20 lat Photoshopa - najciekawsze wpadki ostatnich lat

20 lat Photoshopa - najciekawsze wpadki ostatnich lat07.04.2010 21:39
20 lat Photoshopa - największe wpadki w historii
Krzysztof Basel

Anemia, choroby kręgosłupa z powodu zbyt dużych piersi, skarłowaciałe lub dodatkowe kończyny, a w ekstremapnych przypadkach przeszczepy nowego ciała - w rękach niektórych grafików komputerowych myszka zamienia się w potężny oręż i powoduje poważne choroby. Jak to mawiają - kto Photoshopem wojuje , ten od Photoshopa ginie. Z okazji rocznicy 20 lat Photoshopa prezentujemy subiektywne zestawienie najciekawszych wpadek przy obróbce fotografii ostatnich lat.

W 2010 roku obchodzimy dwudzieste urodziny znanego edytora do obróbki fotografii. Dokładnie 19 lutego 1990 roku na rynek trafiła pierwsza, historyczna wersja programu Adobe Photoshop 1.0 w ilości zaledwie  200 egzemplarzy. TUTAJ znajdziecie obszerną galerię historycznych screenów z legendarnego edytora oraz zdjęcia wszystkich okładek.

Od ewolucji i rozwoju Photoshopa o wiele bardziej ciekawią nas efekty, które nim uzyskano. A dokładniej największe wpadki przy obróbce zdjęć. Trudno jest dotrzeć i przejrzeć wszystkie nieudane fotografie. Od 1990 roku znajdzie się ich bardzo, bardzo wiele, a duża część z nich nie jest nawet dostępna w Internecie, tylko w prasie drukowanej. Dzisiaj zajęliśmy się najciekawszymi wpadkami z ostatnich lat, od kiedy to coraz więcej stron śledzi nieudane prace grafików. Jednym z głównych źródeł tej galerii jest legendarny już blog  photoshopdisasters.blogspot.com, gdzie niemal codziennie znajdziecie nowe przykłady kiepskich przeszczepów, okaleczeń czy przypadkowych wpadek uzyskanych w Photoshopie. Wpadki się przecież zdarzają, a błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi. Inne przysłowie mówi z kolei, że człowiek uczy się na błędach, zatem zobaczmy prawie 30 zdjęć z wielkimi błędami w obróbce ;)

Znana aktorka Demi Moore otrzymała ciało... dużo młodszej polskiej supermodelki Anji Rubik.

Lady Gaga dorobiła się skarłowacenia kończyny prawej. Współczujemy.

To efekt tzw. diety cud. Minus 30 kg w kilka godzin ;)

Polski oddział Microsoftu przeszczepił głowę czarnoskóremu mężczyźnie z reklamy. Zapomniał o dłoni. Polską wpadkę nagłośniły największe światowe media.

Mój dentysta powoduje raczej odwrotną reakcję na mojej twarzy...

Kiedyś miałem znajomego, którego nazywali "Żarówka", ponieważ nadmiernie rozbudował sobie na siłowni klatę , kark i barki, kosztem chudziutkich nóg. Kiedy zobaczyłem modelkę w reklamie Ralpha Laurena od razu przypomniała mi się ta ksywa ;)

Trudno jest wyobrazić sobie gorszą obróbkę dłoni. Nic się tu nie zgadza.

Wydaje mi się czy te odbicia nie są prawidłowe?

... a grafik od głowy ;)

Ała, taka pozycja musi boleć ;)

Ciekawe, czy osoba na fotografii była tak wesoła, jak zobaczyła to zdjęcie.

Kolejny argument na zaprzestanie produkcji odblaskowych wyświetlaczy w laptopach.

Ponętna Mariah Carey

Chyba nie muszę tłumaczyć,  które elementy zdjęcia zostały baaardzo powiększone ;)

Spójrz w odbicie po lewej stronie zdjęcia promocyjnego nowego obiektywu marki Carl Zeiss... Nieumyślny product placement.

Carl Zeiss Distagon T* 18mm f/3.5 dla Canona już niedługo
Carl Zeiss Distagon T* 18mm f/3.5 dla Canona już niedługo

Kolejny ciężki przypadek z branży fotograficznej - 8GB czy 4GB?

Eminem na okładce XXL

To, co zrobili graficy XXL z twarzą Eminema to już lekka przesada.

Weź prysznic, który pokaże Twoja prawdziwą twarz. Proszę...

Jedną już znalazł. Gdzie jest druga?

Klasyczna już wpadka z trzecią ręką. Tym razem dodatkowa kończyna wyrosła u Beyonce.

Grafik, który obrabiał to zdjęcia to niebezpieczny gość. Zna szybką metodę na "sprzątnięcie" ochroniarza Prezydenta Sarkozy.

Tej modelce brakuje witaminy D ;)

Gillette produkuje fenomenalne kremy i maszynki, które potrafią wygolić nawet zmarszczki z szyi.

Tym razem znaną piosenkarkę uszkodzili graficy Armaniego. Jak już być okaleczonym to przynajmniej z klasą.

[ankieta id="8"]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.