki na zdjęciach kościoła wykonanych iPhonem 7 jest zlana, nie do końca wyraźna. Na klatce z S8 okno jest pełne szczegółów, każda jego część jest wyraźna. Na zdjęciach nocnych, wykonanych na wyższych czułościach, widać także kolejną przewagę koreańskiej słuchawki. Samsung Galaxy S8 ma mniej szumów, a fotografie nie są tak mocno poszarpane przez systemowy algorytm odszumiania jak w iPhonie 7.

Wszystko, co musisz wiedzieć o aparacie w Samsungu Galaxy S8 i S8+

Aparat fotograficzny to dla wielu jedna z najważniejszych cech współczesnych smartfonów. Samsung Galaxy S8 oraz S8+, których oficjalna premiera miała…

Samsung Galaxy S8 wydaje się górować nad słuchawką Apple'a pod chyba każdym względem w kwestii jakości obrazka. Nie jest to jednak niczym nowym, ponieważ do podobnych wniosków doszedłem przy porównaniu Samsunga S7 i iPhone'a 6S. Nie wiem, jak działa AF, ale zakładam, że nie gorzej niż w testowanym przeze mnie Galaxy S7. A zatem mamy tu naprawdę wybitnie dobrego fotograficznie smartfona. Z niecierpliwością czekam na egzemplarz do pełnych testów! Tymczasem, zapraszam do porównania.

Samsung Galaxy S8 kontra iPhone 7 — wycinki 100%

Samsung Galaxy S8 vs iPhone 7

Zobacz również: Fotoblogia.pl - największy blog o fotografii w Polsce

Samsung Galaxy S8 — zdjęcia testowe z Londynu

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy smartfonów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Niewielki może bardzo dużo! Voigtländer Nokton 50 mm f/1,5 Tak działa Photler - polski serwis do tworzenia stron dla fotografów [recenzja] QNAP TVS-882ST - test profesjonalnego, wydajnego urządzenia NAS dla fotografów i filmowców House of Retouching o Wacom Intuos Pro Panasonic Lumix DMC-GH5 – test trybu filmowego Sigma 8-16 mm f/4.5-5.6 DC HSM - stare, ale jare i rekordowo szerokie szkło APS-C [test] Hasselblad X1D to ekskluzywny średnioformatowy bezlusterkowiec z centralną migawką [test] Ile jest warte 50 megapikseli, czyli rok z kawałkiem z Canonem EOS 5Ds Tenba Roadie II Hybrid - test uniwersalnej walizki dla fotografów Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD z Canonem w tle [test] Thule Aspect DSLR - plecak fotograficzny na każdą okazję [test] Canon EOS M6, czyli bezlusterkowiec z opcjonalnym wizjerem w naszych rękach Canon EOS 77D i 800D w naszych rękach. Zobacz główne różnice i poznaj polskie ceny Nowe portretówki Sony FE 100 mm f/2.8 i 85 mm f/1.8 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe Sony A6500 - test trybu filmowego Pentax KP - zaawansowana lustrzanka z matrycą APS-C na nowo Fujifilm X100F - pierwsze zdjęcia i porównanie szumów Fujifilm GFX 50S - pierwsze zdjęcia i wrażenia Fujifilm X-T20 - pierwsze przykładowe zdjęcia i porównanie szumów Czekając na Sony A9? Moje dwa lata z Sony - podsumowanie Sony A6500 - topowy bezlusterkowiec pełen sprzeczności [test] Panasonic – dwa mikrozoomy do Mikro 4/3 [test] Affinity Photo - czy Adobe ma powody do obaw? [recenzja] Leica M10 - pierwsze zdjęcia z Wetzlar

Popularne w tym tygodniu:

Panasonic Lumix FZ82 – jak Legoland długi i szeroki [test] Eizo CG2420 - świetne parametry i rewelacyjne wyniki [test]