Mankichi Shinshi pokazuje motyw samotności w przestrzeni miejskiej

W tym projekcie fotograf koncentruje się na wyizolowaniu jednego bohatera swojego zdjęcia. Jego modele nie są świadomi, że zostali sfotografowani. To dość niecodzienny sposób uprawiania konceptualnej fotografii ulicznej. Mieliśmy okazję zamienić kilka słów z autorem cyklu.

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujesz się fotografią? Co Cię popchnęło do robienia zdjęć?

Mankichi Shinshi: Na początku roku 2013 kupiłem bezlusterkowca, za namową przyjaciela i zacząłem robić zdjęcia., więc to już prawie 4 lata.  Niestety, obecnie nie wychodzę często z aparatem ze względu na pracę – raz, może dwa razy w miesiącu.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujesz się fotografią? Co Cię popchnęło do robienia zdjęć?

Mankichi Shinshi: Na początku roku 2013 kupiłem bezlusterkowca, za namową przyjaciela i zacząłem robić zdjęcia., więc to już prawie 4 lata. Niestety, obecnie nie wychodzę często z aparatem ze względu na pracę – raz, może dwa razy w miesiącu.

Kiedy zdarza Ci się znaleźć chwilę na zdjęcia – czego szukasz w fotografii?

Szczerze - nie potrafię do końca powiedzieć, ale może chcę dowiedzieć się więcej o samym sobie. Więcej o moich zainteresowaniach, osobowości i tym, co mnie pociąga. Zawsze, kiedy coś widzę, to myślę o tym… i myślę… i myślę… zwłaszcza po zrobieniu zdjęcia.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Kiedy zdarza Ci się znaleźć chwilę na zdjęcia – czego szukasz w fotografii?

Szczerze - nie potrafię do końca powiedzieć, ale może chcę dowiedzieć się więcej o samym sobie. Więcej o moich zainteresowaniach, osobowości i tym, co mnie pociąga. Zawsze, kiedy coś widzę, to myślę o tym… i myślę… i myślę… zwłaszcza po zrobieniu zdjęcia.

O czym tak myślisz podczas robienia zdjęć?

Moje zdjęcia nie są ustawiane i są robione w przestrzeni publicznej. Nie potrafię przewidzieć, co się stanie przede mną nawet 3 minuty później. Po prostu chodzę i robię zdjęcia odruchowo, kiedy poczuję, że warto.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

O czym tak myślisz podczas robienia zdjęć?

Moje zdjęcia nie są ustawiane i są robione w przestrzeni publicznej. Nie potrafię przewidzieć, co się stanie przede mną nawet 3 minuty później. Po prostu chodzę i robię zdjęcia odruchowo, kiedy poczuję, że warto.

Możesz powiedzieć więcej na temat Twojego obecnego projektu?

Nie lubię ludzi w grupach. Lubię ludzi odosobnionych. Tak więc robię zdjęcia samotnych ludzi, którzy są jakby w centrum świata. Kiedy mój obiekt jest z kimś innym, fotografuję ich tak, jakby była na zdjęciu jedna osoba. Dzięki temu każdy z moich bohaterów jest wartościowy i ważny.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Możesz powiedzieć więcej na temat Twojego obecnego projektu?

Nie lubię ludzi w grupach. Lubię ludzi odosobnionych. Tak więc robię zdjęcia samotnych ludzi, którzy są jakby w centrum świata. Kiedy mój obiekt jest z kimś innym, fotografuję ich tak, jakby była na zdjęciu jedna osoba. Dzięki temu każdy z moich bohaterów jest wartościowy i ważny.

Co myślisz o swoich bohaterach?

Możesz to nazwać aroganckim, ale patrząc na te zdjęcia zebrane razem, czuję, że mógłbym się zaprzyjaźnić z każdym, kogo fotografowałem. Może to jakiś sposób na pójście dalej i poradzenie sobie z tym, jak rozwija się świat. Eliminacja.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Co myślisz o swoich bohaterach?

Możesz to nazwać aroganckim, ale patrząc na te zdjęcia zebrane razem, czuję, że mógłbym się zaprzyjaźnić z każdym, kogo fotografowałem. Może to jakiś sposób na pójście dalej i poradzenie sobie z tym, jak rozwija się świat. Eliminacja.

Jakiego sprzętu używasz?

Przeważnie fotografuję aparatem Leica M (ty 240) z obiektywem Summicron 35 mm. Rzadziej używam aparatu Ricoh GR, ale mam go zawsze pod ręką.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Jakiego sprzętu używasz?

Przeważnie fotografuję aparatem Leica M (ty 240) z obiektywem Summicron 35 mm. Rzadziej używam aparatu Ricoh GR, ale mam go zawsze pod ręką.

Zobacz również: Dlaczego zdjęcia i filmy z miejsc konfliktu nie robią już na nas wrażenia? Mówi Wojciech Grzędziński

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
© Mankichi Shinshi / www.mankichi44.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Arne Svenson podglądał z aparatem sąsiadów z bloku naprzeciwko. Uchwycił zaskakujące chwile Czy wizja Wrześni według Adama Lacha dekonstruuje utopijną wizję niewielkich miast? Niepokojące wizje paraliżu sennego na zdjęciach Nicolasa Bruno Surrealistyczne autoportrety Flory Borsi, czyli zwierzęcy zew i kobieca delikatność w jednym Dziewczyna Mikaela wciąż ucieka przed aparatem, ale mimo to wygląda świetnie Marina Amaral ożywia stare fotografie. Na jej pracach czarno-biały świat wygląda, jak z bajki Sebastian Janicki tłumaczy, jak dostrzec niedostrzegalne Turecka incepcja Aydina Büyüktasa Kreatywny przekręt: 6 fotografów, 1 model - zobacz zaskakujący rezultat sesji Uroczy dziecięcy świat w oczach Iwony Podlasińskiej Od pupili do dzikich zwierząt. Iza Łysoń fotografuje piękną lisicę, a jej zdjęcia podbijają internet Zdjęcie, które przejdzie do historii Portrety twardzieli z największego, nowozelandzkiego gangu Nowozelandzka mroźna zima zaowocowała spektakularnymi zdjęciami nocnego nieba Pozostałości po Związku Radzieckim niszczeją w głębokich śniegach Mroźny reportaż z najzimniejszego miejsca na świecie, gdzie temperatura sięga -71.2 C „Małe dzieci i ich wielkie psy” to projekt, który rozgrzeje Wasze serca Julia Taits ujęła piękno alabastrowej cery ludzi z albinizmem w baśniowym projekcie 20 historycznych zdjęć, których prawdopodobnie nie znaliście Ten projekt łączy dostojne piękno natury oraz kult młodości w interesującej estetyce Jamel Shabazz udokumentował powstawanie kultury hip-hopowej w latach 80. XX wieku Jakub Szymański o sesji zdjęciowej: „Zdjęcie to tylko efekt uboczny”

Popularne w tym tygodniu:

Sonda Cassini jest w kosmosie już od 20 lat. Oto najlepsze zdjęcia Saturna, które zarejestrowała ”Słabe żarty i mocne zdjęcia” to specjalność Elżbiety Adamskiej vel "Nieśmigielskiej" Portretowanie z mocą natury. Fotografka wykonała zdjęcia obiektywem z... wody "Hello, Is This Planet Earth" - zachwycające zdjęcia z orbity Ziemi Kolorowa fotografia ma już 110 lat. Zobaczcie, jak wyglądały pierwsze autochromy Fotograf spędził 3 tygodnie z kłusownikami... mamutów Łukasz Bożycki jedynym Polakiem nagrodzonym na prestiżowym konkursie fotografii przyrodniczej ASFERICO 2017 Oto najbardziej urocze zdjęcia psów w konkursie The Kennel Club Dog Photographer of the Year Współczesna, pompatyczna architektura na terenie byłego ZSRR Jan Kempenaers sfotografował opuszczone obiekty w dawnej Jugosławii. Wyglądają jak statki obcej cywilizacji Czy rozwój technologii fotograficznej osiągnął już swój szczyt? Czy wymyślimy coś nowego? Najpiękniejsze sceny myśliwskie i zdjęcia przyrody w konkursie im. Włodzimierza Puchalskiego