Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G

Sony konsekwentnie rozwija system obiektywów do swoich pełnoklatkowych bezlusterkowców. Tym razem japoński koncern zaprezentował dwa szerokokątne zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G.

Sony FE 12-24 mm f/4 G / Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM

Sony FE 12-24 mm f/4 G / Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM

Jeszcze niedawno niektórzy fotografowie narzekali na dość ubogi system obiektywów do pełnoklatkowych korpusów Sony. Jednak Sony nie odpuszcza i po ciekawych portretówkach prezentuje kolejne obiektywy, tym razem szerokokątne zoomy, które są dedykowane do pełnoklatkowych bezlusterkowców.

Sony FE 16–35 mm f/2.8 GM

Pierwszy z nich to Sony FE 16–35 mm f/2.8 GM, czyli jasny obiektyw szerokokątny uzupełniający zoomy f/2.8 o ogniskowych 24–70mm i 70–200 mm z linii GM. Obiektyw tego typu często gości w torbie zawodowych fotografów i jest jednym z ulubionych szkieł do krajobrazu czy architektury.

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM

W konstrukcji optycznej wykorzystano pięć soczewek asferycznych, w tym dwie opracowane przez Sony soczewki XA (extreme aspherical). Redukują one aberracje i zapewniają maksymalną rozdzielczość w całym zakresie ustawień ogniskowej i przysłony. Na szczególną uwagę w nowym obiektywie Sony FE 16–35 mm f/2.8 GM zasługuje przednia soczewka XA — największa ze wszystkich wprowadzonych dotąd do produkcji. Dwie soczewki ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) ograniczają z kolei aberrację chromatyczną, a powłoka Sony Nano AR tłumi wewnętrzne odbicia, nadając obrazowi maksymalny kontrast i wyrazistość. Zastosowana w obiektywie 11-listkowa przysłona ma kształt niemal idealnego koła w całym zakresie ustawień, a jej połączenie ze wspomnianą już soczewką XA umożliwia ostre odwzorowanie głównego motywu i piękne, miękkie rozmycie tła.

Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM

Lista wyposażenia obejmuje również dwa silniki DDSSM (Direct Drive Super Sonic Wave Motor), które współtworzą szybujący mechanizm nastawiania ostrości i zapewniają jego szybką oraz cichą pracę. Taka konstrukcja ma się znakomicie sprawdzać zarówno przy fotografowaniu jak i filmowaniu. Obiektyw Sony FE 16–35 mm f/2.8 GM jest również odporny na pył i wilgoć. Zawierająca fluor powłoka przedniej soczewki przeciwdziała gromadzeniu się kurzu i tłuszczu oraz ułatwia ich usuwanie. Na obiektywie znajduje się również personalizowany przycisk blokady ostrości. Obiektyw będzie dostępny od sierpnia w cenie około 9000 zł.

Sony FE 12–24 mm f/4 G

Drugi zaprezentowany obiektyw to najszerszy obiektyw systemowy do bezlusterkowców Sony FE 12–24 mm f/4 G. Do napędu autofokusu obiektyw wykorzystuje silnik DDSSM (Direct Drive Super Sonic Wave Motor), który zapewnia szybką oraz cichą pracę. Obiektyw oferuje wewnętrzne ogniskowanie, więc przenia soczewka nie porusza się podczas ostrzenia, co jest przydatne np. podczas filmowania.

Sony FE 12-24 mm f/4 G

Zobacz również: Sony A77 Mark II - test

Obiektyw podobnie jak 16–35 mm f/2.8 GM jest odporny na pył i wilgoć i oferuje powłokę Nano AR, która tłumi wewnętrzne odbicia, co jest bardzo ważne przy obiektywach szerokokątnych. Obiektyw oferuje 7-listkową przysłonę z zaokrąglonymi listkami. Użytkownik ma także do dyspozycji personalizowany przycisk blokady ostrości oraz przełącznik trybu ostrości. W konstrukcji optycznej wykorzystano cztery soczewki asferyczne, jeden element Super ED i trzy ED. Obiektyw wyróżnia się też niedużą wagą, zaledwie 565 g. Obiektyw będzie dostępny od sierpnia w cenie około 7000 zł.

Sony FE 12-24 mm f/4 G
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców Fujifilm X-T2 – test trybu filmowego Phase One IQ3 100MP Achromatic - czyli nowa czarno-biała średnioformatowa przystawka na rynku GP ReCyko+ Pro Photo Flash to akumulatory, które powstały w błysku fleszy Dlaczego Retina nie jest dobra dla fotografa? Laowa 7.5 mm f/2 - super szerokokątny obiektyw do systemu Mikro Cztery Trzecie Aurora Aperture pokazuje niesamowity, 16-stopniowy, tylny filtr ND do systemu Canona YI 360 VR - osobista kamera do filmów sferycznych 5,7K i streamingu 2,5K DJI i Hasselblad znowu razem. Oto latający średni format ze 100 Mpix na pokładzie Dell UltraSharp 27 to ich pierwszy monitor 4K z HDR i Adobe RGB DJI Ronin 2 - stabilizator dla profesjonalnych filmowców Instax Square SQ10 pozwoli na cyfrową obróbkę i robienie zdjęć w kwadracie Nikon D7500 kontra Nikon D500. Podpowiadamy, który wybrać GoPro Fusion – sferyczna kamera VR, kręcąca w rozdzielczości 5.2 K. Czy to rozwiąże problemy firmy? LOMOgeek, czyli Borys i przyjaciele rozmawiają o nowościach sprzętowych Panasonic TZ90 - kieszonkowy superzoom z 4K i 30-krotnym zoomem Sony zaprezentowało reporterski aparat bezlusterkowy Sony A9 i obiektyw Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS Fujifilm GF 110 mm f/2 oraz 23 mm f/4 - portretówka i szeroki kąt do średniego formatu Fujifilm GFX Godox wspiera nowe systemy Mikro 4/3 oraz Fujifilm X 16 obiektywów i 52 megapiksele w kieszeni. Wiemy, jak będzie wyglądał aparat Light L16 DJI Phantom 4 Advanced - 1-calowa matryca, filmy 4K i inne funkcje z Phantoma Pro w niższej cenie

Popularne w tym tygodniu:

Nowy tryb śledzenia oczu w Sony A9 zadziwia dokładnością Arsenal – asystent fotografa ze sztuczną inteligencją i ogromnym wachlarzem możliwości DJI Spark - dron, na którego lepiej nie machać ręką Quadralite Stroboss 36 - przystępna cenowo, wszechstronna lampa reporterska do bezlusterkowców Ricoh WG-50 - odporny kompakt z diodami do makro dla aktywnych Dzięki Laowa Magic Format Converter oszczędzicie na obiektywach do Fujifilm GFX 50s Olympus TG-5 - twardy kompan wakacyjnych podróży Profoto B1X - nowa, plenerowa lampa błyskowa dla profesjonalistów Sony idzie w szeroki kąt i prezentuje dwa zoomy Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM oraz Sony FE 12-24 mm f/4 G WD Red 10TB NAS i Red Pro 10TB - nowe, pojemne dyski od WD dedykowane do NAS-ów