Tokina 24-70mm f/2.8 FX - uniwersalny, jasny zoom za 999 dolarów

Tokina 24-70 mm f/2.8 FX to nowy uniwersalny, jasny zoom w przystępnej cenie dedykowany do lustrzanek pełnoklatkowych Canon i Nikon.

Tokina 24-70mm f/2.8 FX

Dla wielu fotografów obiektyw 24–70 mm f/2.8 to podstawowy wół roboczy, którym wykonamy większość zamówień fotograficznych. Właściwie ten zakres ogniskowej pokrywa kadry od szerokich kątów do wąskiego portretu. Nie dziwi więc chęć posiada w swojej ofercie takie szkła przez producentów obiektywów.

Obiektyw Tokina 24–70 f/2.8 FX powoli wchodzi na rynek. Po debiucie w Japonii pojawi się w USA w cenie 999 dolarów. Budowa optyczna to 15 elementów w 11 grupach, zastosowano także 9-listkową przysłonę. Minimalna odległość ostrzenia to 38 cm, średnica filtra 82 mm. Waga nieco ponad 1 kg.

W konstrukcji optycznej wykorzystano trzy elementy o niskiej dyspersji, zastosowano także powłoki Multi-layer, które mają zminimalizować bliki i flary. Autofokus jest napędzany przez cichy silnik SDM (Silent Drive-Module), który jak twierdzi producent jest najszybszy w ich ofercie.

Tokina 24–70 mm f/2.8 umożliwia także manualne przeostrzanie w trybie AF. Obiektyw będzie dostępny z mocownaniem Canon i Nikon.

Zobacz również: Canon 7D Mark II - test

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Wypożyczalnia A7, czyli Sony A7 dla każdego za darmo na 3 dni Najnowsze przecieki w sprawie Nikona D5: filmy 4K i czułość ISO 102 400 Sigma A 24-35 mm f/2 DG HSM - jasny, szerokokątny zoom do pełnej klatki Canon PowerShot G3 X - superzoom z dużą matrycą i manualnymi ustawieniami Duża aktualizacja Adobe Creative Cloud 2015 Hasselblad Lusso - kolejny aparat Sony w ekskluzywnej obudowie Sony RX100 IV - aż 16 kl./s i filmy 4K w kieszonkowej obudowie Sony A7R II – bezlusterkowiec z pełnoklatkową matrycą 42,4 Mpix BSI CMOS i filmami 4K Leica Q - kompaktowa pełna klatka z obiektywem 28 mm f/1.7, autofokusem i Wi-Fi Phase One XF - średni format z nowym systemem AF Westcott Ice Light 2 - przenośne, miękkie światło ciągłe do fotografii i filmu Enfojer - ciekawy pomysł na ciemnię do smartfona Zemsta NRD po latach, czyli tryplety z przekorygowaną aberracją sferyczną Summilux-M 28 mm f/1.4 ASPH - jasny, szeroki kąt do systemu M Panasonic Lumix G7 – nowy bezlusterkowiec z filmami 4K Fujinon XF 90 mm f/2 R LM WR - jasny uszczelniony teleobiektyw do portretów Capture Pro - bardzo udany projekt Kickstartera Nowy Canon 50mm f/1.8 STM kontra stara pięćdziesiątka - porównanie AF i głośności Adapter Kipon Canon EF na Mikro Cztery Trzecie oferuje naprawdę szybki autofokus M.Zuiko 7-14 mm f/2.8 i 8 mm Fisheye f/1.8 – najjaśniejszy fisheye i szeroki kąt Olympus OM-D E-M5 Mark II Limited Edition – 7000 sztuk tytanowej wersji kolekcjonerskiej Aktualizacja oprogramowania dla Fujifilm X-T1, która wnosi wiele ważnych poprawek Canon EF 50 mm f/1.8 STM już oficjalnie. Znamy polską cenę Ognia!!!

Popularne w tym tygodniu:

Sony zaprezentowało reporterski aparat bezlusterkowy Sony A9 i obiektyw Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS 16 obiektywów i 52 megapiksele w kieszeni. Wiemy, jak będzie wyglądał aparat Light L16 Nikon D7500 kontra Nikon D500. Podpowiadamy, który wybrać DJI i Hasselblad znowu razem. Oto latający średni format ze 100 Mpix na pokładzie GoPro Fusion – sferyczna kamera VR, kręcąca w rozdzielczości 5.2 K. Czy to rozwiąże problemy firmy? Instax Square SQ10 pozwoli na cyfrową obróbkę i robienie zdjęć w kwadracie Panasonic TZ90 - kieszonkowy superzoom z 4K i 30-krotnym zoomem Dell UltraSharp 27 to ich pierwszy monitor 4K z HDR i Adobe RGB Aurora Aperture pokazuje niesamowity, 16-stopniowy, tylny filtr ND do systemu Canona Fujifilm GF 110 mm f/2 oraz 23 mm f/4 - portretówka i szeroki kąt do średniego formatu Fujifilm GFX YI 360 VR - osobista kamera do filmów sferycznych 5,7K i streamingu 2,5K LOMOgeek, czyli Borys i przyjaciele rozmawiają o nowościach sprzętowych