Panasonic Lumix G7 – nowy bezlusterkowiec z filmami 4K

Matryca 16 Mpix, szybki autofokus i możliwość nagrywania filmów QFHD 4K to główne wyróżniki nowego bezlusterkowca Panasonic Lumix G7.

Po dwóch latach od premiery modelu Lumix G6, firma Panasonic zaprezentowała jego następcę: bezlusterkowca Panasonic Lumix G7. Aparat z wyglądu dosyć mocno różni się od poprzednika. Korpus jest bardziej kanciasty, wyraźny i nowoczesny. Trochę przypomina… Olympusa OM-D E-M1. Ogólnie aparat prezentuje się bardzo dobrze.

Mocnym punktem aparatu ma być cyfrowy wizjer LVF OLED o rozdzielczości 2,36 Mp i powiększeniu 0,7x. Producent zapewnia, że poprawił muszę oczną, dzięki czemu korzystanie z wizjera ma dawać większy komfort. Z tyłu znajduje się także 3-calowy, dotykowy ekran o rozdzielczości 1,04 Mp.

Sercem aparatu Panasonic Lumix G7 jest najnowsza matryca Cztery Trzecie Digital Live MOS o rozdzielczości 16 megapikseli, która współpracuje z 4-rdzeniowym procesorem obrazu Venus Engine. Ten duet umożliwia fotografowanie z czułością do ISO 25 600, prędkością do 8 kl./s, czasami do 1/16000 s oraz nagrywać filmy o wysokiej rozdzielczości QFHD 4K 3840 x 2160 przy 25p (50 Hz) w formacie AVCHD Progressive lub MP4 (MPEG-4 / H.264) z faktycznym ciągłym autofokusem.

„Funkcja zdjęć 4K oparta na trybie filmowania z taką rozdzielczością umożliwia maksymalnie precyzyjne zarejestrowanie na statycznym 8 megapikselowym obrazie nawet najbardziej ulotnych chwil.

Trzy nowe funkcje zdjęć 4K są dostępne tylko w LUMIX DMC-G7: 4K Burst Shooting, 4K Burst (Start/Stop) i 4K Pre-burst. Każda z nich pomaga zarejestrować ujęcia, pozwalając na wyodrębnienie konkretnego kadru z nagrania wideo 4K.

4K Burst Shooting umożliwia nieprzerwane fotografowanie w tempie 30 kl./s przez maksymalnie 29 minut i 59 sekund. Materiał ten można następnie wykorzystać tak samo, jak zdjęcia seryjne wykonane poprzez przytrzymanie spustu migawki. Podobnie działa funkcja 4K Burst (Start/Stop), z tym że seryjne fotografowanie uruchamia się jednym naciśnięciem spustu migawki i zatrzymuje kolejnym naciśnięciem. Taki tryb pracy sprawdza się przy dłuższym oczekiwaniu na najlepszy moment do zdjęcia. Funkcja 4K Pre-burst automatycznie zapisuje po 30 klatek z sekundy przed i po naciśnięciu spustu migawki, dzięki czemu fotograf ma do dyspozycji aż 60 ujęć, z których może wybrać najlepsze. Zarówno w trybie 4K Burst Shooting, jak i 4K Burst (Start/Stop) można zarejestrować prawie 30 minut materiału, co daje kilkadziesiąt tysięcy obrazów w różnym formacie: 3840 x 2160 (16:9), 3328 x 2496 (4:3), 3504 x 2336 (3:2) i 2880 x 2880 (1:1)".

Panasonic Lumix G7 został wyposażony w system autofokusu oparty na detekcji kontrastu, który jest wspierany przez system Depth From Defocus. Producent zapewnia, że aparat umożliwia ustawienie ostrości już w czasie nawet 0,07 sekundy. Warto też wyróżnić tryb Focus Peaking, tryby cichego fotografowania, zdjęć poklatkowych, 22 filtry cyfrowe, a nawet tryb panoram 360 stopni.

Zobacz również: Tomasz Lazar opowiada o swojej podróży do Aokigahara - japońskiego lasu samobójców

Panasonic Lumix G7 ma być dostępny od czerwca 2015 r. w cenie ok. 800 dolarów za zestaw z obiektywem 14–42 mm lub 1100 dolarów z 14–140 mm.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR - jasny uszczelniony teleobiektyw do portretów Capture Pro - bardzo udany projekt Kickstartera Nowy Canon 50mm f/1.8 STM kontra stara pięćdziesiątka - porównanie AF i głośności Adapter Kipon Canon EF na Mikro Cztery Trzecie oferuje naprawdę szybki autofokus M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 i 8 mm Fisheye f/1.8 – najjaśniejszy fisheye i szeroki kąt Olympus OM-D E-M5 Mark II Limited Edition – 7000 sztuk tytanowej wersji kolekcjonerskiej Aktualizacja oprogramowania dla Fujifilm X-T1, która wnosi wiele ważnych poprawek Canon EF 50 mm f/1.8 STM już oficjalnie. Znamy polską cenę Ognia!!! Canon 50 mm f/1.8 STM - pierwsze zdjęcia przystępnej cenowo i jasnej pięćdziesiątki Wadliwe matryce w lustrzankach Canon EOS 750D i 760D Historia o tym, jak Sony zarabia na 40% aparatów na rynku Leica M Monochrom (typ 246) – klasyczna czerń i biel w jeszcze wyższej jakości Nowe obiektywy Zeiss do pełnoklatkowych aparatów systemu Sony A Zeiss Batis 25 mm f/2.0 i 85 mm f1.8 - stałki z autofokusem i wyświetlaczem OLED do Sony E Pentax K3 II - nowa flagowa lustrzanka od Ricoha Adobe Lightroom 6 i Lightroom CC: znamy nowe funkcje i ceny Mitakon Speedmaster 85mm f/1.2 - chiński, jasny obiektyw do portretów iPad gigantycznym ekranem aparatu dzięki Manfrotto Digital Director Fujinon XF 16 mm f/1.4 R WR – jasny szerokokątny obiektyw do krajobrazów Technologia multisoczewkowa przyszłością aparatów w smartfonach? Sony HX-90 i WX500 - superzoomy do kieszeni Nikon D4S, D810 i D750 - nowe funkcje wideo w drodze Olympus Stylus 1s - nowa wersja superzooma klasy premium

Popularne w tym tygodniu:

iPhone X, iPhone 8 i iPhone 8 Plus - wszystko o ich nowych aparatach fotograficznych Nikon: "Jeśli stworzymy bezlusterkowca to będzie to aparat pełnoklatkowy" Workflow fotografa od A do Z, czyli krótki film o tym jak moja praca wygląda od kuchni Sony RX10 IV - potężny zoom, szybki AF z detekcją fazy i aż 24 kl./s Legendarna Yashica zapowiada powrót na rynek aparatów Nadchodzi GoPro HERO 6 z filmami 4K 60 kl./s Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD - nowy telezoom do pełnoklatkowych lustrzanek Phase One IQ3 100MP Trichromatic obiecuje nową jakość w reprodukcji kolorów Profoto A1 - nowa lampa studyjna i reporterska w jednym Kodak Printomatic, czyli nowy kompakt z wbudowaną drukarką Fujifilm X-E3 - nowy bezlusterowiec ze średniej półki. Ma filmy 4K i ekran dotykowy z obsługą gestami Nowe obiektywy Fujifilm - makro z powiększeniem 1:1 do systemu X oraz standard do średniego formatu